Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-03-28, 19:00
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Earth hour!

Kom igen nu, logga ut, stäng datorerna och släck alla lampor, tänd ljus och gör det mysigt! Vin smakar extra gott i skenet av stearinljus! I kväll tänker vi på miljön, många bäckar små...!

PS Undrar hurmånga barn som blir "earth hour-bebisar" ??
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-03-28, 19:03
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Earth hour!

Yep måste skynda mig på att laga mat, har middagsbjudning om en timma!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-03-28, 19:04
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Earth hour!

Citat:
Ursprungligen postat av anoula Visa inlägg
Yep måste skynda mig på att laga mat, har middagsbjudning om en timma!

Ååå, det lär bli en mysig tillställning! Hoppas ni får trevligt
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-03-28, 19:48
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Earth hour!

Jag har planerat att släcka allt, så tidigare idag fick jag bråttom med att dra igång både tvätt- och diskmaskin. Har en panna kaffe klar också!

Tror att det blir mysigt i mörkret, dock kan det bli svårt att stryka kläder..

Helena S - till Athen imorgon
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-03-28, 20:58
HenricGs avatar
HenricG HenricG är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 198
Standard Sv: Earth hour!

Var strömlös i 23 dygn efter Gudrun, sen i en vecka efter Per, får jag tillgodoräkna mig den tiden...?
Med all respekt för folks engagemang, jag är starkt allergisk mot alla såna här sorters "manifestationer". Odla mustasch mot prostatacancer, köp rosetter och armband och släck en timme och F-n och hans moster. När timmen gått sätts nyinköpta plasman på, den som händelsevis drar tio gånger mer än gamla tjockteven för att titta på VM-kval. Och imorgon startas suven upp för att köra 500 meter och köpa tidningen för att läsa Sportbladets recension, och när man läst ut Aftonbladet på fem minuter, förutom då krönikan om portugalmatchen, har man lagt ytterligare lök på laxen till överkonsumtionen av planetens resurser.

Så, vi som bor långt från all ära och redbarhet och ändå inte avslöjas om vi håller tänt, mer än då av inlägg på greklandsforum, fortsätter hålla tänt. Med gott samvete. Slå av huvudströmbrytarn i 23 dygn, så kan vi börja diskutera sen.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-03-28, 22:42
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Earth hour!

Citat:
Ursprungligen postat av HenricG Visa inlägg
Var strömlös i 23 dygn efter Gudrun, sen i en vecka efter Per, får jag tillgodoräkna mig den tiden...?
Med all respekt för folks engagemang, jag är starkt allergisk mot alla såna här sorters "manifestationer". Odla mustasch mot prostatacancer, köp rosetter och armband och släck en timme och F-n och hans moster. När timmen gått sätts nyinköpta plasman på, den som händelsevis drar tio gånger mer än gamla tjockteven för att titta på VM-kval. Och imorgon startas suven upp för att köra 500 meter och köpa tidningen för att läsa Sportbladets recension, och när man läst ut Aftonbladet på fem minuter, förutom då krönikan om portugalmatchen, har man lagt ytterligare lök på laxen till överkonsumtionen av planetens resurser.

Så, vi som bor långt från all ära och redbarhet och ändå inte avslöjas om vi håller tänt, mer än då av inlägg på greklandsforum, fortsätter hålla tänt. Med gott samvete. Slå av huvudströmbrytarn i 23 dygn, så kan vi börja diskutera sen.
No comments....

/Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-03-29, 10:11
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Earth hour!

Tanken är ju int att släcka en timme och sen forsätta livet som vanigt med slöseri av el och onödigt körande med bil. Vad man tycker om sådana här upprop får ju stå för var och en men jag tycker i alla fall att det är trevligt med symboliska handlingar som faktiskt får folk att stanna upp och tänka efter lite. För oss kändes det ungefär som vanligt igår eftersom vi alltid kör med tända ljus och inte har tänt i rum som vi inte använder.
De som ev provade på att släcka ned igår kanske fortsätter när de märker att det går bra ändå och får sig en tankeställare om att vi ofta eldar för kråkorna.
Men om alla tänker "min insats spelar ingen roll, en droppe i havet" blir det ju naturligtvis ingen förändring.l
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-03-29, 11:29
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Earth hour!

Vi var inte ens hemma då. Hade tom glömt att tända fönsterbelysningen som jag brukar ha tänd när vi borta på nånting. Det för att det ser lite trevligare ut när man kommer hem på nattkröken.

Min dotter o måg har köpt sommarstuga och vi var där på invigningsfest. Ingen el alls igång där. Vi fick grillspett grillade på vanlig kolgrill med sallad och annat gottit till. Vi eldade i deras kamin, hade det varmt och mysigt och massor med levande ljus. Sommarstugan är nu döpt till lilla Analipsi.. efter deras hemmaort på Kreta. Och de är då givetvis väldigt grekinsprerade i sin planering av färgsättning inne i stugan. Redan står där en massa grekföremål utplacerade lite här och var.

Halkade visst bort från huvudämnet lite nu..
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT