Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-02, 18:49
Nickas avatar
Nicka Nicka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 161
Standard Vilka öar ska vi välja?

Hej!

Har beställt flygbiljetter till Aten den 16/7. Nu sitter vi här och kan inte bestämma oss för vilka öar vi ska besöka. Vi funderar på Andros, Tilos och Syros. Är det någon här som kan berätta lite om dessa öar? Vi har två barn 7 och 9 år gamla. Vi gillar öar som Naxos,Lefkas,Kefallonia mfl. Vi skulle vilja prova några nya öar den här gången (tror vi)

nicka
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-04-03, 09:19
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Vilka öar ska vi välja?

Citat:
Ursprungligen postat av Nicka Visa inlägg
Nu sitter vi här och kan inte bestämma oss för vilka öar vi ska besöka. Vi funderar på Andros, Tilos och Syros. nicka
Du menar TiNos antar, TiLos ligger i närheten av Rhodos.

Jag skulle inte valt Andros, Tinos och Syros, i stället skulle jag ha åkt till Serifos, Sifnos och Milos. Egentligen ska jag inte uttala mig om Andros, det är de enda ö i Kykladerna som jag inte varit på, men om jag järmför Tinos och Syros med Serifos, Sifnos och Milos så blir valet lätt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-04-03, 12:05
Nickas avatar
Nicka Nicka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 161
Standard Sv: Vilka öar ska vi välja?

Hej!

Tack för tipset! Jag har själv börjat tveka när det gäller Andros, Tinos och Syros. På Sifnos har jag varit en gång och gillade ön. Milos har jag läst om här och tycker det verkar vara en fin ö. Är det en ö man behöver förboka hotellrum på? Vi reser den 16/7-1/8. Förra året var vi på Naxos i augusti och då hade vi inte bokat. Trots att det var mycket folk hittade vi bra rum.

Nicka
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-04-03, 12:16
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Vilka öar ska vi välja?

Citat:
Ursprungligen postat av Nicka Visa inlägg
Milos har jag läst om här och tycker det verkar vara en fin ö. Är det en ö man behöver förboka hotellrum på? Vi reser den 16/7-1/8.
Nicka
Nja, när vi var där under samma period för två år sedan blev vi utan rum första natten, anlände mycket tidig morgon. Till viss del får vi nog skylla oss själva, vi hade fått för oss att vi absolut ville bo i Adamas och där fanns inget. Framåt lunchtid dagen efter hade vi boendet klart. Vi var totalt tre familjer, 5+5+3, det var något svårare för de familjer som var
5 personer att hitta något.
Blev du något klokare av detta svar?
// Helén
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-04-03, 19:57
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Vilka öar ska vi välja?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
när vi var där under samma period för två år sedan blev vi utan rum första natten,// Helén
Måste fråga : Hur tillbringade ni 13 personer första natten ?
Lars Nyfiken
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-04-03, 22:14
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Vilka öar ska vi välja?

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Måste fråga : Hur tillbringade ni 13 personer första natten ?
Lars Nyfiken
Vi har inte fått sviter eller några men av natten utomhus. Vi åker fortfarande utan att ha förbokat. Kanske inte just till Milos. Fast ön lockar till återbesök. Vi kom fram vid halv tre tror jag det var. Det var bara att blåsa upp strandmadrasserna och ta sarongen som täcke

Det måste varit på gränsen till vildcamping, ett nattöppet café i hamnen fick sålt många koppar kaffe, vi var väldigt trötta, men humöret var på topp.
Några gick och la sig i vänthallen. Vi vet vad alla? lösspringande hundar på Milos gör och var de befinner sig på natten. Roade oss helt henkelt med att se byn vakna till liv. Soluppgången var fantastiskt, tyvärr var det ingen som orkade engagera sig i någon fotografering.
Detta är inget jag rekommenderar, men det funkade. Det var ju varmt!
// Helén
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-04-03, 22:16
Andriotissas avatar
Andriotissa Andriotissa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 109
Standard Sv: Vilka öar ska vi välja?

Självklart så skall ni åka till Andros. Inga turistgetton en underbart grön ö med källor och vattenfall. Fantastiskt god mat (ingen "turist" mat) utan lokala specialiteter. Om man gillar att vandra så är den perfekt. Fina stränder och en mycket vacker ö.
Siv
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT