Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-01-07, 23:48
stiffe stiffe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1
Standard Skiathos 2011

Hej
Hadde tänk och prova Skiathos i slutet av juni 2 veckor och bo på
Villa Nina med frugan. Har varit två gånger på Kefalonia/Skala och bara älska det. Är det någon som har erfarenhet av båda dessa ställe?
Är tacksam för både svar och tips.

Senast redigerad av stiffe den 2011-01-07 klockan 23:54.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-01-09, 11:55
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 679
Standard Sv: Skiathos 2011

Citat:
Ursprungligen postat av stiffe Visa inlägg
Hej
Hadde tänk och prova Skiathos i slutet av juni 2 veckor och bo på
Villa Nina med frugan. Har varit två gånger på Kefalonia/Skala och bara älska det. Är det någon som har erfarenhet av båda dessa ställe?
Är tacksam för både svar och tips.
Hej!
Mina favoritöar, bra val
Jag har inte bott i själva Skala under mina vistelser på Kefalonia, men väl besökt byn många ggr. (Jag brukar bo i Lassi).
Jag har bott på Nina på Skiathos och det är ett bra hotell. Om det är samma värdpar där som för 7-8 år sen så kommer det säkerligen att bli perfekt. (I somras bodde jag på grannhotellet, som var sämre). Rummen är små 1-rumslägenheter och dessa har små, trånga balkonger, men det funkar! Utsikten (om man hamnar rätt är ju kanonfin).
Jag tycker att det är svårt att jämföra platserna. Men personligen tycker jag ju att själva Skala är ganska medioker och trist i jämförelse med Skiathos stad. Ser man öarna till sin helhet så tycker jag kanske att Kefalonia är mer genuint grekisk, mendans Skiathos stränder, på en så pass liten yta, slår ut det mesta.

//C@nny
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-01-09, 20:13
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Skiathos 2011

Conny, har du bott på Rea, Nina och Villa Alexis??? Vi är en familj som funderar på något av dessa (eller har du andra förslag) pool och havsutsikt är viktigt för vi ska vara på Skiathos i 3 veckor, helst vill vi bo på stranden och kanske bara ha tillgång till pool men vi får se. Vad tycker du? Eller ni andra?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-01-09, 21:36
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 679
Standard Sv: Skiathos 2011

Citat:
Ursprungligen postat av MariaS Visa inlägg
Conny, har du bott på Rea, Nina och Villa Alexis??? Vi är en familj som funderar på något av dessa (eller har du andra förslag) pool och havsutsikt är viktigt för vi ska vara på Skiathos i 3 veckor, helst vill vi bo på stranden och kanske bara ha tillgång till pool men vi får se. Vad tycker du? Eller ni andra?
Hej Maria!
Ja, det stämmer. Finast av dessa, men liite långt bort från stan, var Alexis. Nina var bäst av dessa om man ser till helheten, med trivsel, tillgänglighet osv. REA var sämst av dessa, beroende på lite sämre stämning och sämre mottagning/tillmötesgående mot gäster etc. På Nina är det ju lite trångt med 1-rumslgh, smala balkonger osv. Om man bara är 2 pers så är det ju perfekt. Alt kan man ju boka fler lgh, beroende på barnens åldrar etc?
Alla 3 hotellen har ju jättefin havsutsikt och pool. (Om man inte som på REA får det absolut sämsta rummet på hela hotellet ur utsikts-aspekt, trots att man skickat ett mail och ringt ett samtal flera veckor innan, och varit trevlig, bett artigt, och önskat ett visst läge på rummet )....

Jag vet inte riktigt vad jag skulle rekommendera i övrigt. Det låter ju positivt om Lenio här på forumet. Jag har ju sett hotellet och det ligger precis vid stranden och mycket nära stan. 2-rumslgheter. Dock finns det ju ingen pool, som ni önskade.
Jag tror dock att jag själv skulle välja något lgh-hotell i Megali Ammos med pool, ovanför vägen och nära stan.

Hälsningar
Conny
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-01-09, 22:57
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Skiathos 2011

Jag kan rek. Lenio,där finns ju ingen pool förstås men havet ligger 0 meter bort!! Tavernan på Lenio har jätte god mat och e billig tycker jag..sen e Kostas som serverar helt underbar,ja ALLA som jobbar där e fantastiska!! De e ju litet med bara sex rum så d blir väldigt familjärt.Jag har även bott på Ekateria och Mario..där e helt OK men Lenio e favoriten för min del...
Jag åker ner i slutet på Maj och bor där för 12de året i rad...För övrigt e Skiathos ett bra val!! Lycka Till
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-01-10, 15:32
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Skiathos 2011

Det är ju barnen som gärna vill växla med lite pool, vad tror ni om man bor på Lenio om man kan "flirta" med något hotell i närheten om man kan få bada lite där? ok, då har vi iallafall valt bort Rea. Jag hittar ingen mailadress till Nina är det någon som vet? Tack. Tack.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-01-10, 19:32
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Skiathos 2011

Äsch, Villa Nina verkar inte funka, för små rum. Hotell Rene, någon???
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-01-11, 09:51
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 110
Standard Re: Skiathos 2011

Hej Maria!

Har bott på Rene vid tre tillfällen och det finns en anledning till att jag återvänder vartannat år. Även om själva vägen upp till hotellet är ett träningspass i sig (kan ju vara bra att bränna lite av de kalorier man samlar på sig när man är i Grekland ) så är det värt varenda droppe svett när man kommer upp och ser utsikten. Hotellet är relativt lugnt med ett härligt poolområde och en underbar familj som driver stället. Att sitta på sin balkong med en kall Mythos och blicka ut över Megali Amos och det egeiska havets förföriska färg är ett ljuvligt nöje.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-01-11, 15:38
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Skiathos 2011

Tack för svar. Klarar en kille på 5 att gå upp till Rene? Hur långt är det till stan? Hur långt till strand? Tack än en gång.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-01-11, 16:09
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 110
Standard Re: Skiathos 2011

Oj, nu ställer du så svåra frågor De gånger jag bott på Rene har där alltid funnits barnfamiljer där också, åldern har jag dock svårt att avgöra. När det gäller avstånd så skulle jag tippa att det tar 10-12 mimuter att gå ner till början av Megali Amos. Sedan beror det ju lite på var man vill bada, stranden är ganska lång. Ner till Papadiamantis som är huvudgatan i Skiathos stad tar det några minuter till.
Jag kan också nämna att det är ganska lätt att ta sig till några av de andra magnifika stränderna på ön. Känner man inte för att hyra en bil så ligger det en busshållplats (nr 4/Akropolis) alldeles i början av backen upp till Rene. Bussarna går ganska ofta under högsäsong, ca en gång var femtonde minut.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-01-12, 11:53
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Skiathos 2011

Hur långt bort är busstationen från hotel Rene? Gissar att man ofta tar bussen till annan strand än Megali Amos så det kanske inte är ett problem med backen? Kan man använda vagn från MA till hotel Rene? Tack igen.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-01-12, 12:08
anna73 anna73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Rimbo
Inlägg: 123
Standard Sv: Skiathos 2011

Har du tittat på Galini Suites, Airtours? Alla får plats i samma lägenhet, pool och vagn kan man åka ända fra. Även om det är tungt för den som drar... vår fyraåring gick oftast till och från stranden men det var skönt att dra upp vatten och läsk och öl till lägenheten
Anna
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-01-12, 12:11
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Skiathos 2011

Hur ligger Galini Suites i förhållande till Hotel Rene? Är det samma lika ungefär? Tack för tips.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-01-12, 13:00
anna73 anna73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Rimbo
Inlägg: 123
Standard Sv: Skiathos 2011

Hej Maria,

svårt att säga, kollade kartan på ving och det ser ut som Rene ligger lite högre upp och längre bort från stranden men närmare Skiathos stad. Kolla in Airtours så tror jag dom har en karta där oxå så du kan jämföra. Vi var nöjda med Galini Suites! Var ni än väljer att bo så är Skiathos en underbar ö

Anna
Svara med citat
  #15  
Gammal 2011-01-12, 22:00
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Visby
Inlägg: 103
Standard Sv: Skiathos 2011

Har bott på såväl REA, Ekaterini, Lalaria och Palmyra, samt Fengeros och Roula Beach..... Med små barn var Ekaterini klart bäst m. närheten. Palmyra var Riktigt fin, men klara bara max 1 x-tra bädd. REA var som tidigare nämts opersonligt och "svåra" ägare. Vi tyckte bra om Fengeros, men backen tar en del, men det fixar en 5-åring, alternativt ligger Galini mitt emot. Senast bodde vi på Roula beach, ingen pool, men härlig värdinna och så när till stranden, ofta tog hon ingen betalt för solsängarna, och aldrig för barnen.
Själva tittar vi på Poseidon i år....
Svara med citat
  #16  
Gammal 2011-01-13, 09:49
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Skiathos 2011

Jag blir så glad för alla tips,tack alla. Ekaterini verkar falla på att det bara är 1 rums lägenheter. Hmmm. Svårt val men härligt.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2011-01-13, 09:53
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Skiathos 2011

Gotlandica, har du något att säga om Hotel Rene?
Svara med citat
  #18  
Gammal 2011-01-14, 20:19
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Visby
Inlägg: 103
Standard Sv: Skiathos 2011

Sorry, men där har jag inget att bidraga med....
Svara med citat
  #19  
Gammal 2011-01-16, 14:08
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Skiathos 2011

Ekatirins enrumslägenheter är stora! Bodde där 2010 och fick lätt plats två vuxna och en äldre tonåring. Vid hade markterass och vet ej om lägenheterna med balkong är mindre. Nära till bussen, affären och stan! Dessutom bara två minuter till havet om man ville stanna kvar vid Megalis stränder.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2011-01-16, 15:45
Mays avatar
May May är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 46
Standard Sv: Skiathos 2011

Hei,hei! Bodde på Villa Nina i 2003. Veldig trivelig sted. Små rom og balkonger, men utsikten var STORSLAGEN!!! du kunne jo også sitte i sengen og nyte utsikten!! Så dette veide opp for at det var lite. Kan ikke huske om det var 2-roms leiligheter, så er det ikke det, passer det nok best for 2 stk. MariaS: Har dere skjekket med Apollo? De har en del bosteder m/basseng nære sentrum.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT