Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-02-17, 21:13
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard En tragisk historia ur verkligheten!

Så här kan det gå… Ett par bekanta till mig bestämde sig för att ”smita” till Kreta, bort från KFM-myndigheter och alla måsten. Så lång allt väl och jag lägger ingen vikt vid orsakerna. Inte heller kommer jag att nämna några namn, för situationen är tillräckligt jobbig som den är. Paret är i 55-års åldern och nyblivna sjukpensionärer.

Paret flyttade i all hast från Sverige och på mina rekommendationer till södra Kreta och i trakterna av Tsoutsouros. Så långt allt väl och detta skedde i september förra året. Kvinnan, vi kan kalla henne Astrid och mannen för Lasse. Astrid är en ganska tystlåten varelse som mest gör vad hennes man säger. Lasse är en typ som gillade vin, kvinnor och sång. Allt gick som på räls ända tills Lasse hittade Raki som vardagsdryck! Jag varnade honom flera gånger för att det var livsfarligt, men han struntade i varningarna. Tiden löpte på och Lasse blev konstigare och konstigare enligt Astrid. Jag skulle väl säga i alkoholens dimma…

Nu så en morgon för en vecka sedan så klev båda upp ur sängen och Lasse sa: Du, jag undrar…
Och sedan sa han inget mera. Brusten pulsåder och omedelbar död. Förorsakad av ett alltför häftigt alkoholintag. Nu håller jag på med att få hem Astrid till Sverige igen då hon misstrivs på Kreta och känner sig främmande i en värld hon inte förstår. Vad är då sensmoralen i detta stycke?

En stor och stark varning för Raki. 1,5 lit för 2€ och det leder garanterat till din död. Jag har själv testat tassemarkerna så jag vet vad jag pratar om. Det är ingen hit utan det gäller att ha förstånd att skippa den rena alkoholen. Lite vin gör ingen skada om det inte blir för ofta…

//Ulf
  #2  
Gammal 2013-02-17, 21:34
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: En tragisk historia ur verkligheten!


Vilken tragisk historia! Ja, alkohol bör ju verkligen intagas med måtta! Hur gott det än må vara!...
  #3  
Gammal 2013-02-17, 21:57
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Sv: En tragisk historia ur verkligheten!

Trist att höra, Uffe. Som sagt. Visst har man smakat och visst är Raki lättdrucket. Kan tänka mig att det är lätt att slinka dit. "Kamrat" Alkohol är ibland ingen sann vän.

/Netwolf
  #4  
Gammal 2013-02-17, 22:22
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: En tragisk historia ur verkligheten!

@Wolfen: Kung alkohol! Är den rätta benämningen.
  #5  
Gammal 2013-02-17, 22:25
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: En tragisk historia ur verkligheten!

OBS... Det är inte med glädje jag skriver om dessa saker! Ty det är en dold tragik i det hela. Människor är nära, men ack så bräckliga!
  #6  
Gammal 2013-02-17, 23:50
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: En tragisk historia ur verkligheten!

Så t r i s t !
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT