Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-08-17, 11:10
Leena Leena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Falun
Inlägg: 127
Standard Några "måsten"

Åker 31/8 på min första "sololuff",känns kul att tillbringa 3v på egen hand. Har planerat att besöka Leros,Astypalea,Amorgos och mitt älskade Schinoussa. Har ni några tips om vad jag ej bör missa på Leros och Asypalea(har bara besökt Choran o Livadistranden tidigare) då jag nu kommer ha tid och bestämmer själv.Gillar att utforska,vandra eller "moppa",vackra vyer och god mat.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-08-24, 19:21
Mats Fredssons avatar
Mats Fredsson Mats Fredsson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Öland
Inlägg: 212
Standard Sv: Några "måsten"

Hejsan!

Vi har varit på Leros tre gånger och ska dit igen... Det är vanebildande!

Vad vill du se? Utsikt över ön? Hyr en scooter, åk upp till öns högsta topp nere på södra udden, man har en fantastisk utsikt därifrån! Halva Leros, och halva Kalymnos o Telendos.. Dessutom finns massor av lämningar från andra världskriget, bunkrar etc.

Missa inte den medeltida borgen ovanför Platanos! Har du bra boende? Annars rekommender vi Hotel Elefteria i Platanos, där Lone (som är danska) och Tony (Lerian) tar mot på sitt mysiga hotell! Från deras hotell när man både mysiga Agia Marina och Pandeli där man kan ta en drink på mysiga Savanna..

Det finns gott om bra badställen, vår favorit är Alinda, borta vid "Hembygdsmuseet" Belini towers, och när ni ändå är där, gå och ät på Fanaris 100 meter bort, en restaurant med god mat och trevlig värdfamilj!
Vill du veta mer... hör gärna av dig till oss! Det finns mycket att berätta!

Ha det så gott! Mats o Outi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-08-26, 08:16
Leena Leena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Falun
Inlägg: 127
Standard Sv: Några "måsten"

Tack för svar!Jag kommer att leva "Ferdinand liv" på min luff (dvs njuta o lukta)så alla tips och förslag är välkomna.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-08-26, 08:30
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 322
Standard Sv: Några "måsten"

Och ett "måste" intill Alindastranden är en lunch eller middag på "To Stekas". Dimitris är en pur mästare på god, grekisk mat...!!!

R
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-08-30, 14:36
Ottiss avatar
Ottis Ottis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Öland
Inlägg: 8
Standard Sv: Några "måsten"

Hej,
en vacker plats att besöka är lilla kyrkan Agios Isidoros som ligger lite norr om Gournaviken, ute på en klippa, man får gå dit på en "spång" gjord av cement.... härlig känsla när vågorna slår upp över tårna när man går ut...

En annan liten kyrka som är värd ett besök är den vid Agia Kioura, kommer inte ihåg namnet just nu.... men där finns otroligt vackra målningar... där finns också en jättemysig strand....

Det roliga är att ta moppen o köra dit näsan pekar o se var man hamnar.... har slutat på någons gårdsplan ibland men det är en del av äventyret...

Ha det så jättehärligt på luffen!
Ottis
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT