Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-05-12, 10:35
annaebba annaebba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 22
Standard Sv: Jäkla Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av Sessan Visa inlägg
annaebba:

Ja vi ska åka från Arlanda. Konstigt att ni inte har fått reda på något.
Men om man går in på Apollos hemsida & går på sin bokning & kollar på biljetten där, så ser man där att tiden är ändrad. Fast jag fick meddelandet & den nya biljetten hemskickad.

Från början så skulle ju planet gå 9:00, sen blev det ändrat till 08:50 & ny tiden är (än så länge) 09:40. Får väl se när den egentliga tiden blir.

Vart på Karpathos ska ni bo? Vi ska bo i Amopi

Trevlig resa!

Sessa

Hej igen...
Jo vi hade tydligen visst fått reda på det. Men vi har inte fått våra biljetter än..

Vi ska bo på Regina i Pigadia

Ha en bra resa, inte så länge kvar nu
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-05-12, 12:53
Håkan Frids avatar
Håkan Frid Håkan Frid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 69
Standard Sv: Jäkla Apollo

Det är så trist att dom "leker" med oss turister på detta sätt, Usch!
Vi fick mail idag att vår avfärd från Köpenhamn till Athen den 23/7 var ändrad till senare tid. Visserligen samma dag men vad hjälper det oss när vi bokat flyg Athen-Milos och hotel i Adamas. Nu har jag ändrat så att vi flyger till Milos den 24/7 i stället. Det innebär en natt i Athen. Är det någon som kan ge ett bra tips på hotell för 4 i Athen. Vi kommer till Athen kl 20.15 och vi åker till Milos kl. 11.10 så det är ju egentligen inte mycket att göra nåt på. Det är nog som tidigare skrevs bara att övernatta på flygplatsen. Men tips mottages tacksamt.

Hälsningar Håkan Frid
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-05-12, 13:21
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Jäkla Apollo

Fick veta att det går ett flyg från Sthlm samma eftermiddag men att vi inte kan boka om till det eftersom vi har enkelbiljetter. Var bara vissa flyg som de biljetterna gällde på. mkt märkligt agerande tycker jag, finns det plats i planet borde väl alla som fått sin resa anullerad hamna på det oavsett vilken biljett man har. Men så var det alltså inte,. Enligt reglerna har de rätt att agera så här men vad hände med att vara tillmötesgående och juste för att visa sig som ett proffsigt företag...
Illa
Svara med citat
  #24  
Gammal 2008-05-12, 13:37
Bertil Lindroos Bertil Lindroos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 119
Standard Sv: Jäkla Apollo

Så här har Apollo gjort i flera år, finns en hel del trådar om detta.
Har själv råkat ut för samma sak t.o.m att jag inte blev erbjuden något alternativ. Dessutom tog det 3 veckor innan jag fick mina pengar tillbaka, på ett bankgiroutbetalnings kort som kostade 50 kr att få insatt på kontot
Verkar vara så att dom " struntar " i kunder med billiga biljetter.
Dessa används bara som reklam för att dra till sig kunder, sedan är det bara att ställa in flyget och skita i kunden.
Hur som helst..för min del är det färdig åkt med Apollo, aldrig mera....
Svara med citat
  #25  
Gammal 2008-05-12, 13:43
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Standard Sv: Jäkla Apollo

Åkte till Kefalonia förra sommaren med Airtours. De kontaktade mig en tid före resan och meddelade att flighten som vi bokat in oss på var inställd. Istället erbjöds vi plats på ett annat plan nästkommande dag, dock enligt vårt tycke med sämre flygtider, men vi köpte det ändå, i.o.m. att vi var inställda på resan.
I övrigt var vi väldigt nöjda med Airtours !
Svara med citat
  #26  
Gammal 2008-05-12, 20:09
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 379
Standard Sv: Jäkla Apollo

Det enda man kan säga är att egentligen är vi helt i klorna på flygresearrangörerna.
Hur man än trixar och via internet letar så finns det alltid någon liten hake när man bokar flygstolar på charter. Efter år av strul, förseningar, inställda flyg, sena biljetter och jag vet inte vad har jag slutat boka flygstolar på charterflighter. Ordinarie flyg, men till lågpris har fungerat de senaste 3 åren.
Vad jag tycker är konstigt är att inte Apollo läser KALIMERA för att se vad deras resenärer skriver om dem och deras Greklandsresor. Gjorde de det så kunde de ju svara direkt i Forumet, om de törs.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2008-05-12, 22:50
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Jäkla Apollo

Tråkigt när det strular med bokningarna. Låter som det ändå ordnat sig för dig via Göteborg. Om din smak liknar min så är chanserna goda att Karpathos kommer att hamna högt upp på din favorit-lista och att du kommer att tycka att det var värt besväret. Vilka stränder .................!!!!!!!!!!! Jag och min fru längtar tillbaka och har nu en bokning med utresa från Göteborg den 31 juli. Vi har rest massor med Apollo och aldrig blivit besvikna så vi hoppas att det håller i sig. Trevlig resa. /Masse
Svara med citat
  #28  
Gammal 2008-05-12, 23:50
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Jäkla Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av RUJO Visa inlägg
Hur man än trixar och via internet letar så finns det alltid någon liten hake när man bokar flygstolar på charter. Efter år av strul, förseningar, inställda flyg, sena biljetter och jag vet inte vad har jag slutat boka flygstolar på charterflighter. Ordinarie flyg, men till lågpris har fungerat de senaste 3 åren.
Flygbolagen har ju välformulerade villkor för inställda flyg och de skiljer sig knappt mellan till exempel Apollo, SAS och Sterling, så det verkar konstigt att det skulle vara struligare med charterflighter.
Själv har jag i princip aldrig varit med om någon strul med flygen, förutom en del förseningar som oftast berott på strejker på Arlanda. Någon enstaka gång har tiden ändrats en halvtimma hit eller dit, men det har varit på reguljärflyg, inte charter.

Citat:
Vad jag tycker är konstigt är att inte Apollo läser KALIMERA för att se vad deras resenärer skriver om dem och deras Greklandsresor. Gjorde de det så kunde de ju svara direkt i Forumet, om de törs.
De har säkert någon som läser Kalimera och andra reseforum, precis som andra företag som diskuteras i olika forum gör. Men varför skulle de lägga tid på att svara på frågor här? Vi är ju bara en bråkdel av deras kunder, det vore bara slöseri med deras arbetstid att ge sig in i diskussioner i forum (vilket i sin tur skulle göra biljetterna dyrare, för i slutändan är det alltid kunden som betalar företagens kostnader.)
Svara med citat
  #29  
Gammal 2008-05-13, 12:32
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Jäkla Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Tråkigt när det strular med bokningarna. Låter som det ändå ordnat sig för dig via Göteborg. Om din smak liknar min så är chanserna goda att Karpathos kommer att hamna högt upp på din favorit-lista och att du kommer att tycka att det var värt besväret. Vilka stränder .................!!!!!!!!!!! Jag och min fru längtar tillbaka och har nu en bokning med utresa från Göteborg den 31 juli. Vi har rest massor med Apollo och aldrig blivit besvikna så vi hoppas att det håller i sig. Trevlig resa. /Masse
Är ju fortfarande lite sur på apollo såklart men det går inte att lägga mer energi på det, känns bätter nu när vi ändå fatat beslutet om hur vi ska agera....Vår inställning är lite, "bara att gilla läget". Tror att det kommer vara värt besväret och ska man kunna luffa runt och se världen måste både vi och barnen lära oss att ta lite motgångar och vara inställda på att det inte alltid blir som man tänkt sig. Stora tjejen tycker att det ska bli sååå kul att åka nattåg! Bara att försöka göra resan till ett äventyr Tur att vi är borta 23 dar, då gör det inte så mkt att man är lite uppochned med sömnen första dygnet. Värre om man bara har en vecka, då är det inte så kul att börja resan med ett dygn utan sömn. Vi tar det som det kommer!

Senast redigerad av litentuva den 2008-05-13 klockan 12:35. Anledning: lite tillägg i texten
Svara med citat
  #30  
Gammal 2008-05-13, 12:46
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Jäkla Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av litentuva Visa inlägg
Är ju fortfarande lite sur på apollo såklart men det går inte att lägga mer energi på det, känns bätter nu när vi ändå fatat beslutet om hur vi ska agera....Vår inställning är lite, "bara att gilla läget". Tror att det kommer vara värt besväret och ska man kunna luffa runt och se världen måste både vi och barnen lära oss att ta lite motgångar och vara inställda på att det inte alltid blir som man tänkt sig. Stora tjejen tycker att det ska bli sååå kul att åka nattåg! Bara att försöka göra resan till ett äventyr Tur att vi är borta 23 dar, då gör det inte så mkt att man är lite uppochned med sömnen första dygnet. Värre om man bara har en vecka, då är det inte så kul att börja resan med ett dygn utan sömn. Vi tar det som det kommer!
Vilken härlig inställning! Ni är verkligen föredömen

Att välja att vara långsint och bitter blir man bara själv lidande av. Eran resa blir säkert helt fantastisk!!!
Svara med citat
  #31  
Gammal 2008-05-13, 14:48
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Jäkla Apollo

Tack för stödet!
Svara med citat
  #32  
Gammal 2008-05-13, 16:19
Rinaki Rinaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Umeå/Sthlm,Kopani/Ioannina
Inlägg: 206
Standard Sv: Jäkla Apollo

Ibland är Apollo helt ok.....hittade en enkel resa för 298:- idag...passade mig perfekt.....slog till direkt!
Hoppas sen bara att dom flyger som sagt....
Svara med citat
  #33  
Gammal 2008-05-13, 17:56
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Jäkla Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av Rinaki Visa inlägg
Ibland är Apollo helt ok.....hittade en enkel resa för 298:- idag...passade mig perfekt.....slog till direkt!
Hoppas sen bara att dom flyger som sagt....
Det var just en sådan biljett vi bokat...
Vart ska ni? Såg att det fanns till Karpathos i Oktober för det priset när vi boakade.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2008-05-13, 18:04
Rinaki Rinaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Umeå/Sthlm,Kopani/Ioannina
Inlägg: 206
Standard Sv: Jäkla Apollo

Preveza.....västra fastlandet...till att börja med i alla fall.
Svara med citat
  #35  
Gammal 2008-05-15, 11:10
Håkan Frids avatar
Håkan Frid Håkan Frid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 69
Standard Sv: Jäkla Apollo

Jag tog tipset att ta bussen till Rafina och bo en natt på Corali. Verkar funka bra med buss till och från flygplatsen oxå slipper man övernatta där. Jag lyckades dessutom avboka en natt på Milos så summa summarum blev det lite billigare för oss nu, fast visst hade vi hellre kommit fram till Milos samma dag. Men nu får vi en ny ingrediens i äventyret så det är bara att gilla läget
Håkan Frid
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT