Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2023-08-01, 21:21
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 749
Standard Hittade en resa

Kikade på höstresor idag..ja det gör jag ju dagligen.
Då dök det upp en sån som jag brukar ha tur att fånga...under 4 papp/ pers. flyg o hotell till Kreta..exakta priset var 3695!
Hur gör jag då här i stugan.. med endast mobilen, halvdant internet o strandsatt..och en man som jobbar?!
Jo ja kikar några gånger under dagen..längtar..kollar omdömen..kikar igen och när mannen kommer hem från jobbet så har jag lyckats öka priset till 4199
För det är så de gör..ju fler "tittningar" ju högre pris!! Nästa fynd bokar jag direkt! Får nog ha ett "familjmöte" innan
/ Kajja
Svara med citat
  #2  
Gammal 2023-08-02, 05:09
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 892
Standard Sv: Hittade en resa

Lycka till Kajja! Något intressant dyker säkert upp.

/ Anne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2023-08-02, 12:59
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Hittade en resa

Jo när man stöter på riktiga kanonfynd då gäller det att inte tveka på avtryckarfingret. Det du berättar får mig att tänka på en upplevelse jag hade för en del år sedan.

Plockar helst själv ihop våra resor med flyg och boende. Är både roligare och ger mera valfrihet tycker jag. Men det inkluderar regelbundet koll även hos charterbolagen där jag oftast hittat de billigaste flygstolarna.

Vid en sådan koll på Vings sistaminutenutbud stötte jag på ett erbjudande med avresa om knappt en vecka till deras AI-hotell i Makrigyalos på Kreta. Vi har aldrig någonsin valt AI i Grekland, bland annat för att uteätandet i Grekland är halva nöjet (minst) för oss och att sådana hotell inte är i vår smak. Men detta flyg, lägenhet och AI var för ett pris som verkade helt otroligt (misstänker att det var en felskrivning) även om det var nära inpå avresa och sista 2 platserna.

Jag klickade mig fram och konstaterade att det var möjligt att boka. Men istället för att använda avtryckarfingret så gick jag ur för att först kolla med kära hustrun eftersom det är ganska kul att ha henne med på resan. Hennes svar var kort och kärnfullt ..."Boka!" Priset var så bra att även om vi hade valt att äta ute alla dagar så hade det varit ett fynd för flyg och boende.
........ Och självklart var det borta när jag 10 minuter senare gick in för att boka!!!!

Säkert har många av oss upplevt detta nån gång. Men ... man lär så länge man lever.

Masse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2023-08-02, 18:00
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 573
Standard Sv: Hittade en resa

Håller med det är spännande att leta fyndresor. Problemet är vill ha en tvåa , pool o ligga nära restauranger. Då bokar man i tid. Dock hittade vi 4 dygn i Berlin i december till jättebra pris. Bokat. Gluwein på Alexanderplatz
Svara med citat
  #5  
Gammal 2023-08-02, 19:00
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 118
Standard Sv: Hittade en resa

Testa att ta bort tillfälliga internetfiler från din browser. Så kallade cookies.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT