Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-03-22, 10:06
arizona arizona är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Ulrica Johansson
Inlägg: 30
Standard Dansa i Parga!

Hej igen
En liten fråga som nån kanske kan ge svar på tal på
Jag undrar om ni kan tipsa om något trevligt ställe att gå ut och dansa på i Parga..eller nån bar med trevlig stämning.Jag reser ju ensam och även om det går bra sola och strosa på egen hand på dagen kan det vara trevligt träffa lite folk att språka med om kvällen och gärna ta en dans...men jag har förstått det kanske inte finns så många ställen med dans ..men som sagt..nån trevlig bar går bra.Har läst om Tango Club.Verkar vara trevligt tillbringa en dag där.Nån som kan berätta mer om det stället?
Tack på förhand från Ulrica
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-04-17, 22:52
lejdy_dis avatar
lejdy_di lejdy_di är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Falun(/Parga)
Inlägg: 50
Standard Sv: Dansa i Parga!

Hej!
Tango club är skönt att sitta på om du vill ta en frukost, äta lunch, god middag eller avnjuta några drinkar. Dag som kväll :-) deras pizza är supergod! Och kaffet är kanon. Det finns en pool och många solplatser. Du kan lämna handduken där vid ett bord och hoppa i havet för att sedan återvända upp på något svalkande. Dusch finns också där.
Jag kan tipsa om att gå till et ställe i hamnen som heter Veranda, fantastisk panoramavy över ön och havet. Det är mysigt att ta en stillsam drink på och senare på kvällen/natten körs discomusik igång inomhus. Du kan fortfarande sitta uppe på deras roof garden hela natten.
Ett annat skönt ställe att avnjuta drinkar och god atmosfär på är Blue Bar. Andra är Del Mar, Island bar, Sail Inn, och mistral. Samtliga ställen finner du antingen i hamnen eller på väg upp mot borgrn/fästningen på höjden.
God mat; Gemini, Perivoli, Ostria. Två andra riktigt genuina restauranger ligger bredvid fästningen på höjden. Taverna Andreas och Sakis taverna. Underbar geniun service och fantastisk mat, atmosfären mysig och lugn. Rekommenderas varmt!!! Hoppas din vistelse blir trevlig! Hälsa från mig om du går på nåt av samtliga ställen :-)
//Diana
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-04-18, 12:08
arizona arizona är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Ulrica Johansson
Inlägg: 30
Standard Sv: Dansa i Parga!

Tack för alla fina tips Diana!
Sån tur jag kommer vara där 2 veckor..vill prova alla ställen)
Frågan är om jag vill åka hem igen? Garderat mej med att spara semester till september och återlängtan blir alltför stor
Ska hälsa från dej till Parga och alla "ställena"
Ulrica
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT