Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-03, 13:41
j-lem j-lem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 63
Standard villa maria vekri...

Kalimera till alla greklandsälskare!!
Vi sitter just nu på uteplatsen på villa maria vekri här i koufonissi.
Jag ber om ursäkt om man inte får göra reklam för hotell eller dylikt, men jag kan bara inte låta bli att skriva några rader om hur fantastiskt skött detta lilla privata hotell är..
Jag rekommenderar verkligen detta till alla som har vägarna förbi koufonissi. När vi kom in med båten stod dom och väntade på oss(jag hade förbokat). Dom körde väskorna och oss allihopa till hotellet och sen blev vi erbjudna kaffe, mackor och en hembakad bulle som ägarens mamma hade bakat.
Städning varje dag av värdfamiljen själva och ett glatt humör varje dag..
Så, om jag nån gång får frågan om vart man ska bo på koufonissi svarar jag defenitivt villa maria vekri.
I övermorron drar vi vidare till antiparos. Blir minst lika bra där!!
Ha de gött allihopa önskar Jani med familj från ett soligt o glatt koufonissi!!!:-)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-07, 17:54
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Kristinehamn
Inlägg: 178
Standard Sv: villa maria vekri...

Får man fråga vad du betalat för boendet??

Maritha
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-10, 16:37
j-lem j-lem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 63
Standard Sv: villa maria vekri...

vi betalade 50 euro 29-30/6. Sen var det 75 euro per natt.
då var vi 3 vuxna o ett barn i en jättefin studio. vi bokade detta boende redan i vintras eftersom vi var ett stort sällskap på 12 personer. annars hade vi nog tagit nåt på plats, men detta boende var värt varenda krona. på avresedagen kom värdparet med en petflaska hemmagjord retsina till oss oxå. bara en sån sak....:-)
jag kan inte nog rekommendera detta för vi var så positivt överraskade av bemötandet och servicen vi fick.
sitter nu på antiparos och njuter av sista dagarna på denna ö-luffen!!
jani :-)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-07-10, 22:23
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: villa maria vekri...

Seriöst, jag skulle aldrig betala 75€ för boende. Men jag är jag och smaken är som baken eller hur?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-07-11, 09:28
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Kristinehamn
Inlägg: 178
Standard Sv: villa maria vekri...

Inte jag heller faktiskt, har öluffat många många år, har aldrig förbokat, och aldrig betalat mer än 45 eur, för det mesta 30 eur, men det gäller att tjata en stund, ja vi får se hur det blir med boendet i höst, hamnar vi här, så kommer ett utlåtande

Maritha
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-07-12, 14:54
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: villa maria vekri...

Det bemötande och den service ni har fått låter ju perfekt, men min erfarenhet är att precis så blir man bemött på de flesta mindre ställen, utan att betala 50 - 75 euro/natt. Alla rumsuthyrare på Koufonissi hämtar sina gäster i hamnen och kör bagaget till huset där man ska bo oavsett om man har bokat i förväg eller inte, de allra flesta bjuder på något när man kommer, och gärna lite då och då om man stannar mer än ett par nätter. 25 euro för ett dubbelrum i juni, 30 i juli, är det mesta jag har betalat och då har service och bemötande varit fantastiskt!
Våga
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-07-14, 13:40
Spigget Spigget är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Höllviken
Inlägg: 31
Standard Sv: villa maria vekri...

Vi ska ev till Koufonissi nu i juli/aug och vill helst inte bo för dyrt. Bäst är ju att förboka när man kommer så sent som vi. Vart bodde ni för 30 i juli? Jag tänkte ta kontakt med dom och höra mig för.
skulle vara kul för det är exakt 10 år sen sist och mycket har ju hänt sedan dess kan jag tro!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-07-14, 22:44
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Kristinehamn
Inlägg: 178
Standard Sv: villa maria vekri...

Ja detta är jag också intresserad av att veta
Maritha
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-07-15, 18:21
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: villa maria vekri...

Citat:
Ursprungligen postat av j-lem Visa inlägg
vi betalade 50 euro 29-30/6. Sen var det 75 euro per natt.
Det där funderar jag lite på. Är det någon som känner igen den varianten?

Jag har inte sällan varit i Grekland över månadsskiften men aldrig behövt betala nästa månads pris. Jag har fått det pris vi kommit överens om för varje dygn hela vistelsen.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-07-18, 01:06
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: villa maria vekri...

Men menar du på fullt allvar att ni förbokade rummen för 12 personer många månader på förhand och de redan då hade mage att ändra priset under tiden ni skulle bo där? Det spelar ingen roll hur bra boendet är så skulle jag aldrig gå med på något liknande, jag har heller aldrig varit med om att man försökt sej på något sådant. Att de bjöd på en del goodwill i form av gåvor är ungefär som ett gäng vi träffade nu senast. De hade åkt taxi från Santorini flygplats till hamnen och betalat 50€, de fick en stor kram av taxichaffisen innan han troligen åkte hem för dagen, senare hade de kommit på hur mycket de egentligen hade betalat.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-07-18, 10:51
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 849
Standard Sv: villa maria vekri...

Jag misstänker att det kanske är så att redan närdu j-lem bokade så fanns det en prislista som visade att det efter 30 juni var ett högre pris. Och det är väl inte alls så ovanligt?? Nästan alla tar ett högre pris i högsäsong (om man inte är stammis på stället). Har man då bokat via en hemsida så är man ju medveten om det. Att det var ett högt pris kan jag ju också tycka men bara man är nöjd så. Och det är ju du j-lem! Kul att det blev en sådan positiv upplevelse av denna fina ö och alla trevliga människor där.

//maji
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-07-18, 11:26
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: villa maria vekri...

Jag tycker också att det är dyrt,men om man fått ett pris innan och accepterat det och sen dessutom är jättenöjd med boendet och gärna vill bo där igen och gärna rekomenderar stället så kommer ju frågan: Är man verkligen lurad då????
Det verkar ju av svaren som om j-lem borde känna sig lurad.

Jättekul att ni är nöjda med boendet.

Lissi
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-07-18, 13:17
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: villa maria vekri...

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
Jag misstänker att det kanske är så att redan närdu j-lem bokade så fanns det en prislista som visade att det efter 30 juni var ett högre pris. Och det är väl inte alls så ovanligt?? Nästan alla tar ett högre pris i högsäsong (om man inte är stammis på stället).
Sådana prislistor har nog de flesta hotell som har en websajt. Men det innebär ju inte att man inte kan förhandla om priset, är min erfarenhet. Själv har jag aldrig behövt betala olika priser under samma vistelse.

Prislistor på webben kan man ofta ta med en nypa salt. De verkar ofta vara önske- snarare än prislistor. Så även i fallet Villa maria vekri - enligt deras sajt tar de 90 euro juli-augusti och 45 september till juni
Svara med citat
  #14  
Gammal 2010-07-18, 13:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: villa maria vekri...

Fast på vissa mindre öar ÄR det omöjligt att förhandla innan. Vi försökte för några år sen på Milos dit vi skulle åkt i månadsskiftet juli-augusti och något boende under 80 euro kunde vi INNAN resan icke förhandla oss till på de ställen vi var intresserade av. Att åka dit ändå och chansa hade vi ingen lust till. Vi åkte då till Naxos istället där vi hittade en inte allt för fin studio men med centralt läge med balkong för om jag minns rätt 40 euro/natt om vi stannade 5 nätter.

Lissi
Svara med citat
  #15  
Gammal 2010-07-18, 13:40
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: villa maria vekri...

Fast vad jag menar är bara att man inte behöver ta priset på prislistan på nätet som skriven i sten. Kollar man på webben i efterhand när man själv eller någon man känner har bott på ett ställe så står där ett högre pris än det man betalade, även om man inte prutade.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2010-07-18, 14:11
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: villa maria vekri...

Prislista på nätet är väl förmodligen samma priser som står på insidan av dörren på rummen. Dessa priser är maxpriser. Tar dom ut högre pris gör dom sig skyldiga till olagligheter. Därför, tror jag, dessa priser är väl tilltagna, speciellt i juli-augusti.
På Milos ville hotell Irini först ha 30€ i hamnen. När vi kom upp på rummet så ville han ha 30 för juninätterna och 35 för julinätterna. Men det såg vi till att inte gå med på... För övrigt ett alldeles förträfligt boende på Milos.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2010-07-18, 20:08
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 849
Standard Sv: villa maria vekri...

Visst är det så att de priser som står på webbsidan nästan alltid är högre än om du står nere i hamnen och kommer överens om ett pris. Men nu var det ju så att j-lem hade ett sällskap på 12 personer med sig och då åker man kanske inte till Kofounissia i slutet på juni utan att ha bokat i förväg. Har man dessutom inte bott på ön tidigare och känner till något boende så kan det nog vara svårt att få ett bra pris.

//maji som alltid bor på Villa Ostria när jag är på Kofounissia.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2010-07-23, 19:43
j-lem j-lem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 63
Standard Sv: villa maria vekri...

jag fattar att folk tycker det låter dyrt med det priset vi betalat. men som sagt, vi var ett stort sällskap och valde att förboka just av den anledningen. sen skiljde det i pris mellan juni och juli. därav var dom 2 första dagarna billigare. detta visste vi redan när vi bokade, så det kom inte som nån överraskning.

angående det trevliga bemötande, så är det inte ofta vi har haft turen att bli bemötta på det viset vi blev. då ska man ändå ha i beräkningarna att jag och min familj har besökt 18 olika grekiska öar genom åren!!

hade jag däremot enbart rest med min fru och dotter, så hade jag inte förbokat nånting och bokat allting på plats. då är man ju i lite bättre läge att förhandla om priset.

i det stora hela så vart vi jättenöjda med våran vistelse på villa maria vekri och jag rekommenderar verkligen det till andra. sen om man kan deala till sig ett bättre pris, så grattis!!
ha de gött alla greklands älskare där ute!!
bara ca 1 år kvar till nästa semester...:-)
Jani från ett somrigt göteborg!!
Svara med citat
  #19  
Gammal 2010-07-23, 21:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: villa maria vekri...

Som jag sa i ett tidigare inlägg: Är man jättenöjd med vistelsen, tycker man priset är OK och det är överenskommet innan, man är nöjd och man vill rekommendera stället.... Då är väl allt helt OK! Jag kan själv tänka mig att bo där efter era rekommendationer om jag inte hittar billigare med samma standard.

Lissi
Svara med citat
  #20  
Gammal 2010-08-07, 10:47
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: villa maria vekri...

Citat:
Ursprungligen postat av j-lem Visa inlägg
vi betalade 50 euro 29-30/6. Sen var det 75 euro per natt.
då var vi 3 vuxna o ett barn i en jättefin studio. vi bokade detta boende redan i vintras eftersom vi var ett stort sällskap på 12 personer. annars hade vi nog tagit nåt på plats, men detta boende var värt varenda krona.)
Hej!
Jag har själv för första gången betalat mer än jag gjort tidigare för ett boende. Vi bodde på Patmos Garden på Patmos och jag tycker att det var värt det. Om man tycker att man får det man betalar för är väl inget boende för dyrt oavsett vad det kostar?!


Dessutom skulle jag aldrig pruta på ett pris. De säger vad boendet kostar och om jag då tycker att det är för dyrt är det väl på sin plats att jag går till ett annat ställe som har ett pris jag är beredd att betala.
Varför skulle mina pengar vara viktigare än deras - det är dessutom deras levebröd.

/Ofelia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT