|
|||
|
|||
Hotell Lassi
Hej!
Åker till Kefalonia i september och vi kommer att bo på Hotell Lassi. är det någon som bott där? Vad ingår i den kontinentala frukosten? Vilka restauranger rekommenderas? Tips på biluthyrare som har bra priser och öppen bil med plats för 5 personer? |
|
|||
|
|||
Sv: Hotell Lassi
Hej Neta,
Det finns ingen frukost. Det är ett litet lägenhetshotel (end 20 lägenheter). Dock charmigt och fräsht. Bil hyr ni bäst av CBR. Dom har kontor nere på huvudgatan. trevlig semester / Thomas |
|
||||
|
||||
Citat:
PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Panakakis har det rätt. Det finns både lägenheter och hotelrum i Hotel Lassi. Vi bodde förra sommaren i en lägenhet, men åt frukost i hotel på den sista morgonen. Frukosten är inte vanlig grekisk, utan nästan skandinavisk. Gryta får man dock inte, men allt annat, som behövs. Det kostade sju euro för dom som inte bodde i hotel, om jag minns rätt.
|
|
|||
|
|||
Förlåt mig, jag tyckte du frågade om hotel Sissy! Jag svarade precis innan på ett annat inlägg som handlade om Sissy. Nedan personer har rätt!
Ledsen / Thomas |
|
|||
|
|||
Hotell Lassi hade jättebra frukost, förra året i alla fall, med stekt ägg, kokt
ägg, bacon, vita bönor, skinka, ost, grekisk osötad yoghurt, olika bröd dock inte grovt, cornflakes, juice, mjölk, färsk gurka och tomat. De hade ett enormt fruktfat med persikor, äpplen o apelsiner och det tilläts att vi tog med färsk frukt när vi lämnade restaurangen. Trevlig vistelse på Lassi! |
|
||||
|
||||
Lassi är ett ok hotell. Bodde i lägenhet och vet därför inget om deras frukost. Lite jobbig backe till huvudgatan dock (speciellt om det är varmt), men vacker solnedgång över Lixourihalvön.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Åker med äldre (men rätt så pigga) i sällskapet och hotell Lassi verkar ligga bra till. Men är det en riktig mördarbacke får man väl tänka om. Är Lassi som ort att rekommendera? Vi gillar lugn, men det får inte vara för dött heller. Har Nidri på lefkas som referens. |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag gick upp för den backen med barnvagn i juli, på eftermiddagen. Den är lite halvjobbig, men man kan ju gå lugnt uppför. Svårt att gradera "jobbigheten". Men om man jmfr med uppfarten till Liberata resort så är den rena barnleken. Jag har bott flera ggr i Nidri och jag bedömer att Lassi är lite lugnare, men det är svårt att jämföra byarna. I Lassi finns bara hotell, restauranger (utan inkastare som det finns i Nidri), supermarkets ett fåtal barer och någon enstaka affär. Men närheten till Argostoli gör att man inte saknar något. I Argostoli finns en jättefin gågata med många affärer mm.... Hälsar C@nny |
|
|||
|
|||
Jag vill också rekommendera CBR på huvudgatan i Lassi!
|
|
|||
|
|||
Hur är stranden vid hotel Lassi? Badbar? Och hur långt är det dit?
Undrar och längtar... |
|
||||
|
||||
Citat:
PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Citat:
En annan dum fråga, hur långt till Argostoli?? |
|
||||
|
||||
Det är ca. 2 km från hotel Lassi till centrum av Argostoli, det tar ca. 20 min att gå och det är både uppför och nerför och är det riktigt varmt så kan det lätt bli jobbigt.
PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Citat:
Det var ju betydligt längre att gå när vi bodde på Liberata resort, i södra änden av byn. Först "utförsåkningen" nedför den låånga mördarbacken/vägen, sen gå genom hela Lassi osv till Argostoli. Men det är ju bra med lite motion ... Hälsar C@nny |
|
|||
|
|||
Taxi låter som bra alternativ! Nyfiken - vad kostade en taxiresa - ungefär?
|
|
||||
|
||||
Citat:
I somras åkte vi taxi i stort sett varje kväll/natt (liksom tidigare somrar). Vi betalade mellan 5 och 7 Euro från Argostoli till hotellet i Lassi. Varken mer eller mindre.. Det finns mao ingen enhetlig taxa. Hälsar C@nny |
|
|||
|
|||
Tack Conny för den informationen!
|
|
||||
|
||||
Finns det någon som bott i lägenhetsdelen på Hotell Lassi som vet om det finns kaffebryggare på rummet?
|
|
|||
|
|||
Nä, det är ingen "mördarbacke!". Backarna från hamnen i Argostoli kan vara mkt värre beroende på var man går upp! Om dina äldre reskamrater är relativt pigga i benen och inte har något handikapp ska det inte vara någon fara (mer än att man kan bli rejält svettig om man hastar uppför). Ha en skön resa!
|
|
|