Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-30, 19:03
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Båttjuvar?

Finns det sådanna? Jag skall åka ett x antal timmar ifrån Karpathos till Milos. Det var ca 15 år sedan jag var ute och båtluffade senast så jag kommer inte riktigt ihåg hur det var? Kan jag lamna mitt bagage någonstans eller behøver jag slapa runt på det hela tiden ? Jag har givetvis med mig det vardefullaste hela tiden, men alla mina tjusiga klader... Vad gør ni?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-07-30, 19:08
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båttjuvar?

Jag ställer ifrån mig ryggsäcken på nåt lämpligt ställe och har aldrig råkat ut för nåt. Däremot lämnar jag aldrig nåt värdefullt i den, det bär jag med mig.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-07-31, 00:28
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Båttjuvar?

Båttjuvar, är inte det såna som stjäl båtar?

Ruby
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-07-31, 01:15
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Båttjuvar?

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Båttjuvar, är inte det såna som stjäl båtar?

Ruby
Jo och våldtäktsmän förgriper sig bara på män..

Men allvarligt talat, har inte 'grabbarna på akterdäck' rätt hygglig koll på högen med bagage?

Jag har hittills inte hört eller sett nå´n notis om stölder av/ur bagage på färjorna. Någon däremot?

//PO
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-07-31, 01:43
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Båttjuvar?

..........när jag åkte med färjan mellan Karpathos och Pireus(29 okt04)som tog ca 23 timmar så tillbringade jag de ljusa timmarna på akterdäck.Vid flera tillfällen knallade man runt och gick in för att köpa nåt utan att ta med ryggan.Sen sökte jag upp den översta salongen med sovstolar och la ryggan vid sidan och knoppade lugnt in.Har aldrig haft nån känsla av osäkerhet eller att nån intresserat sig för mina grejer.Stålar och pass har man på sig och resten i ryggan, så har man iallafall lite koll.......
Mikke
(KfK)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-08-01, 09:57
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Båttjuvar?

Jag brukar vanligen husera på akterdäck på båten, där i närheten brukar jag också ha mitt bagage. I vanliga fall tittar jag inte till det speciellt mycket men om det är någon hamn där många går av samtidigt så brukar jag försöka hålla ett öga på det då det är som mest folk i rörelse men vanligen står jag då en bit från bagaget och tittar in mot ön vi är vid.
På en del båtar (t.ex. NEL) så finns det nere på bildäck ett rum för bagaget, där ordnar man ofta bagaget enligt den ö man ska till. Då ser man inte bagaget före man ska av båten men då brukar jag tänka att någon reagerar väl över om någon tar bagage från fel hylla vid en ö. Fast om sanningen ska fram så tror jag juinte att någon reagerar fast någon bär ut ditt bagage då.
Men ännu har då inget hänt med mitt bagage så då är det ju lugnt.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT