Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2020-09-05, 11:09
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 676
Standard EN BEKÄNNELSE

Det är med tungt hjärta, jag måste meddela att det är mitt fel.Jag är ensam skyldig till detta. Det är jag. Vad talar jag om? Jo, det är så här.

Det är mitt fel att världen drabbades av en Pandemi.

Alla har vi drömmar och många uppfyller dem, andra inte. Jag, som är uppväxt i nordligaste Sverige fick aldrig höra du-ska-int-tro-att-du-är-nåt. Nä, där hade man mer denna devis du-ska-int-tro-att-du-nånsin-kommer-bli-nåt. Präglad av detta svårmod har jag kushad tagit mig fram genom livet.

Jag gillar ju att resa och jag gillar att läsa reseskildringar. Ja, vem gör inte det? Under många år har jag närt en dröm om att själv skriva resereportage, men det har stannat vid en dröm. Datorn är full av påbörjade dokument, men det har alltid klingat av. Ja, inte ens på Kalimera har jag lyckats få till ett endaste resebrev. Endast privata blogginlägg, delat med närmaste släkten har jag mäktat med.

Men drömmen har som sagt alltid funnits därinne och växt sig starkare och starkare och senaste året jättestarkt. Jag hade så smått börjat planera en ny karriär som reseskribent och säga upp mig från jobbet. Marknaden undersöktes, resor planerades. Bl a till det stora landet i väster, där ett besök i den största grekamerikanska staden Tarpon Springs i Florida, var inplanerad. Och så till sist. Point of no return. Jag beställde - BOKEN! Den anlände i månadsskiftet februari-mars och sen bröt helvetet löst....



Han där uppe, som jag vet inte gillar mig, tog tag i från tårna för att stoppa mig att uppnå min dröm. Hela världen stängde ner och min framtida karriär som reseskribent krossades som en mygga.

Jag ber allra ödmjukast er alla om ursäkt för vad jag ställt till med och hoppas på förlåtelse på den yttersta dagen.

Jag har nu lärt mig läxan att jag ska veta min plats och gå hem och kamma mig. Jag lovar att aldrig aldrig mer ska tro att jag nånsin blir nåt.

Förlåt, än en gång..

/Netwolf
Svara med citat
  #2  
Gammal 2020-09-05, 12:46
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 739
Standard Sv: EN BEKÄNNELSE

Men Wolfen!! Du ÄR ju redan nåt!!
Så mycket glädje och finurligheter du sprider här på Kalimera!! Som ett litet virus
Fortsätt sprida
/ Kajja
Svara med citat
  #3  
Gammal 2020-09-05, 15:08
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: EN BEKÄNNELSE

Tack för förklaringen Wolfen!

Jag har under vår bekantskap här på Kalimera ofta funderat på hur det kan komma sig att en snubbe som har som yrke "IT, datorer och sånt" kan vara så rik på roliga, fyndiga och underhållande inlägg, och välskrivna texter. Jag menar att det yrket förknippar man mest med att hantera en massa nollor och ettor och inte så mycket med humoristisk verbal förmåga.

Men nu har vi fått förklaringen! Innanför det där IT-skalet döljer sig en stark skribent-ådra som pockar på att få komma ut i det fria då och då. Vilken tur för oss här på Kalimera att det blivit så att du inte har kommit att förslösa den förmågan i något resemagasin utan istället bjuder oss på dess frukter!

Masse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2020-09-05, 17:48
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 180
Standard Sv: EN BEKÄNNELSE

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Men Wolfen!! Du ÄR ju redan nåt!!
Så mycket glädje och finurligheter du sprider här på Kalimera!! Som ett litet virus
Fortsätt sprida
/ Kajja
Kan bara citera Kajja, bra skrivet!
Wolfen, du sprider glädje och får även oss andra att försöka lite då och då
Så, om det fanns något att förlåta är du redan förlåten
Catlady, som ser fram emot mer........
Svara med citat
  #5  
Gammal 2020-09-05, 22:48
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 325
Standard Sv: EN BEKÄNNELSE

Hörredu,en norrlänning ger aldrig upp!
Så mycket roligt du skrivit,behövs ingen
ursäkt,fortsätt skriv på du bara....

Pia
Svara med citat
  #6  
Gammal 2020-09-06, 07:47
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 739
Standard Sv: EN BEKÄNNELSE

Citat:
Ursprungligen postat av piam Visa inlägg
Hörredu,en norrlänning ger aldrig upp!
Så mycket roligt du skrivit,behövs ingen
ursäkt,fortsätt skriv på du bara....
Pia

/ Kajja
Svara med citat
  #7  
Gammal 2020-09-06, 09:15
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 766
Standard Sv: EN BEKÄNNELSE

Kom igen Netwolf!
Go for it, du är ju bara bäst!
//
KR
Svara med citat
  #8  
Gammal 2020-09-06, 15:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: EN BEKÄNNELSE

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Jag ber allra ödmjukast er alla om ursäkt för vad jag ställt till med och hoppas på förlåtelse på den yttersta dagen.
Du är förlåten.

Men inte behöver du en bok för att lära dig skriva, det kan du ju redan, och väldigt bra dessutom!

Boken ser hur som helst väldigt intressant ut. Ser att Per J Andersson är medförfattare, och han är den kanske bästa resejournalisten vi har. Han gillar Indien och Grekland mest av alla länder, och det gör jag också. Så lite har vi gemensamt. Han brukar semestra på Naxos. Jag blev intervjuad av Per J Andersson för några år sedan, det var till Vagabonds resepodd. Jag har aldrig varit så nervös.

En annan medförfattare Henrik Brandão Jönsson som skriver för DN. Han är mycket bra, och har precis kommit ut med en bok om Portugal som heter ”Där solen aldrig går ned”.

Nu har vi ju slutat med resebrev på Kalimera, men om du skriver ett lovar jag att göra ett undantag, för skriva det kan du Wolfen!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2020-09-06, 16:04
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 445
Standard Sv: EN BEKÄNNELSE

Det är inte ofta jag reagerar på inläggen, men om dig Wolfen har jag ibland undrat över. Vilken person det är, som hittar alla ovanliga saker? Nu kom ett tillrättaläggande. Nu vet vi mer om personligheten bakom den bilden! Fortsätt vara den du är och kom med dina vinklingar precis som du brukar. Det kan bli en bra och spännande reseberättelse eller bok, när du inte ställer så höga krav på dig själv! Jag uppskattar dina inlägg!
/Jannis
Svara med citat
  #10  
Gammal 2020-09-06, 18:29
UllaCs avatar
UllaC UllaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 362
Standard Sv: EN BEKÄNNELSE

Ja, du är förlåten Netwolf
Fortsätt att förverkliga dina drömmar! Låt inte pandemin hindra dig.

Jag tror att vi är många här på forumet som gärna skulle följa dig på dina kommande resor.
Ulla
Svara med citat
  #11  
Gammal 2020-09-07, 00:54
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: EN BEKÄNNELSE

Efter att idag ha sett dig botanisera bland Grekiska kokböcker, och bilden på din keftedes, tänker jag: varför inte matskribent?

Nej, nu knackar John Blund mig på axeln ...
Svara med citat
  #12  
Gammal 2020-09-07, 05:00
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 738
Standard Sv: EN BEKÄNNELSE

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
Det är inte ofta jag reagerar på inläggen, men om dig Wolfen har jag ibland undrat över. Vilken person det är, som hittar alla ovanliga saker? Nu kom ett tillrättaläggande. Nu vet vi mer om personligheten bakom den bilden! Fortsätt vara den du är och kom med dina vinklingar precis som du brukar. Det kan bli en bra och spännande reseberättelse eller bok, när du inte ställer så höga krav på dig själv! Jag uppskattar dina inlägg!
/Jannis
Jag håller verkligen med Jannis! Wolfen, fortsätt glädja oss, både till vardags och till helg.

Birgitta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT