Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-07-08, 15:51
KosAnns avatar
KosAnn KosAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 202
Standard Samma som förra året!

Ja, nu står vi där igen! Ingen resa beställd! Men, oroar vi oss? Nej, inte särskilt. Fygstolarna är något dyrare än förra året och inte har vi bokat några. Fast det kanske är läge för det? Förra året bokade vi flygstolar 14 dagar innan resan skulle gå av stapeln. Lägenhet finns alltid. Det är ju Gunnarssons som kommer. Ja, jag kan säga det; jag längtar till Kos. Det gör vi hela familjen. Den äldsta dottern, som skall vara hus/kattvakt för oss när vi åker, åker ner till Kos nu på fredag. Lyckans ost! Hennes resa beställde vi i går kväll.
Ja, jag längtar och det blir samma som förra året, och året dessförinnan och året innan det o.s.v. Ja, vi är kanske tråkiga, men vi ÄLSKAR att komma ner till Kos.
Kände bara att jag ville ha ut min längtan.

Hoppas att alla Kalimeravänner får en fin sommar med någon/några resor till Grekland! Det är vi värda! Eller hur?
Kramar från Annika
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-07-08, 16:23
aake aake är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Hofors
Inlägg: 132
Standard Sv: Samma som förra året!

Hej!
Man behöver inte vara tråkig för att åka till samma plats många gånger.Vi.min fru och jag har varit på Kreta 26ggr förut och trivs alldeles utmärkt. Det är samma underbara känsla varje gång vi besöker ön. Nu har vi tillfredsställt vår längtan redan för vi kom hem i juni från Rethymnon. Ha det så skönt önskar vi.

aake.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-07-08, 19:40
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 200
Standard Sv: Samma som förra året!

Hej Annika!!

O vad gör väl de!!! Jag gör oxå samma varje år för jag älskar oxå Kos
DET GÖR NI RÄTT I!!
Jag ska försöka åka andra veckan i september o 14 dgr bara i år.
Ha en trevlig resa och vistelse på "våran" favvo ö.
Kram Sanna
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-07-08, 19:43
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Samma som förra året!

Vi har nog alla en sådan plats hälsar en Kretafrälst...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-07-09, 08:09
KosAnns avatar
KosAnn KosAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 202
Standard Sv: Samma som förra året!

Åhhh! Vad härligt att höra att det finns fler som mig och min familj. Trodde nästan att vi var ensamma om att åka till samma plats varje år. Vi har i alla fall försökt att variera oss med åkande till och från Kos, eftersom det inte går några flyg från Göteborg till Kos längre. Det är alltid något, brukar vi intala oss.
Tack för stödet från er! Jag blev så glad.
Många hälsningar från förmodligen, förhoppningsvis, troligtvis, med all säkerhet en Kosresenär den 1 augusti och 14 dagar framåt.
/Annika
(fortfarande inte beställt, liiiite ont i magen för det)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-07-09, 13:19
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Samma som förra året!

Citat:
Ursprungligen postat av KosAnn Visa inlägg
Ja, jag längtar och det blir samma som förra året, och året dessförinnan och året innan det o.s.v. Ja, vi är kanske tråkiga, men vi ÄLSKAR att komma ner till Kos.
Kände bara att jag ville ha ut min längtan.

Hoppas att alla Kalimeravänner får en fin sommar med någon/några resor till Grekland! Det är vi värda! Eller hur?
Kramar från Annika

Hej Annika,
Du är långt ifrån ensam! Här är en till som alltid längtar och åker till Kalymnos! Andra åker ju till sin sommarstuga eller en camping där de stått med sin husvagn i många år... Grekland och våra speciella platser där är vår sommarstuga... Har faktiskt fått "tyst" på några som alltid ska kommentera att jag åker till samma ställe... Så jag åker med väldigt gott samvete och njuter av varenda sekund!

Eva - med 71 dagar kvar till Paradiset...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-07-09, 13:43
KosAnns avatar
KosAnn KosAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 202
Standard Sv: Samma som förra året!

Andra åker ju till sin sommarstuga eller en camping där de stått med sin husvagn i många år... Grekland och våra speciella platser där är vår sommarstuga... Har faktiskt fått "tyst" på några som alltid ska kommentera att jag åker till samma ställe...
Eva - med 71 dagar kvar till Paradiset...[/quote]

Hej Eva!
Ja, det är så vi har sett det också, och även påtalat för dem som har beklagat sig över hur tråkiga vi är. "Ni skall väl till Kos i år igen" hör man inför varje sommar lite spydigt från arbetskamraterna. "Ja, säger jag, och ni skall väl till sommarstugan i år igen".
Jag har inte bråkat med någon om vart de skall åka, utan tycker tvärtom att det låter helt underbart om de skall åka till Italien eller Skåne eller var de hade tänkt åka. Kanske rent av bara vara hemma. För var och en skapar sin egen semester som tur är. Det är härligt att det finns fler "tråkiga" ute i världen. Det finns så gott om "äventyrare" så att kanske det behövs lite av vår sort också?
Vi har pratat om att ta båten över till kalymnos och hälsa på en som vi känner där. Ja vi får väl se hur "äventyrliga" vi blir. Har varit på besök på Kalymnos vid ett tillfälle och ser fram emot ytterligare ett besök. Fast man skall väl inte utmana ödet med för mycket äventyrligt? (nu var jag lite sarkastisk mot mig själv)
Kram på er alla!
/Annika
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-07-10, 10:24
JT JT är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 6
Standard Sv: Samma som förra året!

Åker till Kos stad 25/7, säkert för 8:de gången(minst)!
Skönt ska det bli, även om planet lyfter 0700 från Kastrup.
En whiskypinne ombord så får man rätta semster känslan!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-07-10, 13:34
KosAnns avatar
KosAnn KosAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 202
Standard Sv: Samma som förra året!

Citat:
Ursprungligen postat av JT Visa inlägg
Åker till Kos stad 25/7, säkert för 8:de gången(minst)!
Skönt ska det bli, även om planet lyfter 0700 från Kastrup.
En whiskypinne ombord så får man rätta semster känslan!
När åker du hem? Vi åker som sagt förhoppningsvis den 1 augusti. Är du kvar då? Kanske att vi råkar träffa på varandra? Vem vet? Ta på dig Kalimeratröjan så känns vi igen. Ser du tre "muppar" på Kos så kan det bara vara vi. (mor, far och dotter)
Annars får du ha det gott på Kos och det vet jag att du kommer att få.
/Annika
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-07-10, 13:40
JT JT är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 6
Standard Sv: Samma som förra året!

Vi åker hem 1/8, tyvärr.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-07-10, 14:10
KosAnns avatar
KosAnn KosAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 202
Standard Sv: Samma som förra året!

Citat:
Ursprungligen postat av JT Visa inlägg
Vi åker hem 1/8, tyvärr.
Underbart är kort!
/Annika
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-07-13, 21:07
Kosjan Kosjan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: rydebäck
Inlägg: 30
Standard Re: Sv: Samma som förra året!

Hej KosAnn. Ja du skall veta att det finns många mer än du och din familj som åker till Kos varje år för har man varit där så är det som ett gift att tänkapå att det är ett helt år till nästa gång man skall ner då man har kommit hem från årets resa.Vi åker ner den 26/9 och stannar i 3 veckor och bara kopplar av med att sola bada och träffa alla dom som man känner både Greker och andra människor som kommer ner i skutet av sesongen. Med många hälsningar till alla Kosvänner.
Önskar Kosjan o Anne
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-07-13, 22:19
Mosters avatar
Moster Moster är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Nv Skåne
Inlägg: 400
Standard Sv: Samma som förra året!

Sambon och jag är oxå "Återvändare" Till Santorini. Självklart ska man få lov att resa till platser, där man har sitt hjärta, utan att bry sig om vad andra ska säga eller tycka!!!

Moster
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-07-14, 00:35
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sala
Inlägg: 532
Standard Sv: Samma som förra året!

Det här att åka till samma ställe och vara sååå tråkig, det är väl bara ren och skär avunsjuka.Har en arb.kamrat som har 3 hästar, 2 hundar och ett antal katter(har själv katt) hon kan bara inte förstå att vi har råd att åka 2 ggr utomlands och framförallt inte de åren när vi åkt till Kreta 2 ggr. Jag har sagt att jag har inte dessa hästar som jag faktiskt vet kostar ganska mycket/år , men vill hon lägga ut pengar på dem är det ju upp till henne. Då blir hon ganska tyst!. Vi får väl alla göra som vi vill!
Jag gör det ialla fall och jag trivs bra med mitt resande som ger minnen för livet

/Kerstin
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-07-14, 15:46
KosAnns avatar
KosAnn KosAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 202
Standard Sv: Samma som förra året!

Ni skall veta att jag blir glad av att höra alla uppmuntrande ord om att resa till samma ställe. Då känner man sig inte så ensam längre. NU har vi i alla fall äntligen köpt våra biljetter. (inte blev det billigare för att vi avvaktade) Men, jag kunde inte hålla mig längre. Jagade på mannen om att nu så måste jag veta om det blir någon resa, och det blir det. Skall försöka att inte jaga er med mitt tjatande om att vi inte har beställt mer.
Den 1 augusti bär det av. WOHO!!! (inte hann vi att registrera i nerräknaren heller ) Men, man kan inte få allt.
Alla vägar bär till Kos (för mig och min familj)

Lev väl alla Kosianer,Kalimerianer och alla andra -aner
/Annika
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-07-27, 15:16
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Samma som förra året!

Hej

Vi har varit till Rhodos 8 gånger, men 2004 skulle vi pröva på Kreta, tänkte att det är ju inte lika bra som Rhosos Men!!!

Nu åker vi för 5:e året i rad till Rethymnon!!!

Även om jag vill tillbaka till Rhodos och kommer säkert att åka så är det numera Rethymnon som ligger varmast om hjärtat.

Vi har pckså fått spydiga kommentarer om varför vi åker till samma ställe, och även fått höra att vi för ut pengar ur landet. Jag brukar svara att så länge man inte röker så har man råd med en utlandsresa per år.
Och även att ni åker ju till fjällen varje år.
Då blir det tyst.

Jag tror att det bara är avundsjuka.

Men man gör som man vill, så länge man får vara frisk och anser sig ha råd.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-07-29, 23:23
91ans avatar
91an 91an är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Asmundtorp
Inlägg: 48
Standard Sv: Samma som förra året!

Vi åker till Kos för tolfte gången, vi har även provat med Rhodos och Kreta, ja vi har till och med provat andra länder. Men det är på Kos vi har våra vänner. Och vi får också höra "att ni ska väl till Kos som vanligt"
Och då brukar vi svara: att eftersom vi inte vet något bättre ställe, så varför slösa tid med att fara runt till andra platser när man redan har hittat sitt paradis. På Kos kopplar vi av, men framför allt hälsar vi på alla våra vänner. Vi har träffat ett Engelskt par som också åker ner varje år. Vi brukar pricka in samma veckor som dem. Vi träffade dem första gången 1996, och nu har vi även kontakt vinter halvåret.

Så bry er inte om vad anda säger, åk till de platser som ni vill uppleva eller återuppleva, och åker ni till KOS, så är ni absolut inte tråkiga.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT