Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2023-02-04, 19:08
Mafric Mafric är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 153
Standard Cash is king! Eller vad gäller???

Tilos nästa Ja, nu har vi bokat och jag lovar, längtan är STOR
Nog för att man lärt sig att det inte går att planera, men nu håller vi alla våra tummar för det var evigheter sen vi var där. Något kom ju emellan 2020

Vi var på Tilos senast 2018 och Alonissos 2019, så nu hoppas vi på lite uppdatering om läget på Tilos från er som varit där lite mer nyligen.
- Betalar man med kontanter eller kort på Tilos restauranger och butiker numer?
- Såg någonstans att bankomaten skulle försvinna, men att det nog inte blev så. Men bara så att vi vet. Finns det en bankomat kvar i Livadia?
- Hur ligger priserna till på restaurangerna jämfört med 2019?
- Hur ligger priserna på mat i butikerna till jämfört med hur det var 2019?
- Har utbudet av restauranger minskat mycket?

Vårt favorithotell "Dream Island" är tyvärr borttaget ur Apollos sortiment Varför vill de inte svara på.
Nå, vi valde att prova Michalis uppe på höjden för att prova något helt nytt. Utsikten från det hållet verkar ju "poppis" bland fler av er Tilosianer.
Till hotellet hör ju ingen strandremsa och solstolar. Brukar det vara lätt att få plats hos de andra hotellen? Och brukar man få låna gratis mot köp av mat o dryck?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2023-02-05, 09:43
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 242
Standard Sv: Cash is king! Eller vad gäller???

Vi betalar oftast kontant men ibland med kort.

Det finns två bankautomater i Livadia.

Priserna jämfört med 2019 …lite har det självklart gått upp. Personligen tycker jag inte att det blivit mycket dyrare. Har en nota från en lunch framför mig, på vilken jag läser: 1 grekisk sallad, 1 tsatsiki, 1 vitlöksbröd, 1 öl, 1 retsina, båda 50 cl. Längst ner läser jag 18 euro - för oss båda eftersom vi delar.

To be contained…om cirka 30 minuter.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2023-02-05, 10:53
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 242
Standard Sv: Cash is king! Eller vad gäller???

Vill säga att notan är från oktober 2022. Måste erkänna att den här glada slutnotan ser man inte ofta, så lite mer får man räkna med att betala.

Det är inte billigt att handla i någon av matbutikerna, om du frågar mig.

Restauranger eller tavernor som jag föredrar att säga, finns det gott om. Någon har försvunnit andra har tillkommit. Det finns många bra tavernor på lilla Tilos.

Vad gäller solsängar: på de flesta tavernor/kaféer räcker det med att du köper något att dricka, eller som vi, äta en lunch - förutom en taverna där du måste äta/dricka för en viss summa.

Vilken månad kommer ni till Tilos?.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2023-02-05, 17:16
Mafric Mafric är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 153
Standard Sv: Cash is king! Eller vad gäller???

Tackar för uppdateringen, Sjöborren Det låter som om vi ska kunna njuta utan att bli rutinerade iaf😊
Lunchen brukar bestå av en varsin sallad eller omelett och en stor flaska vatten för vår del och under dagen beställer vi dessutom färskpressad juice och frappé, så solsängarna bör vi kunna få ha gratis🌞 Ja, nu har nedräkningen till juniresan börjat Det låter spännande med några nya tavernor. För det är klart det heter så Att kalla det restauranger tyder bara på att det var aaaalllllldeles för länge sen vi var i vårt älskade Grekland
Svara med citat
  #5  
Gammal 2023-02-06, 09:53
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Cash is king! Eller vad gäller???

Citat:
Ursprungligen postat av Mafric Visa inlägg
Nå, vi valde att prova Michalis uppe på höjden för att prova något helt nytt. Utsikten från det hållet verkar ju "poppis" bland fler av er Tilosianer.
Där har vi bott flera gånger och det är jättebra!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2023-02-06, 10:15
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 242
Standard Sv: Cash is king! Eller vad gäller???

Mafric! Kanske ses vi, om ni kommer i början av juni.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2023-02-12, 15:36
Mafric Mafric är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 153
Standard Sv: Cash is king! Eller vad gäller???

Toppen Janne Å andra sidan lär vi trivas bara vi får vara på Tilos😊 Men... Vi är försiktiga med vad vi säger numer.
För typ 10 år sen var vi på Thassos i 3 veckor. I början utbrister min man: Nu har vi det så underbart så att jag skulle kunna sova i en taggbuske!" Någon dag senare blev han angripen av en illasinnad magbakterie som band honom vid hotell, toalett och läkare resten av tiden Jag blir lätt skeptisk av sån't😏
Försiktiga är vi också med att berätta när vi är på resande fot, Sjöborren, men om jag väljer o lyckas lägga in en profilbild kan du ju hålla utkik.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2023-02-12, 18:14
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 242
Standard Sv: Cash is king! Eller vad gäller???

Har hela tiden trott att Mafric är en man … Fråga inte varför. )
Svara med citat
  #9  
Gammal 2023-02-19, 09:03
Mafric Mafric är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 153
Standard Sv: Cash is king! Eller vad gäller???

Ha-ha Ja, tänk vad våra föreställningar står i vägen för verkligheten😏 Å andra sidan ger det oklara näring till fantasin🌱

En tanke till!
Vad är det som säger att jag inte är man🤔
Jag gissar att det är för att jag berättade om min man. Eller är det nu jag som tolkar det utifrån min egen värld? Nå, jag skulle ju kunna vara en man som är gift med en man, eller hur?
Men för att göra slut på frågetecken kan jag berätta att du drog rätt slutsats när jag berättade om min man
Jag å min sida föreställer mig också att du, Sjöborren, är en man😬 Vad grundar jag egentligen det på🙈 Namnet säger ju faktiskt inget och inte heller profilbilden. Möjligen det du skrivit genom åren🤔
Visst är det härligt att vi här kan umgås utan att tänka på om de vi "hänger" med är en hen, han eller hon🌞
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT