Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2009-02-03, 18:49
vattenkastanjs avatar
vattenkastanj vattenkastanj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Skåne
Inlägg: 5
Standard Sv: Ni som har åkt charter till Skopelos?

Citat:
Ursprungligen postat av Mette Visa inlägg
Omkring minibåd, så går der kun en båd til Glistiri-stranden. Om der er godt at snorkle der, ved jeg ikke.

Til gengæld går der en glasbundbåd hver dag. Da ved jeg, at man impulsivt kan komme til en øde strand (hvor man ikke kan gå til), og snorkle og bade.

Der er ikke meget at købe på Skopelos. Et par tøjbutikker og et par suvenierbutikker er alt hvad Skopelos stad byder på.

Til gengæld er der 2-3 gode keramikbutikker/værksteder, hvor du kan købe spændende keramik.

Hvis du vil powershoppe, så er det ikke på Skopelos.

Mette
Hej Mette.

Okej, tack för informationen
Svara med citat
  #62  
Gammal 2009-02-28, 22:09
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Ni som har åkt charter till Skopelos?

Hej Mette !
Glasbundbåt som tar en tur till en öde strand som man ej kan gå till !
Var utgår den båten ?
Har du själv provat den turen när du var på Skopelos ?
Birgitta 63
Svara med citat
  #63  
Gammal 2009-03-02, 21:33
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Ni som har åkt charter till Skopelos?

Ho ho Mette !
Hur var glasbundbåten ?
Hade du själv prövat båten ?
Tack på förhand.
Birgitta 63
Svara med citat
  #64  
Gammal 2009-03-04, 20:52
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: København
Inlägg: 638
Standard Sv: Ni som har åkt charter till Skopelos?

Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta63 Visa inlägg
Ho ho Mette !
Hur var glasbundbåten ?
Hade du själv prövat båten ?
Tack på förhand.
Birgitta 63
Nej Birgitta jeg har ikke selv prøvet båden, men jeg har bekendte der har prøvet den, og er meget begejstret... Jeg er sikke på det er en oplevelse.

/Mette
Svara med citat
  #65  
Gammal 2009-03-05, 13:59
Maria26 Maria26 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 30
Standard Sv: Ni som har åkt charter till Skopelos?

När vi åkte till Skopelos i somras behövde vi inte vänta så mycket som 4 timmar i Skiathos stad, det var nog snarare 1,5 timme, och det kändes inte alls länge. På vägen hem fick vi också vänta några timmar i Skiathos stad, men då kan jag rekommendera att äta frukost på någon taverna i hamnen, där kan man sitta länge och njuta av sin frukost och titta på folk
Väl på Skopleos så besökte vi många olika stränder, mina favoriter blev Panormos (här finns solstolar och taverna) och även Kastani. Denna stand hade inga stolar/parasoll så ha med det själv om ni tänker åka dit, annars blir det för varmt... Vi var även till Milia, men där var det blåsigt just den dagen. Personligen måste jag säga att jag tyckte Limnonari var överreklamerad. Stora klippblock under vattnet gjorde det svårt att bada och själva stranden var ok, men inte så bra som jag läst om innan jag åkte till Skopleos. Då föredrar jag Panormos eller lilla Andrines som ligger mer avskilt i samma bukt som Panormos.
Svara med citat
  #66  
Gammal 2009-03-06, 19:48
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Ni som har åkt charter till Skopelos?

Hej Maria !
Tack för dina tips .
Alltid bra att vet lite hur stränderna är. När man bara har en vecka och 2 dagar går ju i från kan man säga så får ma planera lite.
Vi tänkte ta oss ut till Alonissos och besöka marina nationalparken.Det hade varit kanon om vi lyckats få se delfiner på färden ut. Vi gillar åka båt.
Stränderna Stafilos,Milia& Kastani,Hovolos, Panormos.Velani beach.

Mamma Mia kyrkan Agios Ioannos försöker vi åka till men osäker på att vi går upp i ( jag är höjdrädd ).
Äta uppe vid Kastro i solnedgång och traska runt i gränderna.
Kanske åka ut med en glasbottenbåt så min dotter får snorkla.
En vecka går fort när man har roligt.

Andrines strand som du gillade. Var det klappersten eller grus ?
Ni hade tur som ej behövde vänta så länge i hamnen,hoppas att vi kommer över fort.
Birgitta 63
Svara med citat
  #67  
Gammal 2009-03-06, 20:37
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ni som har åkt charter till Skopelos?

Birgitta!
Ska Du hinna med allt detta Du räknar upp på en vecka så behöver Du semester när Du kommer hem för att vila upp Dig
Skippa Stafilosstranden....den blir Du besviken på tror jag. Där ligger man som sardiner i sardinburk om man inte tar sig över klippan längre bort.

Jag kunde lägga på ännu mer på Din lista som Sendouka med den fantastiska utsikten. Läs mer om den i Jannes E-guide....Men som sagt, glöm inte att ni är på SEMESTER, att bara "vara" och njuta av dagarna

Lissi
Svara med citat
  #68  
Gammal 2009-03-06, 22:23
Maria26 Maria26 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 30
Standard Sv: Ni som har åkt charter till Skopelos?

Hej Birgitta!
På Andrines var det grus, och kanske ca 30 solstolar så den är mycket mindre än de flesta andra stränder. Man går av bussen vid Panormos stranden och sen följer man bara stora vägen några hundra meter till ett litet hotell. Där går man ner för en kort trappa till stranden. Kan rekommenderas om man vill vara på en mindre strand nån dag.
Vi tog en båttur med "Kassandra" till den marina nationalparken, jag tror alla båtar kör ungefär samma tur så det är bara frågan om att välja vilken slags båt man vill åka med... Det var en bra tur, men tyvärr fick vi inte se några definer Men det verkade snarare höra till ovanligheterna att man inte fick se det, så ni kanske har bättre tur!

Enjoy!
Svara med citat
  #69  
Gammal 2009-03-09, 09:47
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Ni som har åkt charter till Skopelos?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Birgitta!
Ska Du hinna med allt detta Du räknar upp på en vecka så behöver Du semester när Du kommer hem för att vila upp Dig
Skippa Stafilosstranden....den blir Du besviken på tror jag. Där ligger man som sardiner i sardinburk om man inte tar sig över klippan längre bort.

Jag kunde lägga på ännu mer på Din lista som Sendouka med den fantastiska utsikten. Läs mer om den i Jannes E-guide....Men som sagt, glöm inte att ni är på SEMESTER, att bara "vara" och njuta av dagarna

Lissi
Hej Lissi !
Du skrev så bra att bara "vara " och njuta av dagarna.
Man glömmer detta fort när man sitter hemma och planerar inför resan.
Du vet ....vill så gärna få se alla fina platser och aktiva som vi är min dotter och jag när vi kommer till Grekland. Men fick en tankeställare nu när du skrev. Min man tyckte det var bra sagt av dig. Han menar på att....det fattar ju inte ni för att ni ska tvunget fara runt på alla ställen.
Visst har ni rätt !

En fråga nu till dig Lissi.
En strand som är lätt att bada på ( menar då att när du går i havet så är det bra botten ) Vill gärna stoppa ner fötterna i sanden men vet att det ej kanske finnns på Skopelos. Men komma i närheten av en vit strand.
Är ju bortskämd med vit mjuk sandstrand hemma ( du har kanske tittat på mina bilder under ej bilder rån Grekland ).
Har du varit på Skopelos och badat på en snarlik strand ?
Kommer ej att bli besviken om det ej går att hitta, naturen runt stränderna
väger upp mkt.
Birgitta 63
Svara med citat
  #70  
Gammal 2009-04-14, 22:20
Peterkjs avatar
Peterkj Peterkj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Åkersberga
Inlägg: 65
Standard Sv: Ni som har åkt charter till Skopelos?

Hej
Läs resebreven. Själv skrev jag ett hösten 2007 med mycket bilder. Skopelos är fantatstiskt. Men det är ju väldigt enkelt att boka själv.
Några timmar i Skiathos hamn går oerhört fort. I den gamla delen är det perfekt att sitta med en öl och något ätbart och bara titta på båtar och folk. Om ni köper en charter är det ju bara att glida med.
Svara med citat
  #71  
Gammal 2009-04-16, 19:02
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Ni som har åkt charter till Skopelos?

Citat:
Ursprungligen postat av Peterkj Visa inlägg
Hej
Läs resebreven. Själv skrev jag ett hösten 2007 med mycket bilder. Skopelos är fantatstiskt. Men det är ju väldigt enkelt att boka själv.
Några timmar i Skiathos hamn går oerhört fort. I den gamla delen är det perfekt att sitta med en öl och något ätbart och bara titta på båtar och folk. Om ni köper en charter är det ju bara att glida med.
Hej Peterkj !
Det var ett tag sen jag skrev här men har läst om ditt resebrev nu i dag.
Fina bilder du visar från Skopelos. Milia kommer vi säkert dra till.
Nedräknaren visar i dag 122 , det sjunker nu om man tänker på att resan bokades i Januari. Solen värmer gott i Höllviken och den får en att känna längtan till Skopelos starkt.
Birgitta 63
Svara med citat
  #72  
Gammal 2009-07-17, 00:42
Maria1976 Maria1976 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 18
Standard Sv: Ni som har åkt charter till Skopelos?

Skopelos med Ving den 10 Aug...några fler här som ska dit då?
Vi ska bo på Hotell Alkistis..nån som bott där kanske? Vill veta allt om hur hotellet var!!

/Maria
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT