Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-10-25, 17:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Ewas resebrev!

TACK för ett härligt resebrev.
Visst vill man tillbaks till Tilos! Symi tyckte vi också var sämre. Vi var inte heller imponerade av maten, ganska dålig och DYR! När vi var där så var det så FÅ turister fast det var högsäsong. Vi var där i 2 veckor!
Än en gång tack för fint brev!

Lissi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-10-25, 18:41
Charlotte! Charlotte! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Södertälje
Inlägg: 57
Standard Sv: Ewas resebrev!

Hej på er,

Ja, visst är Tilos underbart! Jag älskade lugnet på ön, dit borde personer som närmar sig utbrändhet åka! Tack för det trevliga resebrevet, kul även att läsa om platser som man (ännu) inte besökt. Vi kan väl alla behöva lite semesterinspiration såhär i höstrusket...

/Charlotte!

PS: It brings back memories: När jag såg kortet på torget på Tilos kom jag ihåg att det var där jag fick mitt första (och enda riktiga) frieri. Det blev aldrig något bröllop men det var ett härligt minne från en riktigt fin ö. Bifogar bild från den lilla taverna på torget där det utspelade sig.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-10-25, 20:36
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ewas resebrev!

Omonia ja! Det stället hade alla pratat om som så fantastiskt! Vi åkte dit en lunch för att äta den goda maten och se den trevlige ägaren... Men OJ! Tänk att vi kom på hans "dåliga dag"..Vi var nästan de enda gästerna, men det tog 10 minuter innan han ens reste sig från sitt bord vid dörren för att ta vår beställning och maten dröjde länge.... Inte ett ord sa han till oss när han serverade och inte ett leende...och lite artighetsprrat är man ju bortskämd med i Grekland.... Jag sa till min man att han har nog grälat med sin fru... Jag kanske skulle haft KALIMERAtröjan på
Eftersom vi inte bodde i Livadi så blev det inte fler besök hos honom, vi hittade en annan favorit. men när vi kommer till Tilos nästa gång så ska han ABSOLUT få en ny chans!

Lissi - som också älskar Tilos
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-10-25, 20:43
Charlotte! Charlotte! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Södertälje
Inlägg: 57
Standard Sv: Ewas resebrev!

Hahaha, ja, vi besökte faktiskt bara den tavernan vid ett tillfälle, och jag minns inte mycket av varken mat eller service.
Däremot fann vi en härlig taverna som jag tror hette O Nikos rätt och slätt, vid stranden i Livadia. Den drevs av ordentlige Nikos och hans glada fru Beba (som lagade gudomliga cheesecakes och valnötskakor).
Ååååå, vad gott det vore med valnötskaka nu...

Hälsningar från Charlotte!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-10-25, 21:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Ewas resebrev!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Inte ett ord sa han till oss när han serverade och inte ett leende...och lite artighetsprrat är man ju bortskämd med i Grekland.... Jag sa till min man att han har nog grälat med sin fru...
Han är hörselskadad på gränsen till döv! Därför har han svårt att småprata med gästerna och kan ge ett buttert intryck. Människor som han känner hänger han lättare med, han läser nog på läpparna. Hans stammisar brukar hjälpa honom genom att fylla i när de märker att han inte förstår gäster som beställer.

Synd med Symi. Där finns helt fantastisk mat - men det gäller att hitta rätt och framför allt att äta på kvällen. Lunchen till dagsturisterna är oftast rätt kass, därför bör man dagtid äta hos folk som känner en så att de inte langar fram just den maten.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-10-25, 21:57
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ewas resebrev!

Vi åt aldrig lunch i huvudbyn på Symi...då var vi på stranden! Vi hade EN favorit, en pizzeria! KANON mat och suverän service, men det var enda stället...utom tavernan på Marathoundastranden..DEN var bra!!

Så bra att få reda på att värden på Omonia var hörselskadad! Som sagt : Han ska få en ny chans!!! Tilos är en av våra återvändaröar!

Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-10-25, 22:05
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Ewas resebrev!

Det är synd det där, om han lät sin fru och dotter förklara för gästerna hur det ligger till skulle inte så många uppfatta honom som butter. Men jag gissar att han gör som en hel del andra med försämrad hörsel: han vill inte låtsas om det.

Vi upptäckte det första gången vi beställde. Eftersom vi var turister väntade han sig en beställning på engelska och när vi beställde på grekiska kunde han omöjligt läsa på våra läppar, han väntade sig ju ett helt annat språk.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-10-25, 22:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ewas resebrev!

Inkfish: Jag vet hur det är. Jag har en hörselskadad mamma!!! Tänk så mycket lättare hennes liv hade varit om hon erkänt sin skada för sig själv och för sin omgivning...men nu spårar vi väl ur tror jag

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT