Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Andros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-04-04, 12:44
Berras avatar
Berra Berra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Falun
Inlägg: 360
Standard Boende på Andros

Hej alla
Sitter och surfar runt och mejlar förfrågningar på boenden 4-5 nätter på Andros den 22/5. Jag har fått många svar och bra priser så det verkar inte vara några problem med boende

Vi brukar inte förboka, att leta på plats är en del av charmen med att öluffa. Men 22/5 är pingsthelgen med allt vad det innebär, tror ni att det kan bli problem med få tag i boende på plats då?


//Berra
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-04-04, 18:34
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Boende på Andros

Jag kan väl betraktas som en ganska van båtluffare som aldrig bokar i förväg men jag har aldrig varit på Andros.
Jag tror inte jag skulle åka till Andros obokad just den helgen, jag har stått med skägget i brevlådan på Folegandros en pingsthelg och det räckte. Andros är betydligt närmare Aten så jag kan tänka mej att det är ännu mera Atenare där. Men ska ändå tilläggas att jag inte har en aning om verkligheten på Andros.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-04-04, 20:35
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Boende på Andros

Eftersom Andros är en genuin "grek"-ö, alltså en ö dit många greker åker på helgerna eftersom det är så nära Aten så skulle jag INTE åka obokat just denna helg!

Berätta gärna om ön,sedan. Jag har ju bara sett Gavrion på väg till Tinos. Man kanske skulle hoppa av någon gång....

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-04-05, 11:53
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Boende på Andros

Det var många år sedan vi var på Andros, men vi har varit där två gånger och jag minns att båda gångerna översvämmades tavernor och hotell i Batsi av greker då helgen kom. Och då menar jag helt vanlig helg, inte Pingst.
Så jag skulle nog också råda er till att förboka.

Ann-Kristin
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-04-05, 12:09
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Boende på Andros

Just pingsthelgen har jag också fått respekt för efter att vi kom obokade till Vathy på Sifnos ett år. Helt hopplöst!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-04-05, 12:51
Berras avatar
Berra Berra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Falun
Inlägg: 360
Standard Sv: Boende på Andros

Hej
Det blir att förboka, mejlade precis Villa Nora-Norita i Batsi, är någon som har erfarenhet av dem? tar gärna emot andra boende tips

//Berra
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-04-05, 16:10
Andriotissas avatar
Andriotissa Andriotissa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 109
Standard Sv: Boende på Andros

Citat:
Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
Hej
Det blir att förboka, mejlade precis Villa Nora-Norita i Batsi, är någon som har erfarenhet av dem? tar gärna emot andra boende tips

//Berra
Hej Berra, Jag skulle råda er att boka hotell/rum i Chora istället för Batsi.
Mer genuin känsla i Chora då Batsi är iallafall för mig turistigt och maten i Chora är inte turistmat. Det är inget fel på Batsi men jag vill gärna slå fler alag för Chora som har två beacher att välja mellan och mer att se. Om ni är intresserade av boende i Chora så kan jag hjälpa till. Siv
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-04-05, 16:25
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Boende på Andros

Citat:
Ursprungligen postat av Andriotissa Visa inlägg
Det är inget fel på Batsi men jag vill gärna slå fler alag för Chora som har två beacher att välja mellan och mer att se. Om ni är intresserade av boende i Chora så kan jag hjälpa till. Siv
Så bra, Andriotissa, håper "tilbudet" gjelder flere enn Berra

Vi reiser til Tinos om 2 1/2 uke, tiden blir for knapp til å besøke Andros
Så vi har planer om å reise dit i September, og vil i tilfelle
g j e r n e bo i Chora
- det er ikke lett å finne fram til plasser å bo der, jeg har forsøkt.
Mulig vi tar noen netter i Batsi og, men jeg er veldig glad i Chora'r og vil gjerne ha gresk hverdagsliv og gode tavernaer
Tips om bosted m.m mottas med takk
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-04-06, 20:52
Martina E Martina E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Borås
Inlägg: 60
Standard Sv: Boende på Andros

Hej!
Andros låter mysigt!
Ni som varit på Andros, finns det någon direkt förbindelse med Naxos och Paros därifrån? Jag har tittat på GTP, men hittar ingen...
Om det finns..hur lång tid tar den båtresan?

//Martina
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-04-06, 23:27
Berras avatar
Berra Berra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Falun
Inlägg: 360
Standard Sv: Boende på Andros

Hej Martina!
Ska man till Andros och Tinos från Naxos alt Paros så är det bäst att åka via Syros, det går nog även via Mykonos men Syros är nog bästa alternativet

Paros/Naxos-Syros 1till 2 timmar
Syros-Andros ca 2 timmar


Ha de bra
//Berra
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-04-10, 20:12
Andriotissas avatar
Andriotissa Andriotissa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 109
Standard Sv: Boende på Andros

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Så bra, Andriotissa, håper "tilbudet" gjelder flere enn Berra

Vi reiser til Tinos om 2 1/2 uke, tiden blir for knapp til å besøke Andros
Så vi har planer om å reise dit i September, og vil i tilfelle
g j e r n e bo i Chora
- det er ikke lett å finne fram til plasser å bo der, jeg har forsøkt.
Mulig vi tar noen netter i Batsi og, men jeg er veldig glad i Chora'r og vil gjerne ha gresk hverdagsliv og gode tavernaer
Tips om bosted m.m mottas med takk
Hej Kari, Jag rekommenderar studios vid stranden som heter Rodavgi telefon 22820-22066 damen som äger huset heter Mantoula Stefanou. Där ligger också nägra tavernor precis bredvid och en supermarket och ett bageri. På kvällen går man upp till huvudgatan och tittar på folk. Det är helt grekiskt och sällsynt med turister i Chora. Vilket vi tycker är toppen. Jag har flera telefonnummer till boende i Chora om ni önskar. Bästa genuina tavernan ligger precis vid studion och heter Arxipelagos. Vill också rekommendera ett konditori som heter EPMES (Hermes) vid dte lilla torget på huvudgatan. Hör av er om ni vill ha fler telefonnummer för boende. Siv
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-04-11, 16:29
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Boende på Andros

Citat:
Ursprungligen postat av Andriotissa Visa inlägg
Hej Kari, Jag rekommenderar studios vid stranden som heter Rodavgi telefon 22820-22066 damen som äger huset heter Mantoula Stefanou. Där ligger också nägra tavernor precis bredvid och en supermarket och ett bageri. På kvällen går man upp till huvudgatan och tittar på folk. Det är helt grekiskt och sällsynt med turister i Chora. Vilket vi tycker är toppen. Jag har flera telefonnummer till boende i Chora om ni önskar. Bästa genuina tavernan ligger precis vid studion och heter Arxipelagos. Vill också rekommendera ett konditori som heter EPMES (Hermes) vid dte lilla torget på huvudgatan. Hör av er om ni vill ha fler telefonnummer för boende. Siv
T u s e n takk, Andriotissa/Siv
- jeg kommer gjerne tilbake med flere spørsmål når ferien nærmer seg
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-04-14, 10:58
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Boende på Andros

Funderar också på ett Androsbesök. I mitten av juni. Chora lockar mest som boendeort. Har kollat runt lite på nätet, mejlat ett antal boenden där och fått en del svar. Priserna verkar ligga lite högt, men det kanske blir så när det är nära fastlandet? Av de fem jag fått svar från, så är det bara två som tar under 50 euro natten, för en två-personers studio och en dryg veckas vistelse. De två är Irene's Villas och Pension Stella. Är det någon som känner till något (eller båda) av dom? Ett sätt att få ner priset kan ju förstås vara att boka på plats, men eftersom det tydligen alltså är en populär helgö för de fastlandsboende, så vete tusan om man törs...
/Thomas
Svara med citat
  #14  
Gammal 2010-10-14, 23:14
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Boende på Andros

Citat:
Ursprungligen postat av Andriotissa Visa inlägg
Hej Berra, Jag skulle råda er att boka hotell/rum i Chora istället för Batsi.
Mer genuin känsla i Chora då Batsi är iallafall för mig turistigt och maten i Chora är inte turistmat. Det är inget fel på Batsi men jag vill gärna slå fler alag för Chora som har två beacher att välja mellan och mer att se. Om ni är intresserade av boende i Chora så kan jag hjälpa till. Siv
Som du vet var vi v e l d i g fornøyde med dine anbefalinger, Siv

Chora Andros er en av de triveligste byene vi har besøkt i Hellas
Og, et s t o r t pluss er det at det finnes en strand på hver side av byen? -ikke mange, om noen ?, andre Choraer har vel det
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT