Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2021-08-31, 05:09
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Mot Arlanda …

Arlanda here we come …

Nu är det bara timmar kvar innan flyget lyfter mot Aten. Det var går kväll när Doris, min tuggumirosa väska stod resklar som två grannkvinnor kom in för att önska trevlig resa.
Och jag skulle få stå till svars …
-Vad sjutton har du i väskan sade ena kvinnan efter att ha försökt lyfta Doris. Hur mycket kläder har du med dig …
-Ett par långbyxor, några blusar, lätta som sockervadd, tre klänningar, tre tunna ponchon, ett par sandaler och ett par flip flops. Och lite annat nödvändigt. Kvinnorna log, skakade på huvudena och önskade en trevlig resa. Min man däremot log inte. Kanske tänkte han på taxiresan från Aten till till Pireus, att vi skulle få betala extra för Doris på grund av hennes vikt, vilket hänt tidigare.

Inför vår förra greklandsresa lyckades jag banta Doris genom att använda 5:2 metoden: packade ner fem klänningar, dagen efter packade jag upp två. Så fortsatte jag tills vågen stod på 20 kilo.

-Idag väger hon 22,8 men vi får ha 23 kilo. Så vad är problemet …
-Du får betala övervikten själv. Min väska väger 15 kilo säger min man med lätt bekymrad min. Tänker att jag kanske skulle köpt en mindre resväska, en som inte sväljer allt jag stoppar i den. Det är när jag försöker få igen väskan jag hör min man säga
-Jag kan ta tre av dina sex bouleklot i min väska.

Om några timmar (nu 02.05 och klarvaken) kommer vi att checka in på Arlanda. Och som alltid kommer det att stå heavy! på Doris när hon åker iväg på rullbandet. Καλό ταξίδι Δορις!

Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT