Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-06-13, 08:10
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sittplats

Hur många av er bruka köpa sittplats på planet ?

Sitter nu och planerar var vi vill sitta i planet. 60 dagar innan avresan får man köpa sittplats.
I dag är det just 60 dagar kvar , sen bär det i väg till vackra Parga.
Birgitta
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-06-13, 08:44
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Sittplats

Vi kjøper alltid sitteplass og også ekstra benplass om det er mulig.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-06-13, 08:48
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Sittplats

OK ,men nu när jag försöker så kommer det upp att dem ej hittar min bokningsbiljett ??? What va nu då. Är vi inte på deras lista längre. Något måste ha hänt ??!!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-06-13, 09:03
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Sittplats

Jag betalar aldrig för en speciell sittplats, jag utgår från att det finns plats till alla

Brukar dock alltid kasta mig på incheckningen så snart jag får SMS om att incheckningen öppnat, då blir jag alltid ansvarig för nödutgångarna
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-06-13, 09:12
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Sittplats

Ringde upp Thomas Cook samt hamnade i Köpenhamn . Det är Apollo som ej skickat i väg listan . Hon sa att jag skulle försöka senare i dag eller i morgon. Tyckte det var dåligt av Apollo. Vill ju gärna sitta på 2a, b,c.
Hoppas då att dem är lediga samt att Apollo skickar sin lista. Vi blev ju överflyttade till Kastrup och reser ej med SAS längre. Flygplats, datum , klockslag ändrade dem i våras.
Birgitta
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-06-13, 11:24
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Brukar dock alltid kasta mig på incheckningen så snart
Og nettop derfor kan jeg bli sittende rolig og avslappet, drikke opp min iskaffe og la folket sloss om de beste plassene mens jeg flirer for meg selv!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-06-13, 12:52
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Sittplats

Men att kasta sig på incheckningen funkar ju bara vid reguljärflygningar...vid charter är platserna bestämda långt tidigare.

Min dotter drar ofta nitlotten vid platsfördelningen... hon har vid 4 resor nu fått sitta med nödutgången bakom sig och därmed inte kunnat fälla stolsryggen. Hon har varit vansinnigt arg varje gång då hon är en sån som somnar vid start och sover hela resan. De platserna har förr varit billigare...det borde de vara nu också

Jag bokar oftast inte plats.

// Malin
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-06-13, 13:01
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Men att kasta sig på incheckningen funkar ju bara vid reguljärflygningar...vid charter är platserna bestämda långt tidigare.
// Malin
Det har du rätt i
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-06-13, 13:03
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Sittplats

Bokar aldrig plats på semesterresor, annat än när man ändå kan göra det, som t.ex. på Sas. Det har alltid löst sig så hela familjen fått sitta ihop.
/Magnus
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-06-13, 13:10
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta63 Visa inlägg
Ringde upp Thomas Cook samt hamnade i Köpenhamn . Det är Apollo som ej skickat i väg listan . Hon sa att jag skulle försöka senare i dag eller i morgon. Tyckte det var dåligt av Apollo. Vill ju gärna sitta på 2a, b,c.
Hoppas då att dem är lediga samt att Apollo skickar sin lista. Vi blev ju överflyttade till Kastrup och reser ej med SAS längre. Flygplats, datum , klockslag ändrade dem i våras.
Birgitta
Vilken slump! Jag har just precis bokat sittplats för vår resa och det blev 2A och 2B på både ner och hemresa. Vi vill gärna sitta långt fram och absolut inte på varsin sida av gången. Jag tycker att flygresan är början på semestern och man vill sitta och planera och småprata.....
Fast jag kan förstå om man enbart ser resan som en transport och hellre lägger pengarna på destinationen.

Dom senaste resorna har vi haft otur och hamnat på var sin sida gången och så nu tänkte jag slå till på att betala för "favoritplatserna" (60:- p.p och resväg). På charterresor är det dessutom ett väldig "spring" i gången med vagnar, försäljning m.m. och jag behöver lugn och ro.

Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-06-13, 13:33
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Sittplats

Vi är också sådana att vi tycker resan är en del av semestern och betalar gärna lite extra för att få sitta bra/där vi vill. Hellre då nån extravecka med blodpudding innan semestern.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-06-13, 15:19
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av Deia Visa inlägg
Vilken slump! Jag har just precis bokat sittplats för vår resa och det blev 2A och 2B på både ner och hemresa. Vi vill gärna sitta långt fram och absolut inte på varsin sida av gången. Jag tycker att flygresan är början på semestern och man vill sitta och planera och småprata.....
Fast jag kan förstå om man enbart ser resan som en transport och hellre lägger pengarna på destinationen.

Dom senaste resorna har vi haft otur och hamnat på var sin sida gången och så nu tänkte jag slå till på att betala för "favoritplatserna" (60:- p.p och resväg). På charterresor är det dessutom ett väldig "spring" i gången med vagnar, försäljning m.m. och jag behöver lugn och ro.

Det lät billigt men dem tar 90 kr , 60 kr går ej att fälla. Vi måste allt vänta till i morgon med att köpa sittplats. Krångligt med Thomas Cook , gick ej att logga in. Bara nu vi får vår plats i morgon där vi önskar sitta.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2012-06-13, 15:31
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Men att kasta sig på incheckningen funkar ju bara vid reguljärflygningar...vid charter är platserna bestämda långt tidigare.

Min dotter drar ofta nitlotten vid platsfördelningen... hon har vid 4 resor nu fått sitta med nödutgången bakom sig och därmed inte kunnat fälla stolsryggen. Hon har varit vansinnigt arg varje gång då hon är en sån som somnar vid start och sover hela resan. De platserna har förr varit billigare...det borde de vara nu också

Jag bokar oftast inte plats.

// Malin

Nope... Min kompis och jag var de sista som checkade in på Arlanda. Vi hade beställt Novair Easy eftersom vi ville sitta bekvämt... Tyvärr var det överbokat med två personer och eftersom vi var sist så blev vi utan... Då hade vi ändå beställt resan ca sex månader innan och vi tyckte att vi "var säkra" på att få plats. Och likadant var det på hemresan...

/Eva
Svara med citat
  #14  
Gammal 2012-06-13, 15:31
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta63 Visa inlägg
Det lät billigt men dem tar 90 kr , 60 kr går ej att fälla. Vi måste allt vänta till i morgon med att köpa sittplats. Krångligt med Thomas Cook , gick ej att logga in. Bara nu vi får vår plats i morgon där vi önskar sitta.
Tar de 60 kr för att förboka en icke fällbar plats? Vem betalar extra för att få den?
Svara med citat
  #15  
Gammal 2012-06-13, 15:40
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Sittplats

Vi booker/betaler aldri ekstra for sitteplasser, har hittil fått plasser ved siden av hverandre likevel
Svara med citat
  #16  
Gammal 2012-06-13, 15:42
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Vi booker/betaler aldri ekstra for sitteplasser, har hittil fått plasser ved siden av hverandre likevel
Det är min erfarenhet också, förutom en gång vid resa mellan New York- London, på det planet var även en pappa som höll på att riva planet i sina försök att få familjen samlad ( 2 vuxna och 3 tonåringar) Det var den resans underhållning
Svara med citat
  #17  
Gammal 2012-06-13, 15:48
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Sittplats

Priser Europa
Standarplats 90
plats med låst rygg 60
extra benplats 215
Konstigt att dem gör skillnad, klart man ska väl kunna sitta skönt
Svara med citat
  #18  
Gammal 2012-06-13, 15:54
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta63 Visa inlägg
Priser Europa
Standarplats 90
plats med låst rygg 60
extra benplats 215
Konstigt att dem gör skillnad, klart man ska väl kunna sitta skönt
Alla betalar alltså extra för att få en plats? Sett till det så kostar det ju bara 30 kr att få fälla ryggstödet, benen kan man ju sträcka ut i gången
Svara med citat
  #19  
Gammal 2012-06-13, 16:12
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Sittplats

Jag reste Novair excellent gratis förra Thailandsresan till Krabi för planet var överbokat i de andra sektionerna. Helt underbart vid en så lång resa och med en komfort som inte är av den här världen. Så nästa Asienresa har jag naturligtvis reserverat en plats där. Mat, dryck och service i övrigt var mycket bra speciellt til Thailand. Rekommenderas vid en lång resa då det är underbart att komma fram utvilad och fräsch.

Eva
Svara med citat
  #20  
Gammal 2012-06-13, 16:14
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalta99 Visa inlägg
Nope... Min kompis och jag var de sista som checkade in på Arlanda. Vi hade beställt Novair Easy eftersom vi ville sitta bekvämt... Tyvärr var det överbokat med två personer och eftersom vi var sist så blev vi utan... Då hade vi ändå beställt resan ca sex månader innan och vi tyckte att vi "var säkra" på att få plats. Och likadant var det på hemresan...

/Eva
Har aldrig varit med om överbokade charterplan...? Har däremot varit med om att de ringt upp dagarna innan och erbjudit novaireasy till reapris pga att de inte fyllt de platserna
Men då fick ni väl ersättning och "plåster på såren" för det hoppas jag?


// Malin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT