Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-18, 09:09
Martins avatar
Martin Martin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 18
Standard Koll på boende?

Jag har bokat rum för mig och mina döttrar (14 och 17 år gamla) på "Eye Q Resort" strax utanför Skiathos stad vid Megali Ammos (?). Eftersom jag inte besökt Skiathos tidigare och hade tänkt mig en lättare båtluff som ska inledas med några dagar på Skiathos undrar jag om någon har erfarenhet från detta hotell. En bokning kan ju alltid bokas av. Det var relativt dyrt (?). 120 euro per natt, men jag ville ha ett boende inte mitt i smeten, men ändå nära till staden och till en strand.

Tack på förhand...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-18, 16:22
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Koll på boende?

Det låter VÄLDIGT VÄLDIGT dyrt är min spontana uppfattning utan att ha varit just på Skiathos, men väl Skopelos några gånger! Ett rum med tre bäddar eller studio borde under icke absolut högsäsong kunna fås för nästan halva priset...
Hur bokade Du detta?? Via dem direkt eller nån hotellbokningssida? ....eller gäller det studio med flera rum?
Priset är givetvis beroende av tiden på säsongen men det låter dyrt...

Lissi

ps Ser nu på deras hemsida via bookingcom att det är mer en spaanläggning/hälsocenter och då kostar allt detta givetvis. Jag trodde det var mer ett vanligt boende. Priset är kanske mer adekvat om det betraktas som resort....

Senast redigerad av Lissi den 2011-02-18 klockan 16:26. Anledning: Tillägg
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-20, 10:12
Martins avatar
Martin Martin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 18
Standard Sv: Koll på boende?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det låter VÄLDIGT VÄLDIGT dyrt är min spontana uppfattning utan att ha varit just på Skiathos, men väl Skopelos några gånger! Ett rum med tre bäddar eller studio borde under icke absolut högsäsong kunna fås för nästan halva priset...
Hur bokade Du detta?? Via dem direkt eller nån hotellbokningssida? ....eller gäller det studio med flera rum?
Priset är givetvis beroende av tiden på säsongen men det låter dyrt...

Lissi

ps Ser nu på deras hemsida via bookingcom att det är mer en spaanläggning/hälsocenter och då kostar allt detta givetvis. Jag trodde det var mer ett vanligt boende. Priset är kanske mer adekvat om det betraktas som resort....
Tack för svaret Lissi!

Jag bokade på en hotellbokningssite som heter Booking.com. Gissar att de tar ute en provision men sidan är ok med recentioner mm. 120 euro per natt för tre personer i augusti... Dyrt? Ja det beror ju på vad man får som sagt var. :-) Jag ha lite kvalitet i boendet, när jag reser med mina prinsessor. Lite utsikt, lite faciliteter och gärna nära en strand och Skiathos stad. Sen att jag kan gymma samtidigt..

Nån som har direkt erfarenhet av just det här stället och kan säga om det är värt pengarna?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-20, 10:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Koll på boende?

Citat:
Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
Tack för svaret Lissi!

Jag bokade på en hotellbokningssite som heter Booking.com. Gissar att de tar ute en provision men sidan är ok med recentioner mm. 120 euro per natt för tre personer i augusti... Dyrt? Ja det beror ju på vad man får som sagt var. :-)
Det var på booking.com jag tittadeockså och de är BRA! Vi använder dem ofta till andra länder än Grekland.
Åker ni i augusti och får allt detta för pengarna är det säkert inte så dyrt....

Sen är det ju så att tycker man själv att det är ett ok pris för det man får för pengarna kan det ju aldrig vara dyrt
Ni får säkert en underbar vistelse där....

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-03-04, 13:36
pelo2 pelo2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 18
Standard Sv: Koll på boende?

Även om det är fint vid Megali Ammos så tycker jag att man hamnar lite galet eftersom man inte har nära till någon fin strand (Megali Ammos stranden är helt OK, men det finns mkt bättre på ön) och inte har nära till Skiathos stad. Och med nära menar jag gångavstånd. :-)

Jag skulle hellre bo nära en riktigt bra strand eller i Skiathos stad. Men det är jag det. :-)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-03-07, 10:29
Martins avatar
Martin Martin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 18
Standard Sv: Koll på boende?

Citat:
Ursprungligen postat av pelo2 Visa inlägg
Även om det är fint vid Megali Ammos så tycker jag att man hamnar lite galet eftersom man inte har nära till någon fin strand (Megali Ammos stranden är helt OK, men det finns mkt bättre på ön) och inte har nära till Skiathos stad. Och med nära menar jag gångavstånd. :-)

Jag skulle hellre bo nära en riktigt bra strand eller i Skiathos stad. Men det är jag det. :-)
Good point! Tänkte väl ha lite av varje kan man säga. Trodde att det var gångavstånd in till centrum från det här stället, typ max en kilometer, men det kanske det inte är?

Tack för svaret!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT