Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-09-26, 16:21
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 572
Standard Hälsningar från Lefkas

3 dje dagen på Lefkas o Nidri. Väderomslag i natt, gick från 28 till 20. Osäkert men inget regn förrän till helgen. Varmt i vattnet samt har stor pool. God pasta på Pomodoro. Ikväll blir det take away från kinan. Avslutar kvällarna på rockbaren Roadhouse, suveränt hak. Hur vårt hotell kan vara Mondo klassat, dvs extra service och kvalitet är helt obegripligt. Fick vid incheckning en lapp med förhållningsregler på dagis nivå. Sen fanns en till på rummet om poolregler, bada inte tidigare än 2 h efter måltid. Är service nivån och bemötande bättre än genomsnittet för Nidri måste andra hotellen vara gräsliga (vilket vi vet att de inte är). En dag blir det vattenfall. Sen jogga nån dag , kanske två. Härliga fyra dar kvar.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-09-26, 17:24
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Sv: Hälsningar från Lefkas

Kinamat? I Grekland? Ja, inte min kopp te, men så är jag inte så mycket för kinamat heller, så det är väl därför.
När jag är i Grekland gillar jag att äta grekmat - varje dag. Inte som när man är hemma, då man bara äter det varannan

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-09-26, 18:06
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Hälsningar från Lefkas

Vi har varit här i 4 veckor o vädret har varit mycket varmt, ibland tom för varmt så att vi fick ställa in en 1 veckas mc resa. Men som du skriver så slog det om igår, och vi har fått känna på de första höstvindarna. Det verkar som det fortsätter kanske en vecka. Själv är jag just nu på Paxos, och blir kvar pga vädret. Allt för blåsigt att återvända till Lefkas i nuläget.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-09-26, 22:21
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 733
Standard Sv: Hälsningar från Lefkas

Carle, jag tycker alltid det är så kul att läsa dina personliga rapporter från dina resor! Du gör verkligen din grej
En gång när vi var på Zakynthos hade vi åxå en otrolig service.. "Ingen alkohol får intagas på rummet"!! Varfööör tog jag inget kort på den skylten?!😫
/ Kajja
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-09-26, 22:29
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Hälsningar från Lefkas

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
En gång när vi var på Zakynthos hade vi åxå en otrolig service.. "Ingen alkohol får intagas på rummet"!! Varfööör tog jag inget kort på den skylten?!😫
/ Kajja
Vad var det för hotell? För mig låter det som ett AI! ???

Masse
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-09-26, 22:50
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 733
Standard Sv: Hälsningar från Lefkas

Oh no! Stopp o belägg!! Vi bor aldrig på nåt Alinc!! Nej..däremot tror jag att det var en slags tillrättavisning till ungdomarna som brukar partaja dygnet runt i området. Naturligtvis hade denna skylt ingen som helst betydelse för dom..inte för oss heller..och inte för nån!
/ Kajja
Svara med citat
  #7  
Gammal 2018-09-27, 05:09
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Hälsningar från Lefkas

Ungefär som restauranger med skyltar om rökförbud, men askkoppar på alla bord 😂
Svara med citat
  #8  
Gammal 2018-09-27, 14:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Hälsningar från Lefkas

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Kinamat? I Grekland?
När vi var på Zakynthos åt vi kinamat två av fem middagar.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2018-09-27, 15:05
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 572
Standard Sv: Hälsningar från Lefkas

Tack för berömmet Kajja och välkommen hem Janne. Igår blev det långbyxor o pullover. Idag 21 plus o blåst som har avtagit. 27 i helgen är prognos. Receptionen ringde i morse innan kl 9, vi hade haft ytterbelysningen tänt hela natten. Lust svara att, ”Det stod det inget om på infolapparna”. Att det är segt internet o inget varmvatten på kvällarna skiter dom i. Idag var det tur till vattenfallet och retsina samt giovetsi till lunch. Mätt o glad. Poolen senare, måste ju gå 2 h. Pizza i kväll, sen Roadhouse. Bra musik på det haket, ingen musik efter 1975.. Kina maten räcker en gång till, skönt bryta av menyerna och inte få jätteportioner. Måste bara få igång ugnen, oklart om den funkar. Stod inget på infolapparna. Nu läsa lite, sova middag o bada sen. Hoppas på vinst mot Mora och Beatles på Rodehouse. Fick höra några låtar i går o förrgår. Ihop med en kall öl och en Jack D kan jag bara instämma : I feel fine.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2018-09-27, 15:13
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Hälsningar från Lefkas

Ha det fortsatt bra på Lefkas
Svara med citat
  #11  
Gammal 2018-09-27, 16:58
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Hälsningar från Lefkas

När vi bodde på Lefkas en gång för länge sedan stod det förhållningsregler vid poolen: Ingen solkräm, duscha före bad samt ”Don’t pee in the pool”!😂
Svara med citat
  #12  
Gammal 2018-09-29, 09:25
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 572
Standard Sv: Hälsningar från Lefkas

Vet inte om under rubriken stämmer idag, ”Gör oss avundsjuka”. Näst sista dagen på Lefkas. Var ljummet i går kväll men kom regn i natt och nu. Nog uppehåll på em. Sol och 25 i morgon, skön avslutning. I går tog jag en joggingtur längst med stranden och huvudvägen. Låg ett stort övergivet hotell där som såg helt ok ut från vägen. Kunde låst i förrgår. Dock övervuxen trädgård samt en tjock data skärm på en soffa. God lunch på strandpromenaden efter ett dopp i poolen. Betala hotellskatt idag samt gå på fiskspa. Även hitta frimärken så Janne kan få sitt vykort. Köpt Metaxa, ouzo, kryddor samt 2019 almanacka med ömotiv som sig brukligt. I går på rockaren var vi enda ickegrekerna. Sen kom det danska grabb/gubbgänget in som varit här i 20 år och aldrig haft så kallt i september. De hade ätit grillmiddag, suttit i tre timmar och ätit ett 11 kg lamm!!. De är sju st. Sen blir det gräshoppssvärm invasion. Ett tiotal unga norskor samt norrmän väller in och tror det är en nattklubb, disco. Vodkacola verkar vara populärt i vårt västra grannland. Nog inte nöjda med musiken, men var kvar när vi gick. Nu läsa bok, avvakta regnet. Ingen blåst iallafall.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2018-09-30, 09:40
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 572
Standard Sv: Hälsningar från Lefkas

Den väderprognosen var falsk. Moln o duggregn fast det skall vara sol och plus 25. Ni som är i Sverige skicka en hälsning och gör oss avundsjuka. Kallaste september veckan på 20 år. V 39 är för sent att åka. Regnat på Krets och joniska öarna då med sen ” första gången i maj” på Samos höll vi på att frysa ihjäl v 39. Tänk var 30 plus bara förra helgen läsa lite, vänta på solen, lunch o lite solstol i EM om man har tur
Svara med citat
  #14  
Gammal 2018-09-30, 22:16
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Hälsningar från Lefkas

Svara med citat
  #15  
Gammal 2018-10-01, 13:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Hälsningar från Lefkas

Citat:
Ursprungligen postat av Carle Visa inlägg
Den väderprognosen var falsk. Moln o duggregn fast det skall vara sol och plus 25. Ni som är i Sverige skicka en hälsning och gör oss avundsjuka:
Vi hade 3 + i morse, så du skulle inte bli avundsjuk.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2018-10-01, 13:34
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Hälsningar från Lefkas

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Vi hade 3 + i morse, så du skulle inte bli avundsjuk.
På Meganissi har vi 26C idag, så det är helt ok
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT