Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Östra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-11-11, 21:41
Tammiss avatar
Tammis Tammis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Köping
Inlägg: 77
Standard Stranden i Ierapetra

Jag såg att Ving ska börja med Ierapetra. Hur är stranden där? Det står att det är mörk sand... Hur mörk är den? Någon som kan berätta lite mer om stränder och omgivningar.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-11-12, 08:04
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 440
Standard Sv: Stranden i Ierapetra

Ving har rätt. Sanden är inte paradisisk, utan vulkaniskt grå. Vill du uppleva den ljusa sanden åker du färja över till Chrissi Island. Ierapetra är en unik stad, som har rent bad mitt i staden. Med buss, bil eller vespa kan du ta dig till Koutsounari (klappersten), Makrigialos (ljus sand) eller till Mirtos och Tertsa (sand och sten). Bergsbyarna är många och alla har öppna tavernor och kafenior. Återkom om du behöver veta mer tycker
/ Jannis, som har erfarenhet av staden sedan 28 år tillbaka.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-11-14, 17:08
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 440
Standard Sv: Stranden i Ierapetra

Tycker du att Ierapetra låter spännande, avstå från all inclusive med Ving. Stan har många trevliga tavernor, för att inte glömma alla utmärka och billiga i byarna runt omkring.
/ Jannis
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-11-15, 11:38
Tammiss avatar
Tammis Tammis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Köping
Inlägg: 77
Standard Sv: Stranden i Ierapetra

All Inclusive är uteslutet för mig, i alla fall i Grekland. Hur tar man sig till de lite mindre grå stränderna? Går det bussar? Kan man cykla? Känner väldigt för Ierapetra men blir lite skeptisk till stranden. Hur är prisläget?

Tacksam för alla tips och erfarenheter.

/Hillevi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-11-16, 08:27
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 440
Standard Sv: Stranden i Ierapetra

Färgen på sanden är ju inte så mycket att göra åt, men jag lovar dig att det inte avskräcker de badande i stan. De är många under sommaren. Bussar går och det är många som cyklar.
Vad menar du med prisläget? Vad Ving vill ha kollar du upp själv. Maten på tavernorna är billig. Huvudrätt och vin c:a 10 €. Med förrätt lite mer, men i bergsbyarna är priset för allt c:a 10 € och då får du även raki och efterrätt. En öl på kafenio kostar 2.5 € och då ingår även mezé, men då får du inte gå på turistställena, utan dit grekerna går!
/ Jannis
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT