Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-12-07, 01:27
bktr bktr är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 6
Standard Party: Korfu eller Zakynthos

Jag och ett gäng på 3 andra grabbar i åldrarna 17-18 år kommer att tågluffa i sommar. En grekisk ön har vi bestämt oss för att besöka via färja från Italien, Korfu verkar vara lite mer lättillgänglig men Zakynthos rangordnar vi såhär långt högre upp p.g.a. dess beryktade party.

Men är det egentligen någon större skillnad mellan t ex Laganas och Kavos? Är Kavos det främsta partystället på Korfu?

Vi kommer att besöka någon av dessa två öar i cirka 4 dygn.

Tack på förhand!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-12-07, 08:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Party: Korfu eller Zakynthos

Jag vet inte hur det är på Korfu så jag kan inte jämföra. Däremot vet jag att det är bra party i Laganas. Om jag hade varit er skulle jag nog valt Korfu eftersom det är mycket enklare att ta sig dit, med tanke på att ni bara har fyra dagar på er.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-12-07, 09:31
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Party: Korfu eller Zakynthos

Citat:
Ursprungligen postat av bktr
Är Kavos det främsta partystället på Korfu?
Om du med "party" menar att ragla omkring dyngrak tills du faller ihop i någon buske, så är Kavos rätt ställe. Fullt av supande engelsmän på vinglande väg mot medvetslösheten... Inte direkt någon Greklandskänsla, men det är väl inte det man åker dit för. Något mer civiliserat festande hittar du i Dassia och Gouvia... men smaken är ju som baken...

Karin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-12-07, 14:09
bktr bktr är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 6
Standard Sv: Party: Korfu eller Zakynthos

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Om du med "party" menar att ragla omkring dyngrak tills du faller ihop i någon buske, så är Kavos rätt ställe. Fullt av supande engelsmän på vinglande väg mot medvetslösheten... Inte direkt någon Greklandskänsla, men det är väl inte det man åker dit för. Något mer civiliserat festande hittar du i Dassia och Gouvia... men smaken är ju som baken...

Karin
Hej, med party menar jag party som i Laganas, Ios och kanske till och med Ayia Napa, det är egentligen inte riktigt sån luff vi ska runt men de jag ska luffa runt med vill gärna ha cirka 4 nätter i den stilen, med supande i åldrar ungefär som vår egna (+/-).
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-12-07, 14:12
bktr bktr är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 6
Standard Sv: Party: Korfu eller Zakynthos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag vet inte hur det är på Korfu så jag kan inte jämföra. Däremot vet jag att det är bra party i Laganas. Om jag hade varit er skulle jag nog valt Korfu eftersom det är mycket enklare att ta sig dit, med tanke på att ni bara har fyra dagar på er.
Hej, vi har räknat med cirka 4 dygn på plats, alltså 4 dygn + 1 dygn för resa i vår Grekland vistelse på luffen. Vi kan nog även öka antalet dygn med eller 2 om vi känner för det men jag tror 4 dygn på plats blir alldeldes lagom.

Korfu verkar det vara väldigt enkelt att ta sig till med interrail kort men jag tror vi alla rangordnar Laganas över Korfu, om ingen kan få oss på andra tankebanor. Men faktumet att Zakynthos verkar vara ganska svårtillgängligt från Italien så lutar det ändå en hel del åt Korfu, därför undrar vi hur det är med partajandet där.

MVH
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-12-07, 16:35
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 688
Standard Sv: Party: Korfu eller Zakynthos

Hej!
Jag var i Korfu stad (med omnejd) i 2 veckor för ett antal år sen. Det var ganska bra röj på bar/discogatan då iaf. Vet inte om det ändrat sig på senare år, men vi blev iaf ganska "utfestade" efter 2 veckor ....

Hälsar C@nny
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT