Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-06-30, 14:21
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Idiotiska ungdomar

En lång artikel i en grekisk tidning berättar om ett antal våldtäkter . Berusade tjejer har råkat illa ut på Rhodos stränder, okänt vilken .

Jag blir så förbannad- både på tjejerna, som inte kan hålla sig nyktra. och på männen, som tror de kan göra vad som helst.

Har ingen fattat att det är totalt fel , hela konceptet!

Det tar inte slut nu, för rimligen blir det legala historier som ALDRIG tar slut.

Jag försvarar inte männen,inte en sekund, men som kvinna tycker jag ändå att det är otroligt dåligt av tjejerna att sätta sig i den situationen.

Vill inte ens tänka på saken.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-06-30, 19:04
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Idiotiska ungdomar

Så det är bara killar dom får supa sig fulla? Flickor kanske inte ska dricka alls? Jag blir lätt irriterad när jag hör sådant. Att det är tjejers eget fel att de blir våldtagna. Att de är för utmanande klädda, att de beter sig flörtigt etc.
Tjejer ska kunna gå halvnakna, halvfulla, kunna prata lika högt som vilken kille som helst och inte en jävel ska röra dem! DET är vad vi ska lära våra bröder, söner men även deras mödrar.

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-06-30, 20:05
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Idiotiska ungdomar

Ja, i en idealisk värld ska flickor slippa höra allt det där. Men det är dessvärre ingen sån värld.

Jag tycker illa om fulla killar med...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-06-30, 20:06
PA PA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 3 127
Standard Sv: Idiotiska ungdomar

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Så det är bara killar dom får supa sig fulla? Flickor kanske inte ska dricka alls? Jag blir lätt irriterad när jag hör sådant. Att det är tjejers eget fel att de blir våldtagna. Att de är för utmanande klädda, att de beter sig flörtigt etc.
Tjejer ska kunna gå halvnakna, halvfulla, kunna prata lika högt som vilken kille som helst och inte en jävel ska röra dem! DET är vad vi ska lära våra bröder, söner men även deras mödrar.

/Netwolf


//PA
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-06-30, 22:17
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Idiotiska ungdomar

Inte ens 85-åriga tanter går ju säkra!! Finns flera fall av våldtäkter av detta slag och jag undrar vad det är för monster som går lösa i vårt samhälle👺Jag kan inte påstå att jag känner mig säker, lugn o lycklig när jag går på mina kantarellturer ute i stugan. Hjärtat dunkar lite fortare när det kommer en bil bakom mig. Klär mig så fult som möjligt och tackar mina extrakilon men tydligen har det ingen som helst betydelse. Varför, varför är det så här?!
/Kajja
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-06-30, 22:52
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: Idiotiska ungdomar

När jag var ung, och det är väldigt länge sedan det medges, då var det så när vi var ute och dansade att tjejerna fick be någon kompis att passa handväskan när de dansade.

Numera har det tyvärr blivit så att tjejerna får be någon kompis att passa drickat när de dansar, går på toaletten eller vänder ryggen till.

Har en 18-årig tjej som står mig mycket nära som nyligen var en vecka på Rhodos. Hon och hennes pojkvän besökte en bar. Hon var definitivt inte påverkad, men hade sannolikt vid något ögonblick missat att ha koll på sitt glas. Pojkvännen gick på toaletten en stund. När han kom tillbaka fann han henne helt groggy hängande över bardiskan med ett gäng killar omkring sig. Som tur var kom han i tid för att snabbt få tag i henne och få ut henne i en taxi därifrån. När hon repat sig berättade hon att hon blev snabbt groggy och tappade synen, hörde bara en röra av röster omkring sig osv. Tur att han inte kom en kvart senare.

Inget okänt fenomen i norra Europa. Nu förekommer det tydligen i Grekland också. Tråkigt! Dock är det än så länge ganska ovanligt att man hör om killar som fått sina drinkar spetsade på krogen. Konstigt att det bara är hälften av befolkningen som riskerar att drabbas av sådana här dumheter!

Masse
Svara med citat
  #7  
Gammal 2018-07-01, 07:17
El Gringo El Gringo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 292
Standard Sv: Idiotiska ungdomar

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Konstigt att det bara är hälften av befolkningen som riskerar att drabbas av sådana här dumheter!

Masse
Det er nok ikke så merkelig i det hele tatt, siden de som driver med sånt er den andre halvparten av befolkningen, nærmere bestemt de som kommer i store mengder fra helt fremmede land med en helt fremmed kultur der kvinner ikke er like mye verdt som menn.
Nå er det sikkert noen som begynner å hyle og skrike om rasisme og fordommer, men det er faktisk en realitet at dette er det stort sett menn fra helt andre kulturer som driver med.
Om man skal få skikk på dette må man nok slutte med en naivistisk politikk, og heller se realitetene om hva stor innvandring og åpne grenser fører med seg.
Det er nok ikke all kultur vi kan se på som en berikelse.
Det gjelder nok både her hjemme og i Hellas.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2018-07-01, 07:38
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Idiotiska ungdomar

I den här artiklen stod det inget om männens nationalitet men dessvärre för mig påpekades det flera gånger att det var svenska flickor. Om de var bara alkoholpåverkade eller fått extra preparat står det heller ingenting.

Min reaktion var säkert lite förstärkt av att blonda tjejer alltid setts som lättillgängliga, men också för att man kunde vänta sig att tjejer idag inte är så naiva som jag och många andra var på stenåldern. Ren tur att vi inte råkade illa ut många gånger, ska erkännas. Men nu, 2018.

Snälla ni, ingen rasistdebatt nödvändig här.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2018-07-01, 08:01
El Gringo El Gringo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 292
Standard Sv: Idiotiska ungdomar

For å fjerne all misforståelse og tvil, vil jeg understreke at absolutt alle som driver med sånt er svin, uansett nasjonalitet og kultur.
Den greske kamakikulturen er vel ikke helt god den heller, så det er sagt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT