Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-22, 16:27
Sevillana Sevillana är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 1
Standard Vilken ö passar oss?

Jag funderar på att boka en semestervecka på grekisk ö framåt september i år.
Vad jag söker är avkoppling, god mat och vacker natur. Vi kommer spendera sommaren med att bygga hus och kommer vara i stort behov av avkoppling och samvaro utan stress i september - misstänker jag.

Min sambo har inte varit i Grekland tidigare. Jag har besökt Rhodos, Kreta och Naxos. Naxos var det stället som jag gillade bäst och jag åker gärna dit igen, samtidigt hade det vart kul att se något nytt.
Jag vill gärna åka till en mindre ö utan alltför mycket röj eller stora charterkomplex. Gärna en ö där man kan hyra en moped (går det på B-körkort nuförtiden?) och utforska lite utan att slåss med alltför mycket trafik.

Öar jag har titta lite på är Paros, Samos eller Naxos. Men vad säger ni kära greklandsexperter, vilken ö kan passa oss.

Är tacksam för all input.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-23, 08:25
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Vilken ö passar oss?

Naoussa på Paros, Skiathos eller skopelos ville jeg ha fåreslått Alt etter hvor mye "liv" dere ønsker...
Jeg skal en tur på Milos i år som frister meg, hadde sikkert også vært fint for dere. Ingen charter dit, men rimlig med fly over så om dere hadde fått rimlige biletter til Athen så hadde det gått smidigt.. (om dere får landing på formiddagen)

Ia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT