Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Andros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-03-03, 21:46
tierp tierp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Tierp
Inlägg: 22
Standard Chryssi Akti

Hej vi ska till Andros 7-14 september och tänkte då bo på Chryssi Akti. Nu är våran fråga om det är någon som har bott där? Hur är hotellet, ligger det långt ifrån resturanger?
Vad är det vi inte får missa på ön? Vi ska hyra bil hela veckan. Vad är smartast att hyra på plats eller hemifrån. Ska vi boka färjan i förväg? Är svårt att hitta rätt båt?

Det blev en massa frågor! Hoppas att nån har lust att berika oss med svar.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-03-04, 09:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Chryssi Akti

Citat:
Ursprungligen postat av tierp Visa inlägg
Hej vi ska till Andros 7-14 september och tänkte då bo på Chryssi Akti. Nu är våran fråga om det är någon som har bott där? Hur är hotellet, ligger det långt ifrån resturanger?
Jag har inte bott där, men det ser trevligt ut, och det är nära till allt.

Citat:
Vad är det vi inte får missa på ön? Vi ska hyra bil hela veckan. Vad är smartast att hyra på plats eller hemifrån. Ska vi boka färjan i förväg? Är svårt att hitta rätt båt?
Om ni hyr bil hela veckan hinner ni se det mesta av ön. Skippa Andros norra och nordöstra delar. Finns flera ensliga stränder där, men vägarna är inte så bra. Missa inte Chora och inte heller den läckra klippstranden Grias to Pidami. Det går bra att boka bil på plats, och båt tror jag knappast att ni behöver boka. Färjan är lätt att hitta. Rafinas hamn är liten.

Här kan du läsa vår blogg från Andros. Där finns massor med tips.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-03-21, 17:57
tierp tierp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Tierp
Inlägg: 22
Standard Sv: Chryssi Akti

Är det ingen som har bott på Chryssi Akti ?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-03-23, 09:49
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 597
Standard Sv: Chryssi Akti

Hej!
Har inte själv bott på Chryssi Akti, men gick förbi hotellet varje dag, vi bodde på ett mysigt ställe, Maistrali med en supertrevlig familj som ägare.
De få svenskar vi pratade med verkade bo på Chryssi Akti, och vad jag förstod helt ok. Mer kan jag inte säga. Det ligger bra till i Batsi. Precis vid stranden, och ser trevligt ut.
Och precis som Janne skriver är det nära till allt.
Vi var på Andros i början på juli i fjor, tyvärr hade vi intensiv blåst under våra 5 dagar.
Andros är en fin ö med fantastiska stränder, god mat och trevliga människor och väl värd att besökas! Pia
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT