Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-06-08, 12:21
generalus generalus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 4
Standard Väder på Thassos?

Har hittat en jättebra sista minuten till Thassos nu i mitten av Juni men blir lite orolig när jag ser väderprognosen närmaste 10 dagarna:
http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-v...onameid=734094

Självklart är vädret aldrig en garanti men vad tror ni, oroar jag mig för mycket? Generellt ska det ju trots allt vara bra väder i Juni i hela Grekland.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-06-08, 13:53
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Väder på Thassos?

Vädret är som det är och även progonoserna....dessa prognoser tycker jag, då vi varit iväg, sällan stämt. Ibland till det bättre och ibland till det sämre. Men här visades väl bara "regnskurar" inte heldagsregn? Norra och västra Grekland är ostadigare i juni än de mer södra delarna.
Hade jag hittat en fyndresa så hade jag definitivt stuckit, men jag bryr mig å andra sidan inte om vädret så mycket. Grekland är så mysigt i alla väder!

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-06-08, 16:54
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Väder på Thassos?

Tittar man på dessa ser det roligare ut. Glöm inte att en liten skur också räknas som regn
Verkar vara svårt det där med prognoser...

http://www.holiday-weather.com/thass.../fourteen-day/

http://www.zoover.co.uk/greece/thass...imenas/weather
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-06-09, 08:39
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 596
Standard Sv: Väder på Thassos?

Jag har varit på Thassos sju gånger sedan år 2000 och har råkat ut för regn varje gång, som tur är! Det har bara varit fråga om nån enstaka uppfriskande skur och en kvart senare är det sol igen. Misstänker att grönskan på Thassos delvis beror på att det faktiskt kommer lite regn under sommaren... I övrigt åker vi "alltid" i juni, runt midsommar, vilket är perfekt då det ännu inte hunnit bli extremvarmt men ända klart badbart med 25 grader eller mer i vattnet. I år firar vi midsommar i Limenas. Har nog aldrig tittat på väderprognoser innan någon Greklandsresa...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-06-09, 10:30
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Väder på Thassos?

http://www.wunderground.com/cgi-bin/...t?query=thasos

och här är en till. Dessa brukar jag följa när jag ska till Samos. Aldrig SMHI. Känns som du ska åka, eller hur
Ha en härlig semester
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-06-09, 11:54
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Väder på Thassos?

Citat:
Ursprungligen postat av ErOg Visa inlägg
Har nog aldrig tittat på väderprognoser innan någon Greklandsresa...
Inte jag heller! Ganska meningslöst egentligen. På sommaren är det varmt, på vintern något svalare... Skulle aldrig låta en väderprognos styra huruvida jag ska åka till Grekland eller inte. Har jag tid och råd så åker jag. Vädret blir som det blir; inte mycket att göra åt det. Några regn- och åskväder har jag råkat ut för, men de är aldrig långvariga och det går alldeles utmärkt att ta skydd på någon taverna och ta sig något gott medan man väntar.

Karin
med bara 17 dagar kvar
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-06-10, 12:56
Mumsan Mumsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 62
Standard Sv: Väder på Thassos?

Nyss hemkommen efter 2 fina Thassosveckor.
Fint väder. Tippar på runt 25 grader i luften och i vättnet 22-23 grader. Vattentemperaturen är vi säkra på eftersom vi hade termometer med oss.
Söndagen den 2 juni på förmiddagen kom en rejäl regnskur men på måndagen var det klart igen. Vid hemfärden den 5 juni var det åskväder och regn på Thassos.
Det var det regn vi hade under våra 2 veckor.
Vi bodde på Filia i Limenas och trivdes utmärkt.
En stor eloge till Elina som ser till att hotellgästerna har det bra.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-06-25, 15:29
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 596
Standard Sv: Väder på Thassos?

Kan meddela att det varit ca 30 grader senaste veckan och (minst) 25 i vattnet. Flera dagar har det åskat inåt fastlandet och kortvarit blåst upp lite på em, men inget mer. På eftermiddagen igår regnade det rejält under nära en timme. Kvällen var lika fin som vanligt! Tror inte Thassos skulle vara så lummigt utan dessa uppfriskande regn, som vi aldrig besvärats av!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT