Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-02-12, 09:16
Tittis avatar
Titti Titti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Dunderbacken, Hägersten
Inlägg: 520
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Å, vad roligt! Jag vill åka NU! Visst ska vi ha kalimeratröjan på, så vi hittar varandra.

Tyvärr kan vi bara vara där en vecka, eftersom min kompis jobbar och inte kan vara borta längre. Vi ska bo i Massouri.

Håller med dig om, att september är den bästa tiden att åka till Grekland. Lugnt och skönt och fortfarande varmt i luft och vatten. Vi får se, om inte fler kalimeror planerar att åka till Kalymnos samma tid. Det håller jag tummarna för!

Telendos har jag också spanat in och tänkt, att vi ska ta en tur dit. Vi vill gärna göra utflykter och se oss omkring. Funkar det bra att ta buss? Vi vill gärna få tips om sevärdheter, stränder, tavernor mm.

Nu gäller det att ha tålamod i många månader...
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-02-12, 18:59
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Så roligt Titti att du också skall till Kalymnos och samtidigt som Eva (Hjalta)Hon har ju rätt att vi är några som kanske ser på allting på Kalymnos med lite "rosenrött" Åk dit med öppna sinnen och få din egen upplevelse och uppfattning av ön
Vi blir förstås glada om du trivs där och ha det bra

Jag skall ju dit i början av juni och kan komma med det senaste efter resan Du kommer och få tips. Var inte orolig
Läs allt vad MonicaP skriver så förstår du att Kalymnos är ett bra ställe
Undrar också var du skall bo?

Riitta
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-02-12, 19:47
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: HURRA,äntligen!

Citat:
Ursprungligen postat av Titti Visa inlägg
Å, vad roligt! Jag vill åka NU! Visst ska vi ha kalimeratröjan på, så vi hittar varandra.

Tyvärr kan vi bara vara där en vecka, eftersom min kompis jobbar och inte kan vara borta längre. Vi ska bo i Massouri.

Håller med dig om, att september är den bästa tiden att åka till Grekland. Lugnt och skönt och fortfarande varmt i luft och vatten. Vi får se, om inte fler kalimeror planerar att åka till Kalymnos samma tid. Det håller jag tummarna för!

Telendos har jag också spanat in och tänkt, att vi ska ta en tur dit. Vi vill gärna göra utflykter och se oss omkring. Funkar det bra att ta buss? Vi vill gärna få tips om sevärdheter, stränder, tavernor mm.

Nu gäller det att ha tålamod i många månader...
Hej igen Titti,
Till Telendos åker man när som helst, tar bara 10 minuter... Det finns jättehärliga stränder, både små och lite större. Båtarna går varje halvtimme och kostade i höstas 1,50 €, enkel resa. Där finns det också bra restauranger och tavernor med jättegod mat!
Det går också bra att åka buss på Kalymnos. Ett äventyr i sig!
Vi kommer att bo i Myrties, som alltid... Vi trivs väldigt bra där. Myrties och Massouri är två byar som i det närmaste är "hopbyggda" idag. Tar inte lång stund att gå emellan heller. Bra vardagsmotion! Restauranger och tavernor finns det gott om och de serverar alltid god mat och dryck. Och på kvällarna häckar vi endera på Babis Bar eller hos pojkarna på Nefeli.
Det enda som är verkligen är tråkigt med Kalymnos är att hemresan kommer så fort! Det är ju så, tiden går fort när man har roligt!

/Eva - "bara" sju månader kvar...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT