Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-07-22, 15:48
martinal martinal är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 2
Standard Ammoudia

Jag och min pojkvän ska åka till Ammoudia i slutet av augusti och bo på hotell Paradise.
Skulle bli jätte glad om någon som varit där vill lämna synpunkter eller tips på utflykter, hotellet och bra matställen!

Hälsningar
Martina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-07-22, 16:14
Rinaki Rinaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Umeå/Sthlm,Kopani/Ioannina
Inlägg: 206
Standard Sv: Ammoudia

Har bara "stannat till" där på väg till/från Parga när vi gör våra "utflykter"...stranden är väldigt långgrund så perfekt för småbarn, men tyvärr inte min "cup of tea". Då har du bättre badvatten i Parga, Sivota eller Vrahos där vi brukar hålla till..så mitt förslag är att hyra en bil och köra uppåt eller neråt kusten på lite "upptäckter".
I Ammoudia kan du ta en "båttur" uppåt kanalen som finns där...ganska mysigt bara myggen håller sig undan Annars för shopping är det nog bara Parga eller Preveza som gäller. I Parga har du även lite "mysigare stämning" då det gäller restauranger och kvällsnöjen...men det finns ju givetvis även matställen i Ammoudia.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-07-22, 19:11
martinal martinal är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 2
Standard Sv: Ammoudia

Tack för ditt svar Rinaki!
Jag hoppas att vi kommer trivas bra ändå... Vet du hur lång tid det tar att ta sig mellan Ammoudia och Parga? Vilket är det enklaste sättet och hur mycket kostar det ungefär?

Något tips på en toppenrestaurang i Parga?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-07-22, 22:43
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 319
Standard Sv: Ammoudia

Citat:
Ursprungligen postat av Rinaki Visa inlägg
Har bara "stannat till" där på väg till/från Parga när vi gör våra "utflykter"...stranden är väldigt långgrund så perfekt för småbarn, men tyvärr inte min "cup of tea". Då har du bättre badvatten i Parga, Sivota eller Vrahos där vi brukar hålla till..så mitt förslag är att hyra en bil och köra uppåt eller neråt kusten på lite "upptäckter".
I Ammoudia kan du ta en "båttur" uppåt kanalen som finns där...ganska mysigt bara myggen håller sig undan Annars för shopping är det nog bara Parga eller Preveza som gäller. I Parga har du även lite "mysigare stämning" då det gäller restauranger och kvällsnöjen...men det finns ju givetvis även matställen i Ammoudia.
Måste tyvärr säga att jag instämmer med Rinaki. Vi stannade där för att äta lunch o kanske ett bad men det blåste så att sanden yrde (ingen bra dag alltså).
En sandstrand och några tavernor o inte mycket mer. Gillar man lungt o sandstrand kanske det blir bra. Väldigt olikt Parga som är så mysigt, även om där kan vara väl mycket folk som vimlar i gränderna på kvällarna, men hellre det, tycker jag.
Fina stränder är Lichnos o Sarakinikko. En tur till grannön Paxos o Antipaxos ,tyckte vi var trevligt.
Att vandra i floden Styx är en frisk naturupplevelse.
Jag önskar er en trevlig resa o hoppas ni blir nöjda
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-06-22, 23:57
Grekofilen Grekofilen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Asarum,Blekinge
Inlägg: 12
Standard Sv: Ammoudia

Hej

Jag åker dit om två veckor och ska bo på paradise så jag hoppas att det är trevligt,det är ju Grekland så förutsättningarna finns.
Floden verkar ju bjuda på fantastisk natur.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-07-14, 14:12
Grekofilen Grekofilen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Asarum,Blekinge
Inlägg: 12
Standard Sv: Ammoudia

Jag har precis kommit hem från Ammoudia och vi bodde på hotel Paradise.
Hotellet är ett jättebra hotell med bra service och trevlig personal inget att klaga på där inte .Jag har ett par tabernor att rekommendera. Det ligger en fisketaberna precis bakom hotellet som ägs av de som har den största fiskebåten i Ammoudia,den heter Alexandros ser int mycket ut för världen men fisken och agustan(hummer typ) var hur bra som helst och de lägsta priste på fisk.Vill även slå ett slag för Thomas restaurang och deras bläckfisk (squid on the grill)jättegoda de är bäst på kvällen för då är den riktiga kocken på plats.
Stället ser ut som en gammal biltvätt eller brandstation men god mat och riktigt grekisk känsla toppen .Floden ancheron (Styx) är helt fantastisk speciellt vid källorna. (ps safetyboxen på hotellet är ett kuvert på kontoret lite udda men funkar)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT