Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-05-10, 17:38
elca elca är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 48
Standard Hotell Irini

Ja det lutar nog åt Tilos nu när jag läst allt positivt, reser själv och vill bara ta det lugnt på ett härligt ställe. Tittat på Irini, nån som kan berätta mera, läge, strand osv. Åker troligen med ving och mitten på juli,då jag har endast den möjligheten till ledighet
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-05-11, 14:54
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hotell Irini

Hej, har du tittat på MARINAS STUDIOS eller ANNAS STUDIOS ? Där har de en helt underbar havsutsikt och kan sitta på balkongen och se när båtarna kommer och går nere i hamnen, Ving har ju även dessa hotell!
Irini ligger ju lite mer bakom och ingen havsutsikt, men vad du än väljer så är det ju nära till ALLT i byn LIVADIA, du har gjort ett bra val av ö!!

Ps. Jag bodde på Marinas studios där var det toppen.

TREVLIG RESA!!..
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-05-11, 18:44
elca elca är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 48
Standard Sv: Hotell Irini

Ja det fanns på Annas såg jag nu,det blir nog bättre att sitta på den balkongen och njuta av en kall Mythos. Men är det långt till stranden och har dom solstolar där?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-05-11, 19:48
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Hotell Irini

Vi bodde på Irini da vi var på Tilos, og var veldig fornøyde. Poolområdet er veldig fint, og hotellet er såpass lite at det aldri var overfylt der, iallfall ikke da vi var der. Det er bare noen minutter å gå inn til selve sentrum og stranden. Det var solstoler og parasoller på stranden. Men det er snart 10 år siden vi var der, må jeg legge til.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-05-11, 20:12
elca elca är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 48
Standard Sv: Hotell Irini

Ja tyckte det såg trevligt ut med poolen, frukost ingick visst också, har man semester så har man, även vattenkokare och kylskåp. Får väl gå ner till hamnen och sitta och njuta av utsikten där med en kall mythos, ja som jag håller på att vela hit och dit så är väl rummena slut snart
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-05-11, 22:10
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hotell Irini

Hej, det finns solbäddar utanför tavernorna, det tog inget betalt för dom när jag var där i höst, men köp gärna något på tavernan det uppskattas!

Jag skulle valt Annas studios, men vi är ju så olika vi människor, jag tex älskar att sitta på balkongen och titta ut över havet och folkmyllret i hamnen, det har du på Annas och Marinas, det beror alldeles på vad du trivs bäst med?
Men du har ju inte så långt till stranden och tavernorna från Irini hotell heller, ja det är ditt val!...

Ps. det är inte långt till stranden från Annas eller Marinas studios, allt är bekvämt och nära i Liviadia på Tilos..

Senast redigerad av Sunny12 den 2013-05-11 klockan 22:13. Anledning: tillägg
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-05-13, 13:40
MortenOSlashs avatar
MortenOSlash MortenOSlash är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 49
Standard Sv: Hotell Irini

Eg og min fru var på Irini i fjor gjennom Ving. Stille og avslappande, reine rom og kort veg til alt. Poolen var rein og fin, og det var såpass tidleg på sesongen (mai/juni) få gjester der, rundt 5-6 par, derav eitt ungt dansk par med ein baby (ca 3-4 mnd), så det kan òg gå fint. Skulle eg seie noko negativt ville det vere at det var relativt små rom, og kan hende litt slitt.

I år dreg me med Apollo, så no er det tilbake til Dream Island, der me var for to år sidan. Vesentleg større rom, nyare hotell, 10 meter frå stranda med solsengar, og hotellbaren er normalt tilgjengeleg på stranda. Einaste ulempe er at det er 800-900 meter å gå frå sentrum i Livadia.

No er ikkje eg og min fru dei som brukar mykje tid i solsengene, men stort rom, stor seng, bra baderom, velutstyrt mini(?)-kjøkken og lett tilgjengeleg hotellbar for ein kald Mythos i skuggen midt på varmaste dagen er positivt. Den knappe kilometeren å gå er godt for helsa.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-05-13, 17:45
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell Irini

Citat:
Ursprungligen postat av MortenOSlash Visa inlägg
I år dreg me med Apollo, så no er det tilbake til Dream Island, der me var for to år sidan. Vesentleg større rom, nyare hotell, 10 meter frå stranda med solsengar, og hotellbaren er normalt tilgjengeleg på stranda. Einaste ulempe er at det er 800-900 meter å gå frå sentrum i Livadia.
Dream Island er sikkert bra, men er det ikke få rom som har havutsikt der?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-05-13, 19:13
MortenOSlashs avatar
MortenOSlash MortenOSlash är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 49
Standard Sv: Hotell Irini

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Dream Island er sikkert bra, men er det ikke få rom som har havutsikt der?
Ja, det er mange rom som manglar heilt havutsikt. Det er typisk dei på bakkenivå. Ein del av dei som er etasjen over har utsikt. Me såg ikkje det som noko problem for vår del.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT