Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-11-14, 21:01
Carmo Carmo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 4
Standard Kreta-Karpathos-Rodos

Hej, jag funderar på att åka till Karpathos och ev Rodos i maj, hur fungerar det i förhållande till Kreta? Det är iaf de öar som vi är mest sugna på nu - Karpathos för att återse vänner och att då kombinera det med några andra öar. Har inte tidigare båtluffat där och tycker att det ser svårare ut med få och långsamma båtar .
Så någon som har gjort det - eller har tips på andra öar att kombinera med Karpathos. Kommer troligen att åka ensam med femårig son, så det får inte vara alltför äventyrligt eller superlånga båtresor.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-11-14, 21:09
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Kreta-Karpathos-Rodos

Snabba båtar är väl för dem som inte trivs på sjön.
Då det gäller just Karpathos så är det bara Lane som kör dit både från Rhodos och Kreta, tre svängar i veckan brukar de väl köra året runt som jag har förstått det. Det är väl egentligen inte svårare att båtluffa där men det är lite mera planerande för att man ska få det att passa med båttiderna. Mellan Sitia på Kreta och Karpathos verkar det ta c:a 4 timmar och mellan Karpathos och Rhodos verkar det ta 5-6 timmar. Behaglig tur med trevlig båt kan väl förväntas på båda stäckorna.

Mvh Janérik (som trivs på sjön)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-11-15, 17:08
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Kreta-Karpathos-Rodos

Hva med å starte på Kreta, ta båt til Karpathos og fly fra Karpathos til Rhodos. (hjem derifra...)
Flyet Rhodos- Karpathos er subsidert og koster nesten ikke noe mere enn det båtturen gjør.
Tror de skulle ha ca. 25 euro for båt og ca. 30 euro for fly Karp- rhodos.


Ia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-11-19, 20:26
Carmo Carmo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 4
Standard Sv: Kreta-Karpathos-Rodos

Det var ju ett strålande alternativ som jag inte tänkt på - tack - jag får titta vidare på det, låter skönt att inte åka så mkt båt med sonen.

Senast redigerad av inkfish den 2006-11-19 klockan 20:35. Anledning: långt citat
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT