Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-03-18, 00:44
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Reseplanering 2007

Jaha, så var det då dags att börja planera för båtluff 2007 , lite grundförutsättningar sätter jag in här så får alla andra hjälpa till att göra detta så roligt som möjligt.
Vem reser? Janérik och Maria med dotter Emma 1,5 år.
Vad ska vi göra? Slöa, slappa och äta gott samt att Emma säkert vill bada en hel del både i havet och i någon pool, det ville hon åtminstone förra året då hon var i Grekland första gången.
Hur ser rutten ut? Hmm, inte mycket bestämt ännu, det skulle vi göra här. Vi åker till Kos och åker hem från Samos men däremellan är inget bestämt ännu.
När åker vi? Vi borde anlända till Kos 14/6 kl 23.30, hemfärd blir från Samos 6/7 kl 12.45.
Öar som vi säkert vill se: Kalymnos ska vi absolut återbesöka, i övrigt är inte så mycket bestämt ännu. Vi brukar trivas bra på Fourni men det har ryktats att vi inte ska åka dit denna gång. Patmos var det länge sedan vi besökte. Det finns ju några riktigt små öar på denna sträcka, c:a en tredjedel av resesällskapet är väldigt intresserade av att besöka någon av dessa öar.
Kom med förslag nu så kanske jag även kommer mej för att skriva en reseberättelse

Mvh Janérik
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-03-18, 07:09
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Reseplanering 2007

[QUOTE=Kom med förslag nu så kanske jag även kommer mej för att skriva en reseberättelse
Mvh Janérik[/QUOTE]

Jag skulle se fram emot en professionell resenärs nytra perspektiv på några dagars nytt besök på säregna ön Ikaria. Har hört lite talas om den.

Lefteris
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-03-18, 08:16
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Reseplanering 2007

Mötte några barnfamiljer på Fourni som sedan åkte vidare till Ikaria så de kan säkert komma med lite synpunkter även om deras barn var större. Du kör ju gärna bil vilket kanske är ett måste för full behållning av den här ön speciellt om man reser med ett litet barn.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-03-18, 11:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Reseplanering 2007

Citat:
Kom med förslag nu så kanske jag även kommer mej för att skriva en reseberättelse.
Lovar du?

Varför inte bo några nätter på Telendos när ni ändå är så nära. Lugnt och skönt. Patmos är trevligt, där finns bra boende med pool. Lipsi är en mycket bra småbarnsö, lite som Fourni. Från Lipsi kan ni göra båtutflykter till småöarna Arki och Marathi. En av de trevligaste båtutflykterna jag har gjort. Nästan i klass med Milos runt. Jag slår också gärna ett slag för Agathonissi som vi besökte för första gången i somras. Oerhört lugnt. Fantastiska människor. Samos måste ni också se lite av tycker jag. Ikaria är inte heller dumt.

Om jag skulle göra din rutt skulle jag tagit Kalymnos, Telendos, Lipsi (inkl Arki och Marathi), Agathonissi och Samos. Fanns det mer tid skulle jag även åkt till Ikaria och Fourni.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-03-21, 21:57
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Reseplanering 2007

En sak som jag funderat en del på är detta med ankomsten till ö-världen. Vi ankommer alltså Kos kl 23.30, kan man ta sej till Kalymnos då eller ska det bli några nätter på Kos först. På något sätt skulle det kanske sitta bra med några nätter i Mastihari. Tips någon? Krav att det finns kyl och lite köksgrejor.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-03-27, 18:29
PA PA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 3 127
Standard Sv: Reseplanering 2007

Håller med Janne K. Mycket bra rutt, Ikaria en stor överraskning Greklands Madeira. Lipsi med sina små härliga stränder och härliga vatten, dock massor med kyrkor. Toula på Fourni mycket bra boende.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT