Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-03-22, 07:39
Elenas avatar
Elena Elena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 38
Standard Livat i Rethymnon i sep. månad

Hej
Tänkte höra efter om det är lika livat i Rethymnon i sep, som det är i juli aug. Eller har det lungnat sig lite då?
Mvh Elena
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-03-22, 09:18
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Livat i Rethymnon i sep. månad

Det har lugnat sig överallt i september. Det kan visserligen vara en hel del folk i omlopp på många öar - men många man stöter på då är ö-stammisar, de som älskar sin ö och vill åka dit när det inte är högsäsong. De skapar en lite lugnare stämning, tror jag.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-03-22, 09:30
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Livat i Rethymnon i sep. månad

Rethymno är ju lite speciellt. Stadens Universitet är väldigt populärt bland såväl grekiska- som utländska studenter. I September översvämmas staden av glada studenter, men de giva övriga turister och stadsbor ingen harm.

Vill minnas att universitetet har dryga 20.000 inskrivna studenter.

Arne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-03-22, 11:57
Elenas avatar
Elena Elena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 38
Standard Sv: Livat i Rethymnon i sep. månad

Oj !
Det var verkligen olika svar jag fick

Fast det kanske beror på var man är.
/Elena
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-03-23, 15:32
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Livat i Rethymnon i sep. månad

Min åsikt i frågan är att det absolut blir lugnare eller inte lika intensivt åtminstone när det blir september. Tempot faller, säsongen går mot sitt slut (även om det är mycket kvar), grekerna i allmänhet går inte ner till stranden för att sola och bada i samma utsträckning och mindre turister då.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-03-25, 19:43
Elenas avatar
Elena Elena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 38
Standard Sv: Livat i Rethymnon i sep. månad

Det låter bra
Av dom tre svaren jag har fått, låter det som ett bra ställe.
Vi brukar vara i mindre städer, men täkte vi skulle variera lite.
Om man ser på bilder från Rethymnon gamlastan ser det mysigt ut.
Så resan är nu bokad
Tack för svaren
Mvh Elena
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-03-26, 08:32
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Livat i Rethymnon i sep. månad

Rethymno är toppen och ja, gamla stan är fantastiskt mysig att flanera runt i! Ni som åker i September kommer verkligen kunna njuta av staden då värmen inte är lika tryckande och då det finns utrymme för annat än bara sol och bad! Min favoritmånad alla kategorier!

Ett tips också! : På utsidan av gamla stan,nedanför fortet, Fortezza, finns en mysig restaurang som serverar underbara grekiska smårätter, mese, med en fantastisk utsikt därtill! Restaurangen är byggd i som i trappsektioner, med borden placerad i olika nivåer, och heter "Thalassografeio". Den rekommenderas varmt ett besök!

Grattis till ett bra val!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-03-28, 15:57
Elenas avatar
Elena Elena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 38
Standard Sv: Livat i Rethymnon i sep. månad

Det låter som en mysig resturang. Den ska vi försöka hitta.
Ska skriva upp namnet

När man söker på nätet hittan man mysiga bilder av Rethymnon....längtar att få gå där....men det är lång väntan kvar....man får drömma sig bort

Mvh Elena
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-03-28, 17:03
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Livat i Rethymnon i sep. månad

Citat:
Ursprungligen postat av litentuva Visa inlägg
Rethymno är toppen och ja, gamla stan är fantastiskt mysig att flanera runt i! Ni som åker i September kommer verkligen kunna njuta av staden då värmen inte är lika tryckande och då det finns utrymme för annat än bara sol och bad! Min favoritmånad alla kategorier!

Ett tips också! : På utsidan av gamla stan,nedanför fortet, Fortezza, finns en mysig restaurang som serverar underbara grekiska smårätter, mese, med en fantastisk utsikt därtill! Restaurangen är byggd i som i trappsektioner, med borden placerad i olika nivåer, och heter "Thalassografeio". Den rekommenderas varmt ett besök!

Grattis till ett bra val!
Den restaurangen har vi aldrig sett. Kan du precisera lite närmare var den ligger?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-03-28, 17:05
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Livat i Rethymnon i sep. månad

När i september åker du? Och vilket hotell ska du bo på? Vi åker också i september, närmare bestämt den 9. Vi ska bo på Ilios. Vi kanske ses.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-03-28, 17:41
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Livat i Rethymnon i sep. månad

Citat:
Ursprungligen postat av nekjam Visa inlägg
Den restaurangen har vi aldrig sett. Kan du precisera lite närmare var den ligger?
Vet du vart restaurang Fanari ligger? "Thalassografeio" ligger precis efter den fast har borden upp i backen mot fortet, och inte utmed muren mot vattnet. Man får gå upp för en trapp för att nå avsatserna där borden är placerade.
När man följer utsidan av lilla hamnen, förbi alla caféer där grekiska ungdomar dricker kaffe och spelar tavli hela dagarna, och går vägen,odos E. Kefalogiannis, upp mot fortet så kommer "thalassografeio" som sista restaurang. Det är vid fortets norra port
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-03-28, 20:44
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Livat i Rethymnon i sep. månad

Citat:
Ursprungligen postat av litentuva Visa inlägg
Vet du vart restaurang Fanari ligger? "Thalassografeio" ligger precis efter den fast har borden upp i backen mot fortet, och inte utmed muren mot vattnet. Man får gå upp för en trapp för att nå avsatserna där borden är placerade.
När man följer utsidan av lilla hamnen, förbi alla caféer där grekiska ungdomar dricker kaffe och spelar tavli hela dagarna, och går vägen,odos E. Kefalogiannis, upp mot fortet så kommer "thalassografeio" som sista restaurang. Det är vid fortets norra port
Ja jag vet var Fanari ligger på ett ungefär. Jag förstår ungefär var det är, men kan inte se bilden riktigt framför mig just nu. Ska kolla på kartan över Rethymno så kanske jag kan få en inre bild för min syn,

Längtar så till i september.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-03-28, 20:51
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Livat i Rethymnon i sep. månad

Citat:
Ursprungligen postat av nekjam Visa inlägg
Ja jag vet var Fanari ligger på ett ungefär. Jag förstår ungefär var det är, men kan inte se bilden riktigt framför mig just nu. Ska kolla på kartan över Rethymno så kanske jag kan få en inre bild för min syn,

Längtar så till i september.
det är ca 50 m efter Fanari, på vänster sida, om du kommer nedifrån venetianska hamnen! Sista serveringen på den sträckan, så det går inte att missa. Hoppas du hittar dit, de har toppenmeze!
Svara med citat
  #14  
Gammal 2010-04-24, 13:12
Elenas avatar
Elena Elena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 38
Standard Sv: Livat i Rethymnon i sep. månad

Hej
Vi åker ner den 23/9 och vi ska bo på Argo.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT