Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-12-25, 18:31
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard HURRA,äntligen!

Kalymnosresan beställt Det blev via Rhodos och till hyfsat pris
Tre år utan Kalymnos är ju mer vad man klarar avså i början av juni bär det av

Riitta,glad
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-12-25, 18:37
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro län
Inlägg: 444
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Låter härligt Grattis, vad sugen man blir. Det var några år sedan jag besökte ön också. Mvh Ann
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-12-25, 18:39
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Då är det nog dax för dig också och beställa
Riitta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-12-25, 18:44
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro län
Inlägg: 444
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Vi får väll se vad det blir för resa nästa år. Ska först till Kanarieöarna om några veckor. Har fått julkort ifrån Kalymnos får väll titta på det istället och drömma mig tillbaka. Ha en trevlig resa. Mvh Ann
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-12-25, 19:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: HURRA,äntligen!

ÅH Riitta, jag förstår Din glädje!! Då vet jag att Din sommar är räddad


Lissi -som åker till Madrid i morgon
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-12-25, 19:35
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Tack LissiHa det så gott i Madrid

Riitta
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-12-25, 22:21
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Åh, va' härligt Riitta! Jag var där i två veckor i höstas och Kalymnos kan man aldrig få för mycket av...! Jag förstår din längtan och glädje!

Eva - Kalymnosåtervändare... som bär Kalymnos i en kedja runt halsen i form av ett guldsmycke tillsammans med en delfin och ett guldhjärta från min man...

Senast redigerad av inkfish den 2007-12-26 klockan 18:44. Anledning: långt citat
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-12-26, 00:02
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Gläds med Dig/Er...
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-12-26, 18:45
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Grattis till bokningsglädjen Riitta, den är nåt alldeles speciellt
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-01-04, 21:51
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Fick meil "hemifrån Nefeli" i kvällEn studio väntar på oss och bröderna var inte så ledsna för att vi äntligen kommer Hoppas våren går fort

Riitta
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-01-04, 22:34
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Härligt! Det är så skönt att veta att man bor på ett ställe där man trivs, det är absolut ett av de viktigaste kriterierna. Och Apostolis och Stratos är "goa killar".
Så fort nyårsafton varit började det rycka i kroppen... ett sug som jag känner igen visserligen men ändå... Längtan till Kalymnos gör sig påmind, slår aldrig fel! Har ingenting bokat, lusläser Kalimera och - som ett brev på posten - LÄNGTAN! Allt är osäkert ända in in det sista - ska jag komma iväg på en resa eller inte? Strax före midsommar vet jag - när ev skattepengar (hur mycket?) trillar in på kontot, om jag ska boka eller inte till hösten...
Eva

Senast redigerad av inkfish den 2008-01-05 klockan 14:15. Anledning: långt citat
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-01-04, 22:40
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Hoppas du får skattepengar så det räcker till en resa till hösten
Man klarar inte av Kalymnoslängtan hur länge som helst

Riitta
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-01-04, 22:48
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Jag förstår inte att du stått ut så länge, Riitta! Var det tre år? Fast vad ska jag säga - det tog fem år mellan andra och tredje gången... Får skylla på att jag träffade min man under den tiden och vi åkte till Mykonos på vår första resa tillsammans. Det var lite "neutralt" om man säger så... Det var -97. Sen har det blivit Grekland varje år och Kalymnos nästan varje år... Men å andra sidan - du har ju åkt till Doddarna i alla fall.
Eva

Senast redigerad av inkfish den 2008-01-05 klockan 14:15. Anledning: långt citat
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-01-05, 10:53
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Kalymnos idag: Kyligt men klart, varmt i solen. Livet pagar for fullt: Man gar pa stan och kollar folk. man handlar mat, jullovslediga barn drar runt i sma grupper och sjunger julsanger (och vantar sig en slant) , batar kommer och gar, i hamnen gjuts cementblock som ska bli de nya batbryggorna, byggarbetare sliter, trafiken ar lika kaosartad som pa sommaren. Vinterjackor och grova skor kommer till anvandning. Sa har vi det. Skillnaden ar att inte Riitta och Eva och alla ni andra ar har...
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-01-05, 11:50
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Skillnaden ar att inte Riitta och Eva och alla ni andra ar har...
Hej Monica,
Tro mig, vi skulle vilja....!
Eva
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-02-11, 19:13
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Man klarar inte av Kalymnoslängtan hur länge som helst

Riitta
Nä, det är just det! Man klarar inte nån längre period...
Pratade med min reskompis igår och det började pirra i kroppen. När vi snackat färdigt gick jag in på nätet och började kolla - jämföra och leta priser. Ju mer jag sökte desto mer pirrade det! Så, nu i kväll har jag bokat RESAN! Den 19 september bär det av till Paradiset! Två härliga veckor igen med jättetrevligt sällskap och god mat o dryck!
Gissa om det känns bra!

Eva - Kalymnos here we come!
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-02-11, 19:32
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: HURRA,äntligen!

GRATTISJag har bara drygt 100 dagar kvar Drömmer om Kalymnos mest varje natt Konstigt att det kan vara så kul och åka till ett ställe där man har varit så många gånger Fast,det är väl att man längtar så "hem"

Riitta
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-02-11, 19:51
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
GRATTISJag har bara drygt 100 dagar kvar Drömmer om Kalymnos mest varje natt Konstigt att det kan vara så kul och åka till ett ställe där man har varit så många gånger Fast,det är väl att man längtar så "hem"

Riitta
Jo, visst är det så! Eftersom det bara blir en resa i år så blir det Kalymnos, jag har svårt att låta bli den ön! Valet är enkelt. Men om jag hade möjlighet att göra fler resor till Grekland under ett år så finns det många andra öar jag skulle vilja åka till; Amorgos, Tilos, Samos, m.fl.
Lyckliga du som snart får åka! Men å andra sidan, jag har mitt kvar... För övrigt hoppas jag att det är enbart trevliga drömmar du har om K.

Eva
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-02-11, 22:38
Tittis avatar
Titti Titti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Dunderbacken, Hägersten
Inlägg: 520
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalta99 Visa inlägg
! Den 19 september bär det av till Paradiset!
Hej Eva!

Jag och min kompis åker också till Kalymnos 19/9! För oss är det första gången på den ön. Åker ni också från Arlanda? Det vore jättekul att ses, efter att ha läst allt positivt som du och Riitta m.fl. har skrivit om Kalymnos. Jag har frågat i en annan tråd, om inte några fler kalimeror är där samtidigt, så att man kunde ha en liten träff på en trevlig taverna t.ex.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-02-12, 07:58
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Citat:
Ursprungligen postat av Titti Visa inlägg
Hej Eva!

Jag och min kompis åker också till Kalymnos 19/9! För oss är det första gången på den ön. Åker ni också från Arlanda? Det vore jättekul att ses, efter att ha läst allt positivt som du och Riitta m.fl. har skrivit om Kalymnos. Jag har frågat i en annan tråd, om inte några fler kalimeror är där samtidigt, så att man kunde ha en liten träff på en trevlig taverna t.ex.
Hej Titti,
Jo, visst är det Arlanda som gäller! Tyvärr, måste jag säga. Eftersom min kompis bor i Sundsvall och jag sju och en halv mil västerut från S-vall blir det lite extra långa resor varje gång vi ska ut och resa . Ska ni vara på Kalymnos en eller två veckor? Med all säkerhet så kommer vi att träffas! Det blir väl Kalimeratröjan på, som gäller, för att göra sig "sedd...". Vart ska ni bo? Vi har inte bokat boende ännu, det får vänta ett tag. Det brukar alltid ordna sig. Vi stannar i två härliga veckor. Nu kommer jag att lida av resfeber i sju månader...!

Visserligen är mina ögon aningen rosafärgade när det gäller Kalymnos, men det är en sån härlig ö! Och att åka den här tiden är helt underbart! Det är väldigt lugnt och skönt, man skrotar omkring och bara varvar ner och mår gott... Tar lilla taxibåten över till Telendos och badar, äter gott på restaurangerna och njuter av livet. Det blir min tionde resa till Kalymnos sen 1992.


- Den gladaste Evan på jorden just nu!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT