Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Musik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-21, 14:44
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Hellas største/beste sangere? - er dere enige

Nrk's Jostein Pedersen titulerte i går kveld hhv Sakis Roukas og Anna Vissi som Hellas største/mest populære mannlige og kvinnelige sangere.

Jeg setter m a n g e andre sangere m y e høyere, men MIN smak er jo noe annet

Hvordan Jostein Pedersens kompetanse på dette området er, vet jeg jo ikke, men her på Kalimera er jeg sikker på at flere kan beskrefte eller ( helst ) avkrefte dette utsagnet.

Kari
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-21, 15:00
pawik pawik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 702
Standard Sv: Hellas største/beste sangere? - er dere enige

Citat:
Ursprungligen postat av kari
Nrk's Jostein Pedersen titulerte i går kveld hhv Sakis Roukas og Anna Vissi som Hellas største/mest populære mannlige og kvinnelige sangere.
Jeg setter m a n g e andre sangere m y e høyere, men MIN smak er jo noe annet
Du och jag tycker nog ganska lika Kari. Jag tycker inte som Jostein. Rouvas kan väl få knyta Dalaras skosnören på sin höjd.

Dalaras och Alexiou sjunger i en helt egen division tycker jag. Ni var väl med Marianne o Jens och såg Dalaras och Glykeria i Aten Kari.
Anna Vissi gillar jag sedan hennes härliga Live cd från 2004 men någon Alexiou är hon inte. Glykeria är ju också kanonbra men jag tycker inte hon är lika bra som Alexiou.

På tal om Alexiou. Vad har det blivit av henne? Inte ett livstecken på länge nu. Längtar efter en ny cd.

/pawik
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-25, 10:30
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hellas største/beste sangere? - er dere enige

Citat:
Ursprungligen postat av pawik
Du och jag tycker nog ganska lika Kari. Jag tycker inte som Jostein. Rouvas kan väl få knyta Dalaras skosnören på sin höjd.
Dalaras och Alexiou sjunger i en helt egen division tycker jag. Ni var väl med Marianne o Jens och såg Dalaras och Glykeria i Aten Kari.
Anna Vissi gillar jag sedan hennes härliga Live cd från 2004 men någon Alexiou är hon inte. Glykeria är ju också kanonbra men jag tycker inte hon är lika bra som Alexiou.
På tal om Alexiou. Vad har det blivit av henne? Inte ett livstecken på länge nu. Längtar efter en ny cd.
/pawik
Ja, Pawik, vi to er sikkert ganske enige
Alexiou og Dalaras er TOPP
- med Glikeria og mange til "hakk i hel"
og det stemmer, vi fikk oppleve en m e k t i g og flott konsert i Athen

Det ER stille etter Alexiou, men jeg har så s t o r glede av de CD'er hun HAR gitt ut, at jeg egentlig ikke har savnet noen ny

Har du forresten fått med deg at Dalaras kom med en ny CD i GÅR ?
MITSIAS har og en ny, release i dag, DEN tror jeg er "helt uunnværlig"
Sjekk www.musical.gr , i min mening det b e s t e stedet å bestille GRESK musikk

SÅ tilbake til spørsmålet mitt, som jeg kanskje ikke fikk tydelig nok fram,
Jeg ville gjerne vite, om noen slik i det hele tatt ER kåret, HVEM som kan regnes som Hellas beste/største sanger/inne.
Avstemmingen her på Kalimera viser jo hva VI synes

Kari
- som akkurat NÅ spiller en herlig CD
POLY PANOY's "14 MEGALA TRAGOUDIA"
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-25, 11:07
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Hellas største/beste sangere? - er dere enige

Citat:
Ursprungligen postat av pawik
Rouvas kan väl få knyta Dalaras skosnören på sin höjd.
/pawik


Man kan ju undra hur många andra grekiska artister denne Jostein Pedersen har kännedom om. Även om JP och många andra gillar Rouvas, så kan jag knappast föreställa mig att Rouvas är den populäraste manliga artisten i Grekland! Någon som har upplysningar om en aktuell grekisk omröstning?

Och Alexiou, ja jag saknar också en ny CD med henne, men hon har nog fullt upp med annat kanske... - det finns ju mer här i livet än att spela in skivor. Men vi är många som ser fram emot en ny skiva!

Har Dalaras gett ut en ny skiva, Kari? Nu måste jag in på Musical!!! (Tack för upplysningen!) Hur gick det förresten med Kotsiras, har hans nya CD kommit ännu? (Jag har legat lågt med grekisk musik för länge, kan jag märka.)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT