Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-08-02, 18:57
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Semester 2012

Är det någon som vet när charterarrangörerna släpper 2012 års resor ? Har för mig att det brukar vara i augusti.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-08-04, 06:23
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Eckerö
Inlägg: 152
Standard Sv: Semester 2012

Du får nog vänta till slutet av oktober, början av november. Apollo brukar ha några av de mest sålda resmål lite tidigare på nätet.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-08-04, 13:22
i_love_cretes avatar
i_love_crete i_love_crete är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 145
Standard Sv: Semester 2012

Resebolagen brukar släppa sommarens program September/Oktober. Det brukar släppas lite pö om pö..inte allt på en gång. Men i Septmber släpps en del av utbudet. Jag bokade tex årets resa i Septmber förra året. Det gäller att vara ute i god tid! Haha
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-08-04, 15:47
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Semester 2012

Jag bokade årets resa i augusti förra året. Detta är med Fritidsresor
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-08-05, 14:22
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Semester 2012

Citat:
Ursprungligen postat av nekjam Visa inlägg
Jag bokade årets resa i augusti förra året. Detta är med Fritidsresor
Er det Ilios du vil bo på igjen?
Vi har selv sett på Ilios, men kan ikke helt bestemme oss. Det er jo flere romstyper, men det er vel en god del trafikkstøy for rom mot havet?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-08-05, 15:25
annette fra norge annette fra norge är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Oslo
Inlägg: 49
Standard Sv: Semester 2012

Hei!
Var akkurat inne på facebook og der hadde apollo lagt ut en link til deres hjemmeside i Norge hvor datoene for slipp av reiser sommeren 2012 ligger. Man kan også gå via deres hjemmeside.

Annette
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-08-05, 18:20
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Semester 2012

Citat:
Ursprungligen postat av coanma Visa inlägg
Er det Ilios du vil bo på igjen?
Vi har selv sett på Ilios, men kan ikke helt bestemme oss. Det er jo flere romstyper, men det er vel en god del trafikkstøy for rom mot havet?
Ja hur kunde du gissa det? Det är Ilios, Men största anledningen varför jag vill kolla på nästa års utbud, är om man har återinfört avresor från Umeå. Vi bokade från Umeå nu i augusti, men flygbolaget gick i konkurs så vi får åka från Stockholm istället. Det är ju mycket bekvämare att åka från Umeå när man bor häruppe.
Vi har inte bott mot havet men har vänner som gjort det, det är klart det är en del trafikstörningar, men man kan ju be att få bo en bit upp. Det är fin utsikt där. Annars kan man ju bo mot pool området. Vi har även bott på Pegasus och Bio.
Kan ni boka från Norge nästa års semester redan nu?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-08-05, 18:21
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Semester 2012

Citat:
Ursprungligen postat av annette fra norge Visa inlägg
Hei!
Var akkurat inne på facebook og der hadde apollo lagt ut en link til deres hjemmeside i Norge hvor datoene for slipp av reiser sommeren 2012 ligger. Man kan også gå via deres hjemmeside.

Annette
Tack Annette för ditt tips. Då ska jag gå in och kolla
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-08-05, 18:30
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Semester 2012

Såväl Apollo som Ving och Fritidsresor samt Norwegian och SAS har en tjänst, där man kan abonnera på förhandsinformation om resor och priser.

Bara att gå in på respektive hemsida att beställa email med senaste nytt.
Envar får dock räkna med att det i sammanhanget anländer en del övrig reklam från respektive bolag, men det får man taga.

Sak sammaa med Aegean Air och Olympic Air.

Arne
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-08-05, 18:54
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Semester 2012

Citat:
Ursprungligen postat av nekjam Visa inlägg
Ja hur kunde du gissa det? Det är Ilios, Men största anledningen varför jag vill kolla på nästa års utbud, är om man har återinfört avresor från Umeå. Vi bokade från Umeå nu i augusti, men flygbolaget gick i konkurs så vi får åka från Stockholm istället. Det är ju mycket bekvämare att åka från Umeå när man bor häruppe.
Vi har inte bott mot havet men har vänner som gjort det, det är klart det är en del trafikstörningar, men man kan ju be att få bo en bit upp. Det är fin utsikt där. Annars kan man ju bo mot pool området. Vi har även bott på Pegasus och Bio.
Kan ni boka från Norge nästa års semester redan nu?
Det er mulig å forhåndsbestille fra mandag 08.08 med angrefrist til desember.
Det er trafikkstøyen vi er usikre på. Går det ann å sitte ute på balkongen uten for mye støy? Vet du forresten om det er stor forskjell på balkongen på studios og to-roms?
Siden er det jo rom mot poolen, men jeg vet ikke..... Ser vel egentlig best ut i bygget bak hovedbygget om man skulle velge mot poolen, men jeg vet ikke om det er noen studio den veien. Du vet kanskje etter å ha bodd der flere ganger? Er det sol på noen av rommene, eller forsvinner solen bak andre bygg?.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-08-05, 21:38
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Semester 2012

Redan för 15 år sedan tyckte jag att trafiken under sommaren var för intensiv på strandpromenden utanför Ilios där jag bott en gång men allt är relativt och många bor där år efter år och de gillar kanske att ha lite rörelse omkring sig.

Om jag får vara lite provakativ undrar jag om ni som reser dit varje år har provat att besöka andra resmål i Grekland och vad ni då tyckte?

Eva
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-08-07, 13:06
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Semester 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Redan för 15 år sedan tyckte jag att trafiken under sommaren var för intensiv på strandpromenden utanför Ilios där jag bott en gång men allt är relativt och många bor där år efter år och de gillar kanske att ha lite rörelse omkring sig.

Om jag får vara lite provakativ undrar jag om ni som reser dit varje år har provat att besöka andra resmål i Grekland och vad ni då tyckte?

Eva
Självklart har vi besökt andra resmål i Grekland. Och det var bra öar. Varför vi nu väljer Kreta, är för att det är så smidigt att åka från Umeå. Ingen övernattning på Arlanda. Och man kommer hem på en gång utan mellanlandning. Avgångar från Umeå har ju varit dom senaste 10 åren
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-08-07, 13:13
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Semester 2012

Ja det är synd att det inte är fler resmål med direktflyg från Umeå. Många norrlänningar ö-luffar och tänk vad fantastiskt om det kunde gå direktflyg till Santorini och Samos så skulle två ö-grupper komma inom bättre räckhåll.

Cykladerna är det jag gillar mest i Grekland och där finns massor av fina öar.

Eva L
Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-08-07, 13:15
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Semester 2012

Citat:
Ursprungligen postat av coanma Visa inlägg
Det er mulig å forhåndsbestille fra mandag 08.08 med angrefrist til desember.
Det er trafikkstøyen vi er usikre på. Går det ann å sitte ute på balkongen uten for mye støy? Vet du forresten om det er stor forskjell på balkongen på studios og to-roms?
Siden er det jo rom mot poolen, men jeg vet ikke..... Ser vel egentlig best ut i bygget bak hovedbygget om man skulle velge mot poolen, men jeg vet ikke om det er noen studio den veien. Du vet kanskje etter å ha bodd der flere ganger? Er det sol på noen av rommene, eller forsvinner solen bak andre bygg?.
Det är klart att trafiken hörs. Men som sagt att jag tror att det märks mindre ju högre upp du är. Jag har aldrig varit in i någon lägenhet med 2 rum så jag kan inte svara på om det är någon skillnad på balkongerna.
Jag har vänner som bott mot poolen. Och det är sol hela dagen utom på afton. Dom balkongerna är i samma byggnad som dom mot havet. I nästa hus är dom flesta lägenheter mot gatan. med sol på dagen. Brukar vara ganska hett på dagen.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2011-08-07, 13:58
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Semester 2012

Citat:
Ursprungligen postat av nekjam Visa inlägg
Det är klart att trafiken hörs. Men som sagt att jag tror att det märks mindre ju högre upp du är. Jag har aldrig varit in i någon lägenhet med 2 rum så jag kan inte svara på om det är någon skillnad på balkongerna.
Jag har vänner som bott mot poolen. Och det är sol hela dagen utom på afton. Dom balkongerna är i samma byggnad som dom mot havet. I nästa hus är dom flesta lägenheter mot gatan. med sol på dagen. Brukar vara ganska hett på dagen.
Är det Ilios i Rethymno ni menar?...där bodde vi jättefint i rum med terass mot poolen. En påskresa så det var ju inte så jättemycket folk då.

Lissi
Svara med citat
  #16  
Gammal 2011-08-08, 10:19
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Semester 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Är det Ilios i Rethymno ni menar?...där bodde vi jättefint i rum med terass mot poolen. En påskresa så det var ju inte så jättemycket folk då.

Lissi
Ja vi gillar också Ilios jättemycket.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2011-08-08, 12:08
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Semester 2012

Idag har Fritidsresor släppt delar av sina sommarresor

Malin
Svara med citat
  #18  
Gammal 2011-08-08, 13:18
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Semester 2012

Är det någon av er som åkt med Fritidsresor till Rethymno och bott på Aqua Marina?
Vi vet att det är ett superenkelt boende, men valde läget, centralt och med balkong mot havet. Nära centrum också....Om jag fattat rätt och läser kartan rätt så ligger det närmre centrum än Ilios. Nästa torsdag bär det av från Kalmar. HÄRLIGT att flyga "hemifrån"

När jag kommer hem från den veckan får jag stå ut tre veckor drygt innan det bär av till Tinos igen.

Lissi
Svara med citat
  #19  
Gammal 2011-08-08, 16:28
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Semester 2012

Nå får du berette om trafikkstøyen når du kommer hjem
Ilios Beach er i alle fall rådry
Svara med citat
  #20  
Gammal 2011-08-08, 17:32
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Semester 2012

Citat:
Ursprungligen postat av coanma Visa inlägg
Ilios Beach er i alle fall rådry
"Rådry" Vad betyder det?

Att det är livligt utefter "strandgatan" det vet vi, men jag sover med öronproppar så jag hör aldrig nåt ändå!

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT