Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-02-20, 20:14
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Rakadiko

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Lissi jag tror att du hade läckra matbilder i min gamla tråd om Rakadiko. Sunny, tror den hette Äta bra i Pireus - eller nåt sånt.
Jag hittade din tråd, där fanns matbilder som Lissi lagt in.. ....såg så gott ut!
Nu blev jag plötsligt väldigt hungrig!..
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-02-20, 20:25
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Rakadiko

Ja, där är verkligen supergott. Har för mig att du skrev nån gång att du inte var så noga med maten i Grekland. Går du till Rakadiko är risken att du ändrar dig
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-02-20, 20:59
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Rakadiko

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Har för mig att du skrev nån gång att du inte var så noga med maten i Grekland. Går du till Rakadiko är risken att du ändrar dig
Vad jag menade då, var att det inte i första hand är maten i Grekland som är orsaken till att jag vill åka dit.. utan helheten!
Men det gör ju inget att maten är så supergod där!..
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-02-21, 03:16
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Rakadiko

Sunny,

Jag vill dra mig till minnes att du i tidigare tråd/ar varit lite tveksam till vistelser i Pireus. Stopp nu!!! Detta är inget försök att skriva dig på näsan att du har fel, så du har absolut inget du behöver försvara. Vi tycker olika och det är ju helt OK. Men .....

.... jag som älskar Pireus tycker mig ana en lite mera positiv inställning hos dig, och jag ser fram emot att framöver få höra hur du upplever stan.

Ditt svar på hur du upplevde min vägbeskrivning gjorde mig glad. "Det känns som jag varit på en promenad i Pireus."

Jag ser fram emot att få höra från dig när du gjort den promenaden! Pireus är mycket speciellt tycker jag. Hoppas att du tar den promenaden!

Masse
Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-02-21, 09:30
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Rakadiko

Masse, jag har ritat in en lite annan väg tror jag , för att Sunny ska få gå en längre bit av mysiga Karaoli& Dimitriou..Vägarna är lika långa....Vi gick denna väg från hotellet de gånger vi åt på Rakadiko.

Sen Sunny får du inte missa området runt saluhallen! Fantastiska gator med butiker som hål i väggen. Precis som runt saluhallen i Aten.

Här kommer några fler matbilder: Från nov 2014













Allt vegetariskt!

Lissi - med influensa och feber sen i måndags....UTTRÅKAD!
Svara med citat
  #26  
Gammal 2015-02-21, 12:21
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Rakadiko

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Sunny,

Jag vill dra mig till minnes att du i tidigare tråd/ar varit lite tveksam till vistelser i Pireus. Stopp nu!!!

.... jag som älskar Pireus tycker mig ana en lite mera positiv inställning hos dig, och jag ser fram emot att framöver få höra hur du upplever stan.

Ditt svar på hur du upplevde min vägbeskrivning gjorde mig glad. "Det känns som jag varit på en promenad i Pireus."

Jag ser fram emot att få höra från dig när du gjort den promenaden! Pireus är mycket speciellt tycker jag. Hoppas att du tar den promenaden!

Masse
Masse jag har tidigare skrivit att Piraeus är en aning stökigt! När man kommer direkt från en lugn och harmonisk ö som tex Amorgos, då är kontrasten väldigt stor, sen blev jag lite negativt inställd pga att en del skrev att de blivit rånade där.

Men har insett att rånrisken inte är större där än här i Västerås.. .......
Nu har jag ju varit i Piraeus några gånger så nu känns det lite mer hemma för mig, även om jag endast övernattat 2 gånger och därutöver åkt med färja direkt eller till flygplatsen.

Jag bad Lissi om en vägbeskrivning från busshållplatsen nära Lilia hotel så jag inte behöver åka ner enda till hamnen vid ankomst, hon ska skicka en karta så jag kan visa busschauffören vart jag ska stiga av och i samband med det så får jag även en vägbeskrivning till Rakadiko, så nu har jag två vägar att välja på!
Eller om jag tar en taxi dit när jag checkat ut, annars måste jag ju tillbaka och hämta bagaget,känns bökigt att dra på en rullväska hela den vägen.

Efter Lissis resebrev därifrån känns det lockande med en vinterresa till Aten/Piraeus så svar JA jag är mer positivt inställd till Piraeus nu....




Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg

Sen Sunny får du inte missa området runt saluhallen! Fantastiska gator med butiker som hål i väggen. Precis som runt saluhallen i Aten.

Här kommer några fler matbilder: Från nov 2011





Allt vegetariskt!

Lissi - med influensa och feber sen i måndags....UTTRÅKAD!
TACK, Lissi för de fantastiska matbilderna, ser underbart gott ut!..

Ska försöka hinna med området runt saluhallen, kanske får avsluta med ett par dagar i Piraeus .

Krya på dig!
Svara med citat
  #27  
Gammal 2015-02-24, 00:49
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Rakadiko

[quote=inkfish;354656] Där finns en del ovanligare rätter quote] Ovanligare som i alla kanske inte gillar de, eller bara annorlunda men väldigt goda? Jag gillar inte alltid allt för ovanlig mat nämligen...
Svara med citat
  #28  
Gammal 2015-02-24, 09:13
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Rakadiko

Ovanliga, men goda... Inte konstiga...

Lissi
Svara med citat
  #29  
Gammal 2015-02-24, 18:59
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Rakadiko

Håller med Lissi. Inte konstiga, jag såg inget om brässerad griskind på menyn. Men en del rätter var specifikt kretensiska, de var ovanliga för de grekiska menyer som vi turister oftast möter. Men absolut inget konstigt eller svårätet.
Svara med citat
  #30  
Gammal 2015-02-24, 22:49
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Rakadiko

Så bra! Kollade menyn i går och tack och lov utan både griskinder och svansar
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT