Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-05-29, 16:06
missmathildas avatar
missmathilda missmathilda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 17
Standard Galini Suites - ingen pool?

Hej!
Om en vecka bär det av till Skiathos för andra gången. Den här gången ska vi bo på Galini Suites. Någon i forumet har skrivit att det saknaspool där? Vilket gjorde mej väldigt förvirrad eftersom det är en stor pool på bilderna & det står att det finns pool. Är det någon som varit där & vet om det finns pool?

Är också nyfiken på hotellet i allmänhet, ge gärna all info som ni har & vore kul om någon har bilder från hotellet. Mardrömsbacken är jag medveten om men det passar mej perfekt som motion efter all god grekisk mat

Mvh
Mathilda
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-05-29, 18:19
Hestia Hestia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 157
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Enligt beskrivning på Airtours hemsida så finns det pool, även med barnsektion, så det stämmer säkert. Vet inte om du är medveten om att det finns både Galini Suites, lägenheter, samt hotell Galini? Kanske någon blandat ihop det hela? Vi tittade på Galini suites 2009, men det blev hotell Rea istället.

Önskar er en härlig resa, ni kommer att få det hur bra som helst!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-05-29, 22:39
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Det kan ju vara så enkelt att den tråden rör ett annat Galini Suites, det finns ett här i Agia Marina/Stalos exempelvis

//Kikh
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-05-30, 12:50
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Hej Mathilda!
Har själv aldrig bott på Galini Suites men däremot systerhotellet Galini. På ditt hotell finns ingen pool men man får använda poolen och sitta och hänga i poolbaren på Galini hur mycket du vill.

I min profil (album Skiathos -08) finns lite bilder från hotellområdet på Galini.

Om du vill hänga i poolbaren rekommenderar jag att dricka en "Galini special" Väääääldigt god enl mitt tycke... Hoppas att du får en trevlig vistelse på underbara Skiathos...

K
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-05-30, 21:45
anna73 anna73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Rimbo
Inlägg: 123
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Hej Klick och Matilda!
Vi ska oxå bo på Galini Suites och på Airtours hemsida står det att där finns pool med barnsektion, det är även bilder på den som inte är lika bilderna i Klicks profil. Så det måste ju finnas en pool! Däremot står det att receptionsservice finns på hotellet bredvid.

Den kanske är nybyggd, ser ju fräsch ut ialla fall, vi får hoppas på det bästa! 96 dagar kvar!! Men 4 tills Tunisien....spännande att prova något nytt efter resor till Grekland i 20 år.....men har svårt att tro att det skulle vara bättre!

Kram Anna

Ps. Mathilda, du får gärna skriva och berätta hur det var när ni kommer hem, trevlig resa!! Ds
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-05-31, 09:21
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Citat:
Ursprungligen postat av anna73 Visa inlägg
Vi ska oxå bo på Galini Suites och på Airtours hemsida står det att där finns pool med barnsektion, det är även bilder på den som inte är lika bilderna i Klicks profil. Så det måste ju finnas en pool! Däremot står det att receptionsservice finns på hotellet bredvid.

Den kanske är nybyggd, ser ju fräsch ut ialla fall, vi får hoppas på det bästa!
Det kan mycket väl vara så... Mycket kan ju hända på två år...

K - som har 77 dagar kvar till avresa...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-06-02, 10:25
missmathildas avatar
missmathilda missmathilda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 17
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Hej allihopa!
Tack för många svar Jag hoppas Galini Suites har pool, enligt bilderna ser Galinis pool annorlunda ut så kanske har man sån tur att dom fått en egen pool nu iaf

Nu är det bara 2 dagar kvar tills det bär iväg!
Anna73; Kan ta lite bilder på hotellet & sen lägga in här så att ni får se lite hur det ser ut

Kram Mathilda
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-06-10, 18:36
anna73 anna73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Rimbo
Inlägg: 123
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Åh vad spännande Mathilda! Hoppas ni har en toppensemester. Själv kom jag precis hem från Tunisien idag, väldigt fin strand och havet var underbart, men inget slår Grekland

Anna
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-06-14, 13:44
missmathildas avatar
missmathilda missmathilda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 17
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Tunisien låter härligt ändå Nu är jag hemkommen från en toppen vecka på Skiathos! underbart väder & mycket bad. Och kan konstatera att Galini Suites har pool! Anna73, skicka gärna din mail i ett pm så kan jag skicka lite bilder från hotellet
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-06-15, 09:41
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Du kan också skapa ett fotoalbum i din profil... Men va bra att de har pool... Var du nöjd med hotellet och ön i övrigt???
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-06-15, 13:06
missmathildas avatar
missmathilda missmathilda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 17
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Okej, men då gör jag det istället kanske. Kan ju vara bra för de som vill se mer av hotellet. Är säkert fler

Ja alltså, jag älskar verkligen Skiathos.. Så otroligt mysigt att bo i Megali Ammos & kunna gå in till restaurangen på kvällen efter en heldag på stranden. Dessutom gick vi på en jättemysig liten promenad från Galini Suites där vi fick otroligt bra utsikt över staden & havet. Men inget att rekommendera med småbarn precis.

Hotellet var också jättebra, den tuffa backen har väl ingen undgått här i forumet. Men för oss var det bara bra med lite motion efter mkt tsatsiki
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-06-15, 14:03
anna73 anna73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Rimbo
Inlägg: 123
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Hej Mathilda, ser med spänning fram emot bilderna!
Undrar bara hur lång tid det tar att promenera från hotellet in till centrala Megali Ammos och restaurangerna??

Anna
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-06-22, 21:40
missmathildas avatar
missmathilda missmathilda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 17
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Nu har jag skapat ett album i min profil så att ni kan se lite hur hotellet ser ut

Hotellet ligger bara ca 2 minuter från själva huvudvägen i Megali Ammos. Edem taverna som ligger längsmed vägen är populär om ni känner för att äta i Megali Ammos, Men du kanske menar skiathos stad? För Megali Ammos är ju en liten by utanför staden.

Räkna med 15 minuters promenad till Skiathos stad, det är ganska trafikerad väg men om ni viker av till höger precis vid bensinmacken (går ej missa) och sen svänger vänster kommer ni till staden genom små-små gränder. Väldigt skönt om man känner att man vill slippa biltrafiken
Svara med citat
  #14  
Gammal 2010-06-29, 17:00
cisss avatar
ciss ciss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 34
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Är det fler som har bott på hotell Galini? Är det ok, rent och så? Bokade en vecka i augusti igår.
Hur mycket mardröm är mardrömsbacken egentligen?
Svara med citat
  #15  
Gammal 2010-06-30, 07:53
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Hej Ciss!
Ett förtydligande? Ska du bo på hotell Galini eller Galini suites? Åker du med Apollo eller Airtours? Jag har bott på hotell Galini och åkte med Apollo och det tyckte jag var rent, bra service och trivdes bra. Men om det är galini suites du har bokat så vet jag inte...
Svara med citat
  #16  
Gammal 2010-06-30, 15:38
missmathildas avatar
missmathilda missmathilda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 17
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Om du bor på hotell Galini har du ingen backe till hotellet. Har aldrig bott där själv men gått förbi. Som Klick säger är det två skilda hotell; Galini och Galini Suites. Galini Suites har endast lägenheter medan Galini har hotellrum.

Bor du på Galini Suites, är det en brant backe till hotellet som du vet. Svårt att säga hur brant den var, men mjölksyra & lite flåsig blir man allt. Dock är den inte särskilt lång. Det är ingenting som borde dra ner semestern, så länge man inte har något handikapp & sitter i rullstol eller liknande. Men mardrömsbacken var ingen mardröm för mej. Verkligen inte..
Svara med citat
  #17  
Gammal 2010-06-30, 15:50
missmathildas avatar
missmathilda missmathilda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 17
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Du kan även kolla mitt fotoalbum i min profil. Där finns en bild med där man ser backen..
Svara med citat
  #18  
Gammal 2010-06-30, 16:41
cisss avatar
ciss ciss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 34
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Citat:
Ursprungligen postat av Klick Visa inlägg
Hej Ciss!
Ett förtydligande? Ska du bo på hotell Galini eller Galini suites? Åker du med Apollo eller Airtours? Jag har bott på hotell Galini och åkte med Apollo och det tyckte jag var rent, bra service och trivdes bra. Men om det är galini suites du har bokat så vet jag inte...
Det är hotell Galini med Apollo. Det låter i alla fall som ett helt ok hotell. Tack!

Missmatilda: Jag fick för mig att de låg såpass nära varandra att man hade backen gemensamt. Inte för att detta hade varit något problem, men det är ju alltid bra att veta!
Svara med citat
  #19  
Gammal 2010-07-24, 19:37
construedo construedo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 4
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Just hemkommen från en vecka på Galini Suites. För oss (två vuxna med två varn 11 och 16 år) visade det sig vara ett perfekt val. Ligger lugnt och avskilt bland olivträden. Lägenheten var ok (men kom ihåg att betala extra för AC genom receptionen på Galini Hotel). Lite knapert med köksutrustning i vår lägenhet. Bra pool.
"Mördarbacken" upp till hotellet var inte så farlig. Våra barn (11 och 16 där ingen är något konditionsfenomen) klagade inte trots två dagliga promenader uppför backen. Vi såg det mest som ett plus att ha promenaden från staden och badbussen som motion under veckan. Men det är klart om man är överviktig, har dålig kondis eller vill ha nära till stadens nöjesliv är nog Galini Suites ett sämre val.

Kan tipsa om en ännu bättre väg ner till stan för att undvika trafiken på¨vägen. När ni kommer ner till stora vägen från Galini Suites (och Galini Hotel) har ni en Super Market mitt emot. Till vnster om den en vit mur. Just där muren tar slut går ni ner till höger, därefter vänster och sedan in i gränderna, eller längs stranden in till stan.

Vi tyckte inte det var värt att knata iväg till de lite större supermarkets som finns ( tex Dia). Däremot handlade vi på den super markets spm låg nära hållplats 4 i stället för de tvåp små som låg nära infarten till vägen mot Galini Suites.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2010-07-25, 08:49
Ingelas avatar
Ingela Ingela är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 63
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Hej!

Hur är det med hårtork på Galini Suites, det står i hotellbeskrivningen att det finns, stämmer det och är det isåfall nåt "drag" i den?
Och extrasängarna i enrumslägenheterna - hur var dom, funkar det månntro att ställa ihop tre sängar så att två-åringen kan sova mellan oss?
(Har ingen lust att släpa med vare sig hårtork eller resesäng. )

/Ingela, som anländer den 7/8
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT