Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-06-06, 15:21
AndersK AndersK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 742
Standard Stander pa Agatonissi

En liten varning! Ni som soker er till Agatonissi och foroker ha Wilma guide som utgangspunkt for att soka sig till strander bor ta uppgifterna med en nypa salt.
Nagon stig vag till strand (med vackra stenar) pa vastkusten finns inte. Vi gick obanat efter kusten och med kompass tillbaka. For den ovane ar det rent ut sagt livsfarligt!
Det enda som hitintills har stamt ar att hamnen i strandbyn ar OK och strander vid Poros ar mediokra.
Narmare info kommer om andra!
Halsningar fran ett fantastiskt Agatonissi!
Anders
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-06-12, 00:49
anncha50s avatar
anncha50 anncha50 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Tärnaby
Inlägg: 26
Standard Sv: Stander pa Agatonissi

Jag håller helt med. Vi var där förra året och vi försökte också hitta den där stranden, men fick ge upp. Vi hade "läst in oss" om ön och for dit med en del förväntningar.
Vi blev mycket positivt överraskad över den härliga avslappnade stämningen som finns på ön, men det finns inte många ställen att bada på. Det finns stranden i byn, som "räcker långt" och så finns det en strand strax utanför byn (ca 10 min lugn promenad). Det finns även en strand till som kräver en längre svettig promenad. Nu minns jag inte namnen på dem, men den stranden som man i Wilmaguiden pratar om med vackra stenar har då iallafall inte vi hitttat.
Det finns däremot en massa annat som gör att man bara trivs och blir kvar. Vi stannade 8 dagr mot planerade 4 - 5 dgr.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT