Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-04-09, 09:30
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Parkering på Kastrup

Vi reser i juni till Aten från Kastrup och håller just nu på att leta efter bra parkeringsmöjligheter.
Vi reser med Sterling och får då bra pris på något som heter Parkzone. Vad jag förstår av informationen på deras hemsida skall det finnas bussar till terminalerna. Någon som vet, någon som har parkerat där eller finns det bättre alternativ? Det skall enligt deras hemsida ta ca 15 minuter att gå till lufthavenen. Någon som gjort det? Ser vanskligt ut på kartan med stora Öresundsmotorvägen att passera över eller under?

Kicki
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-04-09, 12:22
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Parkering på Kastrup

Har just kollat Sterlings hemsida och sett kartan över området med deras Parkzone, och även om det ser det besvärligt ut med motorvägen, så är det inte värre än att man går ÖVER motorvägen längs Amager Strandvej till Ellehammersvej. Vi brukar köra den vägen när vi kommer till flygplatsen och ska parkera i område P9, där vi brukar parkera.
20 min. skulle jag nog beräkna för promenaden från Sterlings Parkzone!

Här är en länk till Lufthavnsparkeringen i Kastrup:

http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Til+og+fra+lufthavnen/Parkering/Priser+og+betaling.htm

Från område P9, där vi brukar parkera, tar det bara 5 min. att gå till Terminal 2 eller 3.
Område F2 ligger ju också bra och är något billigare.
Vi har aldrig varit på P15, men när man ser på kartan, så skulle man tro att det tar ca 15 min. att gå. Här har de ju ”hyfsat” pris.

På följande sida finns tel.nr. till Lufthavnsparkeringen, jag tror jag skulle ringa och höra om det går bra att promenera längs Kystvejen:

http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Til+og+fra+lufthavnen/Parkering/

Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-04-09, 14:03
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 735
Standard Sv: Parkering på Kastrup

Citat:
Ursprungligen postat av kize
Vi reser i juni till Aten från Kastrup och håller just nu på att leta efter bra parkeringsmöjligheter.
Vi reser med Sterling och får då bra pris på något som heter Parkzone. Vad jag förstår av informationen på deras hemsida skall det finnas bussar till terminalerna. Någon som vet, någon som har parkerat där eller finns det bättre alternativ?
Kicki
När vi parkerade på Kastrup för två år sedan stod vi på den gula F1 pakeringen. (Kolla kartan på flygplatsens hemsida) Det gick gratis bussar runt runt hela tiden med jämna mellanrum och funkade bra. Det tog bara max 5 min från parkeringen till avresehallen. När ska ni åka? Spara en plats på parkeringen åt oss bara
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-04-09, 15:10
lenada lenada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 35
Standard Sv: Parkering på Kastrup

Jag har också goda erfarenheter av att parkera på F1, det var ingen konst alls att ta gratisbussen till terminalen. Vi ställde bilen där i 6 veckor och om jag minns rätt betalade vi ca 1100:- SEK för hela den tiden.
/ Lenada
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-04-10, 10:57
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Parkering på Kastrup

Hej!

Vill bara slå ett slag för möjligheten att parkera på vid Svågertorp/Malmö Syd för att därifrån ta tåget (som går åtminstone varje kvart) över bron till Kastrup.
Lätt och billigt att parkera, billigt att ta tåget i relation till broavgift för bil och smidigt att från tågstationen ta rulltrappan rakt upp till incheckningsdiskarna på Kastrup.
Trevlig resa

/Magnus
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-04-11, 12:27
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Parkering på Kastrup

Håller med Lemon, parkera på Svågertorp, ta tåget över bron, på Kastrup rullbandet upp till incheckningen. Jag parkerade vid Kastrup för två år sedan, P-hus 4 eller något liknande, skulle ta bussen till terminalen... Jag var där för tidigt så bussarna hade ej börjat gå, fick traska dit med bagaget, tog säkert en kvart! Fy va trist. Billigare att parkere på Svågertorp. Tågen går ungefär 3 ggr i timmen.
MVH/Yeasou
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-04-11, 13:01
*Nicki* *Nicki* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 66
Standard Sv: Parkering på Kastrup

Hej,
vi har också börjat fundera på det där med parkering vid Kastrup så tack för tipset om Svågerup. Men, hur hittar man dit? Vi kommer körandes från Göteborg. Kör man mot bron? Står det skyltat eller hur hittar man?

Är Svågerups parkering övervakad?

*Nicki*
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-04-11, 14:05
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Parkering på Kastrup

Via länken http://www.parkering.malmo.se/parkering/svager.htm från Malmö Stad finns mer info om parkeringsmöjligheter vid Svågertorp. Jag rekommenderar också att parkera vid Svågertorp och därifrån ta tåget direkt till flygplatsen där det är mycket bekvämt med rulltrappan upp till incheckningen.

//Zanét
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-04-11, 20:55
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Parkering på Kastrup

Ett stort Tack för era svar!
Vi stannar i Svågertorp och tar tåget över, det verkar vara det smidigaste och billigaste alternativet.
Kicki
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-04-11, 21:20
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Parkering på Kastrup

Det är i alla fall väldigt enkelt och bekvämt med rullbandet som rullar direkt upp från stationen till Terminal 3.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-04-19, 19:14
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Parkering på Kastrup

Hej,
vi har också börjat fundera på det där med parkering vid Kastrup så tack för tipset om Svågerup. Men, hur hittar man dit? Vi kommer körandes från Göteborg. Kör man mot bron? Står det skyltat eller hur hittar man?

Är Svågerups parkering övervakad?

Hej Nicki. Kom ihåg att stället du ska svänga av motorvägen innan bron heter "SVÅGERTORP" Det är sista tågstationen innan Öresundsbron. Från Göteborg är det bara att gasa på, förbi Halmstad, Ängelholm, Helsingborg och sedan är det Landskrona och efter en halv timme så är ni utanför Malmö! Kör bara efter skyltarna så går det fint!
Lycka till!
MVH
Yeasou
Svara med citat
  #12  
Gammal 2006-04-20, 09:07
jesper86s avatar
jesper86 jesper86 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 33
Standard Sv: Parkering på Kastrup

Vill också passa på att tipsa om Svågertorp. Vi brukar alltid parkera där när vi skall flyga från Kastrup och det har aldrig varit några problem. Jag tror inte heller du får några problem att hitta dit utan det är bara att följa skyltarna.

Ha en trevlig semester!!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2006-04-20, 11:06
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Parkering på Kastrup

Absolut mitt tips också!! Svågertorp är jättebra och suveränt med tåget direkt till Kastrup... Bara kliva av hitta rätt terminal dit man kan ta sig inomhus och sen checka in.... Jag tror det blir mycket billigare också!!!!Ingen broavgift.Det går inte att missa skyltningen på motorvägen...
Jag och maken , som bor i Lund tar ju tåg dierkt! ÄNNU BÄTTRE!!!

Lissi
Svara med citat
  #14  
Gammal 2006-04-20, 11:49
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Parkering på Kastrup

Det finns ett smidigt alternativ, för Göteborgare som reser från Kastrup, det är att åka med "Säfflebussen". Den har avgångar dagligen hela dygnet och stannar vid terminal 3 på Kastrup. Kostar 225-280 kr beroende på datum. Avgår från Nils Eriksson platsen.

http://www.safflebussen.se/index.php...e=se&page=seek

Malin
Svara med citat
  #15  
Gammal 2006-04-20, 17:59
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Parkering på Kastrup

Citat:
Ursprungligen postat av nilam
Det finns ett smidigt alternativ, för Göteborgare som reser från Kastrup, det är att åka med "Säfflebussen". Den har avgångar dagligen hela dygnet och stannar vid terminal 3 på Kastrup. Kostar 225-280 kr beroende på datum. Avgår från Nils Eriksson platsen.
Malin
Exakt samma gäller Swebus. Vissa turer går Gbg direkt till Malmö och sedan vidare till Kastrup. Tar knappt 4 timmar. Och så finns det ju tåg. Bl a X2000 från Gbg som stannar vid Kastrup. Men det blir ju lite dyrare...

Peter
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT