Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-22, 18:29
Bluesbrothers avatar
Bluesbrother Bluesbrother är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Lund
Inlägg: 57
Standard Västra Milos?

Hej!

Ska till luffa 10e - 23e Juni och funderar skarpt på Milos. Har läst endel och det känns som det är en rätt liten del av ön som folk pratar/skriver om. Framförallt verkar västra delen extra ointressant ... men det är sånt som tilltalar mig, som när drömmen om den folktomma stranden. Och eftersom jag dessutom är Google-Earth-missbrukare, fann jag denna strand: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=s...m=1&iwloc=addr
Fast en satelitbild säger väl knappast mer än tusen Kalimeramedlemmar? Någon som har erfarenheter av västra Milos?

Senast redigerad av Bluesbrother den 2007-04-22 klockan 18:35.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-04-22, 18:46
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Västra Milos?

Västra delen på Milos har inte mycket till bilväg...En oasfalterad väg börjar en bit efter den smalaste delen på södra Milos. Det är Tsidgrado eller Firiplaka som har fina stränder.... Åk gärna båtturen runt ön, så ser du vilken som blir din favoritstrand och vart som är möjligt att ta sig till...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-04-23, 09:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Västra Milos?

Citat:
Någon som har erfarenheter av västra Milos?
Vägarna är på västra Milos är i uselt skick. Det går - med visst besvär och risk för punktering - att köra till klostret Agios Ioannis Sitherianos. Därifrån kan man gå till stränderna på kartan. Jag brukar inte banga för att gå långt om jag ser en otillänglig strand från håll, men inte ens jag orkade gå ner till dessa stränder. Var helt slut efter moppefärden till klostret. Du ser stränderna om du åker med utflyktsbåt.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT