Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-03, 11:45
Bluesbrothers avatar
Bluesbrother Bluesbrother är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Lund
Inlägg: 57
Standard Hjälp att pruta

Hej!

Har förstått att Milos inte är en speciellt billig ö, men den är nog värd några extra euro. Vi kommer nog stanna fyra nätter 18-22/6. Vilket pris för dubbelrum kan man sikta på i förhandlandet? Havsutsikt är inte obligatoriskt, bara balkong. 25€? Många ställen pratar om "long stay offer" på sina hemsidor, känns som ett ganska relativt begrepp.

/Anton - Som redan är brunbränd. En vecka med nästan 30 graders värme, synd att man då är på tysklands inland... finns nästan bara inland i Tyskland . Inte en strand så långt ögt når.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-06-03, 14:31
Cecilias avatar
Cecilia Cecilia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 180
Standard Sv: Hjälp att pruta

Vi betalade 30 euro för ett fräscht dubbelrum på hotell Dionysis i Adamas, i slutet av juni. Balkong, ac, tv, pentry. Vi förhandlade på plats.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-06-03, 14:39
Bluesbrothers avatar
Bluesbrother Bluesbrother är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Lund
Inlägg: 57
Standard Sv: Hjälp att pruta

...hmm vi stannar kanske rent av fem nätter, kanske går det då att pressa priset ytterligare 5€

/Anton, sniken student
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-06-03, 21:26
bon bon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Lidingö
Inlägg: 402
Standard Sv: Hjälp att pruta

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesbrother Visa inlägg
Anton, sniken student
Jämfört med Pargapriser förra året så låter det himla billigt, vad kostar det i juli/aug?

birgitta
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-06-03, 21:31
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Hjälp att pruta

Citat:
Många ställen pratar om "long stay offer" på sina hemsidor, känns som ett ganska relativt begrepp.
Hej !
Internetpriserna på rum baseras på vad jag tror 3dgr. Min erfarenhet är att om man stannar minst 5-7 dgr blir det ett helt annat läge.

Jag har idag bokat studio på Naxos (A Prokopios) . Priset på hemsidan var 60 euro för en trippel( vi ska ha ett barnbarn med) i Sept -07. Jag testade med 45 eftersom vi ska stanna 7 dgr, inga problem...45euro blev det !!! Det är 15 euro/pers, det är ganska normalt . ( Googla "Studio Liana" Agios Prokopios ) Bokningen gjordes givitvis per telefon, det är enklare att pruta då.

Tilläggas bör att det handlar om A-klass studios med hög standard, ca 20-30m från stranden, självklart med havsutsikt !

Mvh: Tom&Bodil (som åker till Tolvöarna i morgon bittida)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-06-23, 15:01
Bluesbrothers avatar
Bluesbrother Bluesbrother är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Lund
Inlägg: 57
Standard Sv: Hjälp att pruta

Måste skryta lite . Vi kunde välja mellan lägenhet för 25€ och rum för 20€ på Vamvounis Appartments, så billigt trodde jag aldrig vi skulle komma undan! De eurosar vi tjänade på billigare boende åts raskt upp av att vi var tvugna att åka tråkiga bärplansbåtar Grämer mig fortfarande. Tänk vad mycket hemgjord glass man kunde fått för dom pengarna i Adamas! Den är verkligen fantastisk god! Bara Vens glassfabrik som gör godare i hela Sverige. av dom jag provat förstås. Bosses i Linköping är bra också...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT