Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Östra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-09-08, 22:11
helen 2 helen 2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Inlägg: 5
Standard Hersonissos i september?

Har beställt resa till Hersonissos nu i slutet på september. Inte lätt att välja var vi skulle åka då familjen består av två vuxna som vill ha lugn och ro, ett barn, nio år, och två ynglingar över 20 år.

Blev förskräckt när jag läste allt negativt om Hersonissos. Vet inte hur jag ska klara dunka dunka både dag och natt. Är det verkligen så? Ni som varit där, visst finns det väl lugnare ställen för oss vuxna runt omkring? Lite lugnare stränder och kvällsliv. Hur är det för barn?
Tacksam för tips.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-09-09, 20:56
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Hersonissos i september?

Jag har varit i Hersonissos flera ggr i september, visserligen är det 5 år sedan men jag har aldrig hört dunka dunka dag o natt. Visst det fanns ju ställen som var öppna långt framåt morgonen men ni behöver ju inte bosätta er på bargatan precis. Om det är som då när jag var där så var det helt tyst och lugnt på hotellen som låg på tvärgatorna från huvudgatan. Var ska ni bo? För övrigt har jag bara glada fina minnnen från Hersonissos men jag kan ju inte svara för hur det är nu. Hoppas ni får en bra semester var ni än hamnar. jag har precis kommit hem från en vecka på Kreta i Platanias vid Chania, längtar redan tillbaks!!!

Kalispera
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-09-10, 21:33
helen 2 helen 2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Inlägg: 5
Standard Sv: Hersonissos i september?

Jag ringde Apollo där vi bokat resan, och de lugnade mig. Det är betydligt lugnare i september. Vi ska bo på Star Beach Village.
Någon som bott där?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-09-10, 21:40
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Hersonissos i september?

Nej där har jag inte bott, men det ser fint ut jag kollade på Apollos hemsida. Men jag förstod var det ligger, inte på bargatan så det blir säkert lugnt och skönt på natten. Där ligger en vattenpark vid sidan om om inte jag har helt fel för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av helen 2 Visa inlägg
Jag ringde Apollo där vi bokat resan, och de lugnade mig. Det är betydligt lugnare i september. Vi ska bo på Star Beach Village.
Någon som bott där?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-09-10, 21:43
helen 2 helen 2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Inlägg: 5
Standard Sv: Hersonissos i september?

Det låter bra. Vi tänkte ändå se oss omkring lite så vi kommer inte att vara i Hersonissos hela tiden. Ska bli såå skönt att komma iväg!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-09-11, 10:03
Pixie Pixie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 19
Standard Sv: Hersonissos i september?

Vi kom hem från Analipsi (5 min. bussfärd från Hersonissos) för ett par veckor sedan. Gjorde en heldag i Hersonissos, och det var en väldigt rolig stad, fullt med restauranger och butiker. Stränderna var dock ganska så överbefolkade, men det är säkert bättre i september. Om man väljer att bo en bit bort, och inte direkt i anslutning till bargatan så är det säkert ett helt kanon ställe!! Ni kommer iallafall inte ha tråkigt!! Ha det så skönt!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-09-11, 21:12
helen 2 helen 2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Inlägg: 5
Standard Sv: Hersonissos i september?

Hur är det att bada i havet i Hersonissos? Är det mycket strömmar och höga vågor så det är röd flagg?

Var finns det fina stränder i närheten?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-09-11, 21:30
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Hersonissos i september?

Då för några år sedan åkte vi ibland till Malia och badade där var jättefina stränder. Men för det mesta badade vi i Hersonissos, vi var alltid på standen som ligger efter strandpromenaden där finns ett hotell som heter Alia Club där var absolut inte överbefolkat i september. Ett tips på utflykt är om ni kör till Agios Nikoluas mysig liten stad marknad på onsdagar(Hoppas det stämmer fortfarande). Du får skriva och berätta hur ni haft det när du kommer hem.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-09-13, 12:43
helen 2 helen 2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Inlägg: 5
Standard Sv: Hersonissos i september?

Tack för tipsen. Hade resesnack igår med mina stora killar, 24 och 25 år, som också ska följa med. Det blir nog bra för oss allihopa känns det som nu. Skriver och berättar mer när vi varit där.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT