Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-08-08, 19:10
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Semester 2012

Stavefeil. Jeg mener "rådyrt"
Svara med citat
  #22  
Gammal 2011-08-08, 21:45
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Semester 2012

Trist med alla avgaser och ljudet från bilarna vid balkongsittning men det är ni väl inställda på och ni gillar ju städer. Gissar att ni får springa gatlopp mellan alla inkastare som härjar i högsäsong mellan ert hotell och centrum. Bra att rusta sig med gott tålamod och välja den andra sidan av gatan.

Eva
Svara med citat
  #23  
Gammal 2011-08-09, 16:02
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Semester 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Om jag fattat rätt och läser kartan rätt så ligger det närmre centrum än Ilios. Lissi
Hej Lissi! Ja du har fattat helt rätt...jag uppskattar att Ilios ligger 500 längre bort än Aqua Marina.
Det där med mycket trafik vet man säkert om när man väljer att bo i en större stad dessutom kan det vara kul att titta på allt som händer nere på gatan. Fast jag tycker inte det är sååå störande mycket trafik o hellre det o ha nåt att titta på än att sitta o glo på en pool eller en innergård....tycker jag iaf! När man går o lägger sig (kanske vid 11-12?) är det inte mycket trafik...om man inte tänker sussa redan kl 10 på kvällen förståss!
Om man vill undvika inkastar-raddan mellan hotellet och gamla stan, kan man gå shoppinggatan istället - Odos Archadiou - som löper parallellt med strandpromenaden, annars kan man ju lägga handen på magen och säga "I'm full" Det gjorde jag förut innan dom blev varse att jag bor här hela året, så nu får jag vara ifred för de flesta inkastarna!

Yanna
Svara med citat
  #24  
Gammal 2011-08-09, 16:54
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Semester 2012

Vi älskar ställen med liv och rörelse och det gör svärmor med! Det var ju hon som skulle åkt istället för mig egentligen...HON beställde förjande: Balkong mot havet, nära stan och mycket folk runt om så man kan sitta och titta på balkongen om man inte orkar gå så mycket....

Vi är inte det minsta oroliga för varken trafik eller inkastare...det enda jag funderar över är VÄRMEN....Vill inte ha för varmt, men vi ser jättemycket fram emot resan.....(Jag såg däremot löneavdraget för dessa dagars tjänstledigt.....när jag kollade kommande lön så jag tänker njuta för 14 dagar i stället för 7!!

Lissi
Svara med citat
  #25  
Gammal 2011-08-09, 16:59
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Semester 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
...det enda jag funderar över är VÄRMEN....Vill inte ha för varmt, men vi ser jättemycket fram emot resan..
Lissi
Jag är väldigt värmekänslig o tycker det är alldeles för varmt nu, men jag vet många som njuter också. Det har varit ca 36-38 gr senaste veckorna.

Yanna
Svara med citat
  #26  
Gammal 2011-08-09, 17:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Semester 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Jag är väldigt värmekänslig o tycker det är alldeles för varmt nu, men jag vet många som njuter också. Det har varit ca 36-38 gr senaste veckorna.

Yanna
Vi får hoppas på blåst och skuggiga strövtåg och tavernor! Havet också emellanåt ..

Om Du kan Yanna, håll fredagskvällen fri....kunde vara kul att ses och äta på ett mysigt ställe. Vi träffar GÄRNA Git och Kalle med om det passar.
Vi hörs/ses via PM innan.

Lissi
Svara med citat
  #27  
Gammal 2011-08-09, 20:56
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Semester 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi får hoppas på blåst och skuggiga strövtåg och tavernor! Havet också emellanåt ..

Om Du kan Yanna, håll fredagskvällen fri....kunde vara kul att ses och äta på ett mysigt ställe. Vi träffar GÄRNA Git och Kalle med om det passar.
Vi hörs/ses via PM innan.

Lissi
Nere vid vattnet fläktar det ju och lessnar man på sol o bad så är det ju inte helt fel med en liten promis i vattenbrynet utmed havet nån km och sen slinka upp på en lämplig taverna utmed vägen.

Ja jag tänkte precis att fredag var en bra kväll. Ska höra med Git om dom har tid att komma med, hon har mycket jobb...vilket ju iof är bra...iaf för henne som inte är passionär.
Om ni är intr. kanske vi kan fixa en kväll till...med fler kalimerianer...har inte hört med dom än, men jag tror inte fredag passar då för två anländer den dan.
Ja vi hörs!

Yanna
Svara med citat
  #28  
Gammal 2011-08-09, 21:05
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Semester 2012

Känner för ett inlägg gällande inkastare,,,vi har inga som helst problem. hälsar artigt och går lugnt vidare,,och har gjort så i över 20 år i Rethymnno,,,så inga problem,,De gör ju bara sitt jobb..

Senast redigerad av Athanasia den 2011-08-09 klockan 21:19. Anledning: Litet tillägg..
Svara med citat
  #29  
Gammal 2011-08-09, 21:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Semester 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Om ni är intr. kanske vi kan fixa en kväll till...med fler kalimerianer...har inte hört med dom än, men jag tror inte fredag passar då för två anländer den dan.
Ja vi hörs!
Yanna
Vi har ju semester så alla kvällar är tänkbara utom sista, onsdagen 24:e.

Vi har ofta hamnat på MINI-Kalimerafester i Grekland och det är trevligt!

Lissi
Svara med citat
  #30  
Gammal 2011-08-10, 14:38
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Semester 2012

Ja nu har fritidsresor släppt nästa års reseprogram Jag blir så besviken!!! Ingen avgång från Umeå till Kreta i år heller. Trodde att det var en engångs företeelse att årets resor blev inställda. Flygbolaget gick i konkurs och vi fick brev 27 december!!! Antingen fick vi avboka, välja ett nytt resmål från Umeå, Mallorca eller Turkiet. Eller försöka få en avgång från Arlanda. Vi valde Arlanda och samma hotell som vi bokat tidigare Ilios. Men som sagt att man förklarade att det var för sent att få tag på ett ny flygbolag. Men nu har man ju haft 1 år på sig att skaffa ett annat. Men tji där fick vi. Tui Fly har ju trafikerat tidigare. Och det har funkat bra.
Där ser man hur man behandlar oss Norrlänningar. Besviken är bara förnamnet.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2011-08-13, 01:02
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Semester 2012

Det fungerar ju ganska smidigt att flyga till Aten också via Riga från Umeå, kan vara något att tänka på om ni inte måste ha charter, finns ju en hel del att välja på om man åker via Aten, både på fastlandet och ute bland öarna.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #32  
Gammal 2011-08-13, 08:56
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Semester 2012

Vi kollade just igår förutsättningarna för att flyga med Air Baltic direkt från Umeå och via Riga till Athen i Maj 2012. Hyfsade tider. Avresa Umeå vid sextiden på morgonen. Ett par timmars väntan i Riga, och ankomst Athen vid tvåtiden på eftermiddagen. Hemresan likaså bra tider.

Priset då? Ja, det landar på femtusen sv kronor för två tor. Då har vi även räknat in kostnaderna för varsitt incheckat bagage.

Slår vi samman vad det kostar med SAS från Arlanda och hotellnatt etc, då är Air Baltic faktiskt ett bra alternativ som vi sparar 2000 kr på.

Arne
Svara med citat
  #33  
Gammal 2011-08-13, 19:57
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard Sv: Semester 2012

Hej !!
Såg idag att fritidsresor redan släppt resorna för sommar 2012 !!


Citat:
Ursprungligen postat av nekjam Visa inlägg
Är det någon som vet när charterarrangörerna släpper 2012 års resor ? Har för mig att det brukar vara i augusti.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2011-08-14, 14:13
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Semester 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Åsa Visa inlägg
Hej !!
Såg idag att fritidsresor redan släppt resorna för sommar 2012 !!
Ikke alle reiser, kun enkelte hoteller og flyseter
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT