Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-03-11, 12:28
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Reflektioner i solen

En strålande dag, denna. Redan tidigt satt jag ute i trappan till nedre trädgården och såg mina älsklingar mumsa i sig fisk-och-risgrytan, ja, katterna menar jag.

Varmt och gott i solen och nästan vindstilla. Tyst som oftast på söndagmorgnar, bara fåglar och yrvakna bin.

En av älsklingarna, svartvita Mio, är otroligt matfrisk och låter sig inte störas av de andras försök att komma åt de bästa bitarna. Förutom en långpanna med fiskochris ger jag lite annat på tre små fat, för en del missar är lite mindre företagsamma och blir utan annars.

Mio har talang att bli en jättekatt, förutom att hon är oerhört vacker , en fotomodell (med tjock mage) om hon vore människa. Alltid kråmande sig och i full fart upp i diverse hibiskusbuskar och på garagetak, som om hon säger "se på mig!", jaja Mio, jag ser dig.

Man påstår att hälften av det som finns på internet är foton på katter, men nog är det väl en smula överdrivet? ...jag har inte publicerat några...

Andra morgonljud är grannarnas tuppar och höns, kalkoner, ankor och kalkoner. Det blev lite färre höns att lämna överblivet bröd till. när store Diego, gammal schäfer i granngården, en natt lyckades bita ihjäl fru Soulas alla höns. Inte hörde vi något oväsen, så han måtte ha jobbat snabbt.

Han är i onåd nu, och jag förstår att fru Soula grämer sig.

Från en annan grannfru fick jag i morse 15 stora ägg, tack fru Stasa, det är frigående höns i ordets rätta mening, de kacklar runt på bergsidan mittemot och har det nog väldigt bra, bara inte Diego skulle ta sig ut från sin gård...

Varmt idag, men man kan vänta sig fler kallperioder, mars är en typiskt lurig månad vilket många fått erfara.

Men skönt var det där i solen i morse.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-03-11, 13:08
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Sv: Reflektioner i solen

Va härligt det låter, Monica! Själv försöker blängstirra bort snön utanför fönstret, men enda resultatet var att det började snöa igen...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-03-11, 20:10
Didi-san Didi-san är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 135
Standard Sv: Reflektioner i solen

Låter som en härlig start på dagen
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-03-12, 14:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Reflektioner i solen

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Man påstår att hälften av det som finns på internet är foton på katter, men nog är det väl en smula överdrivet? ...
Det är nog en aning överdrivet, men många bilder är det. Inte minst på Instagram och Facebook. Finns dem som lever på att publicera bilder på sina katter. Kanske du ska börja också Monica.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-03-12, 15:02
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Reflektioner i solen

Njaee, det finns så många andra crazy cat ladies...jag nöjer med att jag har så fint sällskap av mina.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-03-12, 16:53
KRs avatar
KR KR är uppkopplad nu
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 766
Standard Sv: Reflektioner i solen

Så härligt ni har det!
//
KR
Svara med citat
  #7  
Gammal 2018-03-13, 04:30
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 255
Standard Sv: Reflektioner i solen

Netwolf! Du lyckades blängstirra bort snön - ända till Mälardalen. Vaknar av regnet som smattrar på fönsterrutan. Så nu ligger jag här klarvaken ...👀 ...

Senast redigerad av sjöborren den 2018-03-13 klockan 04:47.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2018-03-13, 05:25
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 740
Standard Sv: Reflektioner i solen

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Netwolf! Du lyckades blängstirra bort snön - ända till Mälardalen. Vaknar av regnet som smattrar på fönsterrutan. Så nu ligger jag här klarvaken ...👀 ...
Och det regn som ni får har vi fått som snö inatt. Jättemycket. Plogbilarna och traktorerna är nu ute för fullt.
Monica, jag är en som fotar katter. Har dock ingen egen, tyvärr!

Birgitta.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2018-03-13, 06:35
Inger Inger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Bjursås Falun
Inlägg: 378
Standard Sv: Reflektioner i solen

Vilken härlig beskrivning på en skön morgon
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT