Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-11-03, 09:05
cassandra cassandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 3
Standard Den grekiska påsken?

Har bokat flyg till Aten den 20 april för att dels tillbringa några dagar i Aten men även för att resa runt på Peleponnesos en vecka eller så. Har nu kommit på att jag kommer hamna mitt i den grekiska påsken under min vistelse där nere. Ni som har varit i Aten med omnejd under påsken, ska jag börja med Aten under påskdagarna?, eller ska jag åka någon annanstans?
Är allt stängt påskdagen & annandag påsk?
Tacksam för svar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-11-03, 09:54
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Den grekiska påsken?

Lyckliga Du!! Att fira påsk i Grekland är en upplevelse! Det spelar nog ingen roll var Du är i Grekland så kommer Du att få uppleva fantastiska dagar! Om Du vill shoppa i Aten ska Du nog inte välja att vara där under påsken..det är nog inte så öppet då som annars kan jag tänka mig....

Jag har firat en "grekisk" påsk, fast på Cypern...det var otroligt med alla påskprocessioner och alla fester!

I år är jag i Grekland på MITT påsklov, men det är ju ett par veckor innan. Vår påsk ligger en vecka före i år tror jag!

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-11-08, 13:25
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Den grekiska påsken?

Att du kommer att få en upplevelse under din resa både goda och "dåliga" kan jag lova dig.Det som händer under två veckor runt Påsk är att det är OTROLIGT mycket folk i rörelse överallt! Mer eller mindre alla åker hem till sina hem-byar för att fira vilket innebär köer och kaos med alla kommunikationer.Påskdagen och Annandagen är det stängt,ialla fall här på Peloponnesos.Det är då vi tar igen oss efter allt firande.

Lycka till med din resa och Välkommen till Peloponnesos!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-11-09, 19:58
cassandra cassandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 3
Standard Sv: Den grekiska påsken?

Tack för era svar!
Har planerat att börja min resa på Peloponnesos för att avsluta med Aten, blev dock lite tveksam när jag läste om kaoset i trafiken...
Hade tänkt att hyra bil och köra själv (har kört en del i Grekland innan) men vet inte om jag har lust att hamna i ett trafikkaos,suck.
Får tänka lite mer på saken...

Hade tänkt att besöka Korint, Nafplion & Olympia med omnejd under min vecka på Peleponnesos, men tar gärna emot tips & förslag på fler ställen som är sevärda.

Tackar på förhand!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT