Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2018-09-28, 13:51
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Var är ovädret?

Storm, cyklon, hällregn, det enda de talar om på nyheterna. Men här hos oss är det lugnt, en liten regnskur, nej två, men knappast något att ängslas över.

Terassen ser så tom ut när jag staplat upp trädgårdsmöblerna invid väggen.

Regnen var verkligen välkomna och varenda droppe absorberades omedelbart av alla torra och trötta växter. Men det behövs mycket, mycket mer. Tydligast demonstrerar fikonkaktusarna, "Frangósika" , som se rätt bedrövliga ut nu. Lite regn och de blir spänstiga igen.

I våra vattenledningar är det rena saltvattnet. Turligt nog finns 21 vattenkiosker med filtrerat vatten,gratis, vi är vana att hämta i stora och små dunkar.

Några av mina vänner hävdar att de bara dricker flaskvatten eller Vathyvatten och att kioskvattnet inte är gott. Jag funderar på att göra en slags test, som vinprovning, anonyma glas med vatten av olika härkomst.
Det skulle vara kul att se resultatet. Kanske skillnaden betyder olika gott kaffe? Får fundera på det här.

Grannes orangeröda Bougainvillea har satt nytt rekord i blomning och jag nänns inte kapa grenarna som når in över vår sida. Detta utan vattnande, för huset står tomt. Tuff buske, den där.

Nå, snart får vi väl lite storm vi också, som övriga Grekland. Bara prat och prat räcker inte.
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT