![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla
Nej Och nej Icke Inte där heller //PA ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ios?
/ Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kalymnos/Telendos?
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej bägge
Nej Och nej //PA ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Telendos....
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Balmeach
Nej, Kritor har redan gissat på Telendos! //PA ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Zakynthos?
/ Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tenedos?
|
|
|||
|
|||
![]()
Kalamos?
/Ulla ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej bägge
Bäste yngling, menar du Telendos så är svaret nej, samma gäller för Tenedos, som är en turkisk ö, den heter Bozcaada på turkiska ![]() ![]() RÄTT, Grattis ![]() ![]() ![]() I närheten av Episkopi på norra delen av ön. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Gissningen var faktiskt Tenedos, som den heter och inget annat. Fråga gärna den grekiska befolkningen, som bor kvar i en by uppe i bergen. Så visst är den grekisk. Snart säger du väl att Smyrna är t*rkisk med ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Var ligger denna Tenedos, jag hittar bara Bozcaada när jag söker på nätet? Ha de gôtt //PA ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Googlade på Tenedos och hittade en film på Youtube och nog hör den till Turkiet.
Kerstin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Jo, jag vet. Dock var det så här att Tenedos och Imvros skulle tillhöra T*rkiet, trots att det i princip bara bodde greker där. I Lausannefördraget fastlogs det att öarna skulle ha självstyre, men redan 1926 avskaffade Atat*rk & Co denna lag och förbjöd grekisk undervisning. 1927 var 97 % greker på Imvros och idag är det 3 %. Resten är ja-ni-vet-vad. ![]() Och nu är hans efterträdare Erd*gan ute efter resten av de grekiska öarna... ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Netwolf
Citat:
//PA ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|