Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-08, 21:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Inställt flyg!

Så ledsen man blir när man nu i kväll får mail från Sterling att flyget till o från Aten v 8 är INSTÄLLT pga ändringar i deras flygprogram.... Ingen förklaring mer än att det bara är inställt.
Vid kontakt på tel. säger de att de ska försöka boka om med annat bolag och vi har gett andra alternativ på dagar men vi får inget veta förrän senast 2 veckor innan avresa.
Klen tröst att de ska ersätta utlägg! VI VILL JU TILL ATEN !!!!

Så nu är det bara att vänta.....och hoppas!

Det märkliga är att det hände exakt samma sak förra året samma vecka, v 8, så jag ska passa mig nästa år att boka med Sterling denna tid,då denna avgång kanske bara finns på pappret???? Förra året blev vi tack o lov ombokade med SAS samma dagar som vi skulle åkt men det är ju inte säkert det går denna gång.

Lissi - något frustrerad
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-08, 21:41
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Inställt flyg!

Usch vad tråkigt! Hoppas det löser sig!
Gunilla
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-08, 21:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Inställt flyg!

Vilken mardröm! Som ni har längtat. Hoppas att det löser sig på ett eller annat sätt.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-08, 22:16
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Inställt flyg!

Hoppas det löser sig för er!
// Helén
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-01-08, 22:21
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Inställt flyg!

Håller tummarna att ni blir ombokade till SAS så att ni verkligen kommer iväg - stackars er
//Zanét
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-01-08, 22:26
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Inställt flyg!

Tack för omtanke....

Egentligen är detta ju ett verkligt I-lands"problem". Man skäms nästan...Nyss hemkomna från Madrid och med 16 dagar redan bokade i sommar..ändå deppar man över om resan blir inställd!

Fast garanterat överlever vi det om det skulle vara så illa

Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-01-08, 22:45
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Inställt flyg!

Nu igen!
Det där händer lite väl ofta, tycker jag. Nog borde de ha koll på avgångarna så få veckor fram i tiden.
Hoppas ni får plats med SAS i stället då. Jag tycker SAS har bättre flygtider med avgång vid 9.20 i stället för Sterlings ett par timmar tidigare.
Men SAS ändrade faktiskt också vår utresa så vi var tvungna att resa ut en dag tidigare, vilket gav en extradag i Aten.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-01-08, 22:56
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Inställt flyg!

Så synd, Lissi , håper det ordner seg for dere
Kari
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-01-09, 00:36
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Inställt flyg!

Jeg håper også det løser seg! Vi har jo møteplaner i Nafplio, og jeg har gledet meg sånn til å se dere.
Krysser fingrene!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-01-09, 16:13
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Inställt flyg!

Aj då, det var INTE roligt.
Håller tummarna för att det fixar sig med ett annat flygbolag. Ok, det kanske är ett lyxproblem, men det är väl klart att man blir BESVIKEN när man är inställd på en resa.

Carina
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-01-10, 17:27
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Inställt flyg!

Hur går det, Lissi? Nyheter? Hoppas det fixar sig... håller tummarna för er.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-01-10, 18:02
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Inställt flyg!

Vi har inte hört något.....och vi kan ju inte leta annan resa heller så länge vi inte vet...

Lissi
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-01-10, 18:06
Stockholm Stockholm är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Norra Sthlm / Lefkas
Inlägg: 20
Standard Sv: Inställt flyg!

Ajjdå.

Lycka till hoppas det går bra..
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-01-10, 21:54
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Inställt flyg!

Jag tror att jag skulle ringa och försöka pressa på lite för att få ett svar.
Eller i alla fall få dem att lova att återkomma inom xx dagar. Lycka till!
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-01-10, 23:14
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Inställt flyg!

Jag har redan bestämt att ringa i morgon! De ska allt få känna sig pressade....De ska få veta att vi verkligen vill till Aten i februari Om de ställer in varje gång man ska resa till Aten med dem i februari så lär vi ju knappast boka där flera ggr...Annars får de kompensera och sen fixa biljetter till påsk istället....Återkommer med besked.

Lissi
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-01-11, 05:24
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Inställt flyg!

Vi har bokat två ggr med Sterling och båda ggr fick vi ett liknande mail.Ena gången var till Kreta och andra var till Stockholm nu i julas.Båda gångerna var det så att när jag ringde och undrade vad som hänt ,så sa de att tiderna ändrats ( i julas med 10 min).I övrigt var allt som det skulle och vi kom fram och tillbaka utan missöden på de tider vi önskat.Konstig policy tycker jag att skriva såna skrämselbrev ,för i det stora hela ingen ändring alls.Hoppas ni har samma tur.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-01-11, 09:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Inställt flyg!

Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler Visa inlägg
.Båda gångerna var det så att när jag ringde och undrade vad som hänt ,så sa de att tiderna ändrats ( i julas med 10 min).I övrigt var allt som det skulle .
Jag har pratat med Sterling idag igen och jag får svaret att det är BÅDA flighterna som är helt inställda, orsak visste de inte där hon satt i STHLM. Det kan vara indraget plan i Sterlings planering, dvs att planet ska flyga nån annan stans,eller att det är Atens flygplats som dragit in tillstånd för start-landning. Hon visste inte och för MIG är skälen ointressanta. Jag sa att nästa år på februarilovet flyger vi INTE med Sterling eftersom det var exakt samma sak förra februarilovet.
I turordning tas alla ombokningar så alla inställda flyg i januari bokas om först sen alla i februari och det är en central i Köpenhamn som bokar om så den jag talade med kunde bara beklaga, inte hjälpa mig. Det är tydligen vardagsmat och väldigt ofta förekommande att detta händer och det sa hon ju den vänliga tjejen jag pratade med att det är alltid lågprisbolagen som drabbas mest av detta med ändringar och DET vet man ju när man bokar, även just dessa biljetter inte var extremt billiga.

Så det är bara att vänta tills 2 veckor innan då jag får besked.

Lissi
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-01-11, 09:42
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 686
Standard Sv: Inställt flyg!

Detta låter ju inte bra. Jag har aldrig nytjat Sterlings tjänster, men nu i sommar flyger vi HEM fr Aten med Sterling. Gäller att kolla webmailen när man är i Grekland, alltså.

/Netwolf
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-01-11, 10:02
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Inställt flyg!

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Gäller att kolla webmailen när man är i Grekland, alltså.
/Netwolf
Man ska ju alltid kolla avgång några dagar innan..tror t o m att man kan få meddelande via mob om ändrade tider. Denna service har i alla fall SAS och Spanair.
Jag måste ju även tillägga att vi flugit MYCKET med Sterling och på somrarna och förra påsken var inga som helst problem! Endast dessa ggr i februari....Låg beläggning kanske som gjort flighten olönsam??

Lissi
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-01-11, 11:45
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Inställt flyg!

Vi har också flugit med Sterling ett antal gånger, utan problem. Men en gång var vi ute för samma historia, det var också off-season (nov./dec.).
De kontaktade oss ett par, tre månader innan och gav samma information "senast 2 veckor innan avresan skulle vi höra närmare", men redan efter bara någon vecka fick vi besked om att de bokat om oss till SAS.
Så vitt jag minns kontaktade jag dem själv och följde upp på saken (man står ju i en orimlig situation om man själv ska hitta nya biljetter 14 dagar innan avresan - jag är kanske naiv, men jag tror att de gör vad de kan för att hitta en acceptabel lösning, vi var i alla fall nöjda).

Som jag skrev tidigare, så ändrade även SAS vår senaste avresa med ett dygn tidigare. Som tur var passade det oss väldigt bra eftersom det var det som vi hade önskat från början, men när vi bokade fanns ingen avresa den dagen.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT