Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2009-06-14, 10:27
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Prasinou på donoussa

Kom just till paros fran Donoussa efter att ha bott hos Dimitris Prassinou. Fantastisk liten o och fint stalle att bo pa. Dock inga internetcafe sa man fick ju lite abstinens!
Nu har du ju redan fatt bekraftat att det ar det huset med pilen pa som Janne visat pa dock
Jag bodde ocksa pa nedervaningen med utsikt mot hamnen, riktigt fint. Men en sak man kan papeka om du verkligen vill ha "den dar" utsikten sa ska du ha de ovre tva rummen i huset som har ostaord utsikt (bilden ar tagen darifran). Han har ett antal rum mot garden utan utsikt ocksa, sa du vet.
Jag betalade forresten 25e per natt, riktigt bra pris tyckte jag.

Angaende forvirringen om alla "Prasinous" sa finns det ett stalle strax till vanster om Dimitris pa bilden ovan som heter "Voula Prasinou" ocksa. Kollade inte priserna dar men aven det har fin hamnutsikt.

Sag ocksa "Maria-i-gubbfikets" stalle som Tobbe namnde. Ligger uppe pa hojden bortanfor hamnen, riktigt fint lage. Kunde dock inte se nagon skylt eller telefonnumer dit tyvarr.

Hoppas du far en trevlig vistelse pa Donousa, en riktig parla om man vill varva ner! Fin att vandra runt pa ocksa, jag gjorde ett "helvarv" runt on pa en dag!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2009-06-14, 10:35
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Prasinou på donoussa

Hej!
Tack för en direktrapport!
Ryktet sprider sig snabbt här på Kalimera och när vi ringde så var rummen mot havet redan fullbokade, så vi tog ett som var in mot gården för 35 euro (3 bäddar och studio). Skönt att ha något bokat när man kommer mitt i natten.
Ha en fortsatt skön semester på Paros!
/Ofelia
Svara med citat
  #23  
Gammal 2009-06-14, 10:46
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Prasinou på donoussa

Citat:
Ursprungligen postat av ofelia Visa inlägg
Hej!
Tack för en direktrapport!
Inga problem
En sak jag kan tipsa om, sakrskilt om det ar ert forsta besok pa on med barn, ar att utbudet i mataffaren (det skulle finnas tva men jag hittade bara en pa 3 dagars letande) ar ganska begransat.
Nu fick de rejal pafyllning sista dagen, men nar jag skulle handla sa var det svart att hitta nat annan middagsmat an pasta och krossade tomater samt tonfisk
De vanligaste sakerna finns ju men rakna inte med nagot overflod. Om ni har speciella krav pa mat skulle jag nog rekommendera att ladda upp i Aten eller pa nagon storre o.
Sadana saker som salt, peppar, kryddor och en liten flaska diskmedel och en diskborste skulle jag nog ta med mig ocksa om jag ska bo i studio och fixa krubb. Kalla mig snal, men det ar lite fanigt att kopa saker dar som man kanske anvander max 1/4 av...
Svara med citat
  #24  
Gammal 2009-06-14, 13:00
Leomans Leomans är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Inlägg: 4
Standard Sv: Prasinou på donoussa

Citat:
Ursprungligen postat av ofelia Visa inlägg
Det stämmer med Jannes telefonnummer så nu är det bokat och klart.

Tack för hjälpen!
/Ofelia
Vilket pris har ni fått för boende på Donoussa? Vi var där 2007 och betalade då 35 eur för en gigantlägenhet. Hur ser prisläget ut nu?

*ser nu att det delvis redan är besvarat ovan*

//A-L
Svara med citat
  #25  
Gammal 2009-06-14, 17:57
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Prasinou på donoussa

Citat:
Ursprungligen postat av Yak Visa inlägg
Inga problem
En sak jag kan tipsa om, sakrskilt om det ar ert forsta besok pa on med barn, ar att utbudet i mataffaren (det skulle finnas tva men jag hittade bara en pa 3 dagars letande) ar ganska begransat.
Nu fick de rejal pafyllning sista dagen, men nar jag skulle handla sa var det svart att hitta nat annan middagsmat an pasta och krossade tomater samt tonfisk
De vanligaste sakerna finns ju men rakna inte med nagot overflod. Om ni har speciella krav pa mat skulle jag nog rekommendera att ladda upp i Aten eller pa nagon storre o.
Sadana saker som salt, peppar, kryddor och en liten flaska diskmedel och en diskborste skulle jag nog ta med mig ocksa om jag ska bo i studio och fixa krubb. Kalla mig snal, men det ar lite fanigt att kopa saker dar som man kanske anvander max 1/4 av...
Jo, om det är att vara snål, då är jag också snål. Just kryddor, diskmedel, diskborste och lite annat smått och gott ligger redan på "packningsbordet". Vi har även bunkrat upp med några torrvaror.

Åter igen tack!

/Ofelia
Svara med citat
  #26  
Gammal 2009-06-14, 20:09
Ellabella Ellabella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 25
Standard Sv: Prasinou på donoussa

Kom äntligen fram. Men jag vet inte om jag med min fråga startade en anstormning för nu ville hon ha 75 Euro för en apartment med balkong och utsikt den 4 Juli för 5 nätter. För dyrt sa jag då hade hon en med lite sämre utsikt för 60 Euro. Jag får nog fundera.... Tack för alla svar men jag känner att det drog iväg lite väl mot vad jag tänkt. Fast något måste vi ju boka när vi kommer mitt i natten, så vi får väl se hur det blir...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT